Türkçe


ELEKTRİK VE ELEKTRONİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CALCULUS II MAT102 1 2 4+0 4.0 7.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 20
Uzmanlık / Alan Dersi % 20
Destek Dersi % 20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi % 20
Aktarılabilir Beceri Dersi % 20

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu dersin müreffeh bir sonucu olarak, öğrenciler aşağıdaki konuları anlama becerilerini geliştirmiş olacaklardır:  Polinomlarla fonksiyonların yaklaşma yöntemini tanımak; Series Kuvvet serilerinin özelliklerini tanımlamak ve bir kuvvet serisinin yarıçapını ve yakınsama aralığını belirlemek ve ayrıca serinin hangi noktalarda kesin veya koşullu olarak birleştiğini belirlemek; Certain Belirli bir işlev için Taylor ve Maclaurin serileri oluşturun ve işlevlerin yakınlaştırılması için Taylor ve Maclaurin serilerini kullanın ve hatayı tahmin edin; Ad İkinci dereceden yüzeylerin denklemlerini ve rakamlarını kavrar ve sınıflandırır; Limits Sınırları belirlemek ve ayrıca iki ve üç boyutlu Kartezyen koordinat sistemini ayırt etmek için güç serilerini kullanın; Vector Vektörlerin ve işlemlerin özelliklerini vektörlerle birlikte kullanma, çizgi ve düzlem denklemlerini oluşturma ve ayrıca vektör fonksiyonları ile çalışma ve türevlerini, integrallerini ve yay uzunluğunu belirleme; Variables Çok değişkenli bir fonksiyon kavramını uygulamak ve etki alanını belirlemek;  Çok değişkenli fonksiyonların limitlerini ölçün ve bir limitin mevcut olmadığını gösterin; Different Farklılaştırılabilir çok değişkenli fonksiyonların ve temel kuralların özelliklerini kullanarak kısmi türevler elde etme; Teğet düzlemlerin, normal çizgilerin ve uç değerlerin denklemlerini elde etmek için kısmi türevlerden faydalanın; Cart Kartezyen ve kutupsal koordinatlarda çift katlı integralleri ve Kartezyen ve silindirik koordinatlarda üçlü integralleri belirleyin ve alanları ve hacimleri hesaplamak için çoklu integralleri kullanın ve vektör alanlarına entegrasyonu kullanın; ’S Green’in Teoremini kullanarak çizgi integralleri ve akı elde edin ve Stoke teoremini kullanarak bir vektör alanının dolaşımını yapın ve bir vektör alanının akısını hesaplamak için Diverjans Teoremini uygulayın.
Dersin İçeriği öğrencilerin değişim ve hareketini matematiksel olarak tanıtmak için tasarlanan Analiz I'in bir devamıdır. Genel olarak, Matematik öğrencilerin çeşitli fonksiyonları tanımasını sağlar ve ayrıca karmaşık ve gerçek analiz, öklidyen olmayan geometri ve topoloji gibi yeni matematik alanlarındaki ilerlemeleri gerçekleştirmiştir. Bu dersin amacı, öğrencilerin çeşitli dezavantajlarda (bilim, mühendislik, tıp) ve iş dünyasında kullanılan çeşitli değişkenlerin fonksiyonlarının diferansiyel ve integral hesabının temel kavramlarını kavratmaktır.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı İkinci dereceden yüzeylerin denklemlerini ve rakamlarını kavrayabilme ve sınıflandırabilme; Limits Sınırları belirlemek ve ayrıca iki ve üç boyutlu Kartezyen koordinat sistemini ayırt etmek için güç serilerini kullanın; Vector Vektörlerin ve işlemlerin özelliklerini vektörlerle birlikte kullanma, çizgi ve düzlem denklemlerini oluşturma ve ayrıca vektör fonksiyonları ile çalışma ve türevlerini, integrallerini ve yay uzunluğunu belirleme; 

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Polinomlarla fonksiyonların yaklaşma yöntemini tanır;
2 Kuvvet serilerinin özelliklerini tanımlamak ve bir kuvvet serisinin yarıçapını ve yakınsama aralığını belirlemek ve serinin hangi noktalarda kesin veya koşullu olarak birleştiğini belirlemek;
3 Belirli bir işlev için Taylor ve Maclaurin serileri oluşturun ve işlevlerin yakınlaştırılması için Taylor ve Maclaurin serilerini kullanın ve hatayı tahmin edin;
4 İkinci dereceden yüzeylerin denklemlerini ve rakamlarını kavrayabilme ve sınıflandırabilme
5 Sınırları belirlemek ve ayrıca iki ve üç boyutlu Kartezyen koordinat sistemini ayırt etmek için güç serilerini kullanın;

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Dersin öğrencilere tanıtılması; Sonsuz seriler için yakınsaklık testlerinin gözden geçirilmesi. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Fonksiyonların polinom yaklaşımı; Güç serisi. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Taylor ve Maclaurin serisi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Yüksek mertebeden türevler, Zincir kuralı, İlgili oranlar. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Rolle ve ortalama değer teoremi. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Kritik Noktalar, Asimptotlar, Eğri çizimi. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Ara sınav Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 İntegraller, Temel teorem, İntegral alma teknikleri. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Belirli integraller. Geometri ve bilime uygulama. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Belirsiz formlar. L'Hôpital'in kuralı. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Yanlış integraller. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Diziler, Sonsuz seriler. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Alternatif seriler, Oran, Kök, Karşılaştırma testi. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Final Sınavı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-Calculus: A Complete Course by Adams Robert A., and Christopher Essex, 8th Edition, 2014. Pearson Education;
- Calculus, Early Transcendentals by Howard Anton, Irl Bivens and Stephen Davies,10th Edition, John Wiley & Sons Singapore Pte. Ltd;
- Calculus, Early Transcendentals by William L. Briggs & Lyle Cochran, International Edition, Pearson Publishing Co;

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Teest X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Polinomlarla fonksiyonların yaklaşma yöntemini tanır;
2 Kuvvet serilerinin özelliklerini tanımlamak ve bir kuvvet serisinin yarıçapını ve yakınsama aralığını belirlemek ve serinin hangi noktalarda kesin veya koşullu olarak birleştiğini belirlemek;
3 Belirli bir işlev için Taylor ve Maclaurin serileri oluşturun ve işlevlerin yakınlaştırılması için Taylor ve Maclaurin serilerini kullanın ve hatayı tahmin edin;
4 İkinci dereceden yüzeylerin denklemlerini ve rakamlarını kavrayabilme ve sınıflandırabilme
5 Sınırları belirlemek ve ayrıca iki ve üç boyutlu Kartezyen koordinat sistemini ayırt etmek için güç serilerini kullanın;

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Genel Toplam - - 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 7.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.