|
|
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
|
Ders Adı
| Kodu
| Yılı
| Yarıyılı
| Süresi (T+U)
| Kredisi
| AKTS Kredisi
|
COMPUTER ORGANIZATION |
COM202 |
2 |
4 |
3+0 |
3.0 |
5.0 |
Amaç ve İçeriği |
Dersin Amacı |
Bu ders modern bilgisayar organizasyonu ve mimarilerinin temellerini kapsar. Vurgu bilgisayar donanım ve yazılım arasındaki etkileşimi çeşitli seviyelerde anlamaktır. Bilgisayar teknolojisi, performans değerlendirme, komut seti tasarımı, bilgisayar aritmetiği, işlemcilerin veri yolu ve kontrol ünitesi tasarımı ve pipelinig metoduyla performansı artırma kavramlarını öğretmeyi amaçlar |
Dersin İçeriği |
-Komut kümesi mimarisi, register transferi, veri yolları, 3 fazlı bufferlar ve Mux'ler gibi ara bağlantıların yanı sıra çeşitli işlemcileri tasarlamak için kontrol donanımı ile ilgili ara bağlantı mühendisliği kavramları
-Bir RISC işleme elemanı tasarlamak için veri yolu, bellek ve kontrol ünitesi bileşenleri gibi alt sistemler hakkında uzmanlık bilgisini kullanmayı öğrenim.
-İşlemci özelliklerini ve komut kümesi mimarisini tanımlamak.
-Birden fazla aşamada yüksek performanslı RISC işlemci tasarımının çeşitli zorlukları ile başetmek
|
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı |
Komut kümesi mimarisi, register transferi, veri yolları, 3 fazlı bufferlar ve Mux'ler gibi ara bağlantıların yanı sıra çeşitli işlemcileri tasarlamak için kontrol donanımı ile ilgili ara bağlantı mühendisliği kavramları
-Bir RISC işleme elemanı tasarlamak için veri yolu, bellek ve kontrol ünitesi bileşenleri gibi alt sistemler hakkında uzmanlık bilgisini kullanmayı öğrenim.
-İşlemci özelliklerini ve komut kümesi mimarisini tanımlamak.
-Birden fazla aşamada yüksek performanslı RISC işlemci tasarımının çeşitli zorlukları ile başetmeyi öğretir
|
|
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Cyprus Science University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.