Türkçe


BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CALCULUS II MAT102 1 2 4+0 4.0 7.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders -
Uzmanlık / Alan Dersi -
Destek Dersi % 100
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Dersin temel amacı, ileri matematik konularında, sınıf içi eğitim ile, lisans öğrencilerinin bilgi birikimi , formasyon kazanmalarını ve integral kavramlarını uygulamada kullanma becerisi sağlamak. Matematik bilgisini, mühendislik problemlerini çözmede kullanabilme becerisi kazandırmak.İntegral tekniklerini kullanarak integral hesaplamayı ve analitik geometrinin temel tanımlarını vermek. Dizi ve seri konusunda öğrenciyi detaylı olarak bilgilendirmek. Vektör değerli fonksiyonların limitini, sürekliliğini ve integralini uygulamada kullanabilme becerisini kazandırmak.Geleneksel olarak, dersin kuramsal kısımların öğrenciye sunulması, ayrıca sınıf içi uygulamalar, kısa sınav, grup çalışmaları ve ödevlerle sayısal ve grafiksel konuların verilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği Alan kavramı, sonlu toplam ile hesaplama, sigma gösterimi, sonlu toplam limiti,belirli integral. Analizin ve İntegral Hesabının Temel Teoremleri, kismi integrasyon ve değişken değiştirme yöntemleri, sayısal integral yöntemleri,hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonlar, integral alma teknikleri, alan, yay uzunluğu,dönel yüzeyin alanı ve hacim hesapları,moment ve ağırlık merkezinin bulunması, Pappus teoremleri, kutupsal koordinatlarda alan ve yay uzunluğu, has olmayan integraller, diziler, sonsuz seriler, geometrik seriler, harmonik ve alterne seriler için yakınsaklık testleri, mutlak yakınsaklık ve şartlı yakınsaklık, kuvvet serilerinin türevi ve integrasyonu, kuvvet serilerinin yakınsaklığı Taylor ve Maclaurin Serileri, Fourier Serileri. Vektörler, skaler ve vektörel çarpım, uzayda doğru ve düzlem denklemleri, silindirler ve kuadrik yüzeyler,vektör değerli fonksiyonların limiti, sürekliliği ve integrali.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Matematik-II dersinde , integral alma tekniklerini öğrenerek, öğrenciye integrali uygulamada kullanma becerisi sağlar. Matematik bilgisini mühendislik problemlerini çözmede kullanabilme becerisi kazanır.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Integral hesabın teoremini kullanarak belirli integral hesabını kavrarlar.
2 Belirsiz integrali kavrarlar.
3 Kismi integrasyon ve değişken değiştirme yöntemlerini tanırlar.
4 Sayısal integral yöntemlerini öğrenir. Hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonları tanımlarlar.
5 İntegral tekniklerini kullanarak integral hesaplamayı kavrarlar.
6 Transandant fonksiyonlarla işlem yapma ve integral alma tekniklerini uygulama becerilerini kazanırlar.
7 Alanı,dönel cisimlerin hacimlerini ,yay uzunluğnu ve dönel yüzey alanlarının hesabını belirli integral yardımıyla çözebilme ve kutupsal koordinatlarda alan ve yay uzunluğu hesabı yapabilmeyi kavrarlar.
8 Dizilerin , serilerin ve kuvvet serilerinin yakınsaklıklarını tanırlar.
9 Üç boyutlu uzayda vektörlerin skaler ve vektörel çarpımını , doğru ,düzlem ve kuadrik yüzeylerin denklemlerini ifade ederler.
10 Vektör değerli fonksiyonlar için limit, süreklilik ve integral kavramlarını kullanma becerilerini kazanır.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Alan kavramı, sonlu toplam ile hesaplama, sigma gösterimi, sonlu toplam limiti,belirli integral, Analizin ve İntegral Hesabının Temel Teoremleri. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Belirli integral yardımıyla limitin hesaplanması,belirsiz integralin hesabı ve özelikleri. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Kismi integrasyon ve değişken değiştirme yöntemleri, integral formülleri. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Sayısal integral yöntemleri, hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonlar. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 İntegral alma teknikleri. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 İntegral alma teknikleri. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Belirli integral yardımı ile alan , yay uzunluğu,dönel yüzey alanı ve hacim hesapları. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Belirli integral yardımı ile moment ve ağılık merkezinin bulunması,eylemsizlik momenti, Pappus teoremleri. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Kutupsal koordinatlarda alan ve yay uzunluğu, has olmayan integraller.
Ara Sınav.
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Diziler, sonsuz seriler, geometrik seriler, harmonik ve alterne seriler için yakınsaklık testleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Mutlak yakınsaklık ve şartlı yakınsaklık ,kuvvet serilerinin yakınsaklığı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Kuvvet serilerinin türevi ve integrali,Taylor,Maclaurin ve Fourier Serileri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Vektörler, skaler ve vektörel çarpım, uzayda doğru ve düzlem denklemleri, silindirler ve kuadrik yüzeyler, Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Vektör değerli fonksiyonlar,vektör değerli fonksiyonların limiti, sürekliliği ve integrali. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1- G.B Thomas, M.D.Weir, J.Hass and F.R.Giordano,Thomas’ Calculus, 11th Edition, Addison-Wesley, 2005.
2- Mustafa Balcı,Genel Matematik I,Balcı Yayınları,Ankara,2008.
3-Mustafa Bayraktar, Analize Giriş II(2.Baskı) , Grafiker Yayınları,Ankara,2007.
4- Speigel, M. R., Çeviri Editörü: H. H. Hacısalioğlu, İleri Matematik, 6. Baskı, McGraw-HILL, Schaum’s Outline Series, NY., Ankara Üniversitesi,1997.
5- Ahmet Dernek, Genel Mat ematik, 3. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım Tic. Ltd. Şti. Ankara,2009

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Bilgisayar yazılımı, bilgisayar donanımı ve bilgisayar ağları hakkında bilgi sahibi olmak X
2 matematikte güçlü bir temel X
3 Teknik dersler X
4 Gerçek dünyadaki olaylarla başa çıkabilme becerisi X
Olgusal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Çağdaş toplumlardaki en son teknolojik gelişmeleri kavrama X
2 teknolojiyi gerçek dünya problemlerini çözmek için kullanma X
3 gerçek dünyadaki mühendislik görev ve sorunlarının farkında olmak X
4 gerçek dünyadaki vakalarla pratik yapmak X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 teknolojiyi gerçek dünya problemlerini çözmek için kullanabilmek X
Uygulamalı
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 gerçek dünyadan mezuniyet projeleri X
2 işyerinde yaz stajı X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 teknolojiyi gerçek dünya problemlerini çözmek için kullanabilmek X
2 en son teknolojik gelişmeler hakkında fikir sahibi olacaklar X
3 Sürdürülebilir bilgisayarlı sistemleri hem yazılımda hem de donanımda uygulayabilme X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 en son teknolojik gelişmeler hakkında fikir sahibi olacaklar X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 teknik olmayan kurslar X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Teknik açıdan yetkin bir kariyere ulaşmak X
2 Sürekli büyüyen çağdaş toplumlar için bilgi ve bilgi işlem sistemleri tasarlamak ve uygulamak X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Integral hesabın teoremini kullanarak belirli integral hesabını kavrarlar.
2 Belirsiz integrali kavrarlar.
3 Kismi integrasyon ve değişken değiştirme yöntemlerini tanırlar.
4 Sayısal integral yöntemlerini öğrenir. Hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonları tanımlarlar.
5 İntegral tekniklerini kullanarak integral hesaplamayı kavrarlar.
6 Transandant fonksiyonlarla işlem yapma ve integral alma tekniklerini uygulama becerilerini kazanırlar.
7 Alanı,dönel cisimlerin hacimlerini ,yay uzunluğnu ve dönel yüzey alanlarının hesabını belirli integral yardımıyla çözebilme ve kutupsal koordinatlarda alan ve yay uzunluğu hesabı yapabilmeyi kavrarlar.
8 Dizilerin , serilerin ve kuvvet serilerinin yakınsaklıklarını tanırlar.
9 Üç boyutlu uzayda vektörlerin skaler ve vektörel çarpımını , doğru ,düzlem ve kuadrik yüzeylerin denklemlerini ifade ederler.
10 Vektör değerli fonksiyonlar için limit, süreklilik ve integral kavramlarını kullanma becerilerini kazanır.

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 5 70
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 6 2 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 138
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 36 36
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 39
Genel Toplam - - 177
Toplam İş Yükü / 25.5 6.9
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 7.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.