Türkçe


ELEKTRİK VE ELEKTRONİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
NUMERICAL ANALYSIS MAT302 3 6 3+0 3.0 5.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Hayır
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders -
Uzmanlık / Alan Dersi -
Destek Dersi % 100
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Sayısal analizin amacı iki katlıdır: (1) kesin özümler imkansız olduğunda ya da çok zahmetli ve zaman alıcı olan ve pratik olamayacak kadar zaman kabul edilebilir yaklaşık çözümleri bulmak ve (2) alternatif çözüm yöntemleri geliştirmek için kabul edilebilir yaklaşık çözümleri bulmak Bilgisayarların yetenekleri. Bu ders, teknikleri uygulamak ve kabul edilebilir cevaplar elde etmek için öğrenciyi önemli miktarda hesaplamaya zorlarken, temel vurgu altta yatan teori üzerinde duracaktır. Kurs esnasında hesaplamalı, doğrusal cebir, bilgisayar bilimi ve diğer matematik dallarını çizmek gerekecektir.
Dersin İçeriği Bu ders, Yuvarlama Hataları ve Bilgisayar Aritmetiği'ni kapsar: İkili Makine Numaraları, Ondalık Makine Numaraları, Yakınsama Hızı, İkiye Bölme Yöntemi; Sabit Nokta Yineleme Newton Metodu; Sadık Yöntem, Yanlış Konum Metodu; Yinelemeli Yöntemler için Hata Analizi; Hızlandıran Yakınsaklık, Enterpolasyon ve Lagrange Polinomu, Veri Yaklaşımı ve Neville Yöntemi, Bölünmüş Farklar: İleri, Geri ve Merkezli Farklar Sayısal Türevlendirme: Üç ve Beş Nokta Formülleri Sayısal İntegrasyon, Sayısal Türev: İkinci Türevli Orta Nokta Formülü; Yuvarlama Hata İstikrarsızlığı, Sayısal İntegral: Trapez ve Simpson Kuralları, Romberg Entegrasyonu, Uyarlanabilir Kuadrar Yöntemleri, Gauss Dördüğü, Sayısal İntegrasyon: Açık ve Kapalı Newton-Cotes Formülleri, Sayısal İntegrasyon: Bileşik Sayısal İntegrasyon ve Yuvarlama Hata Kararlılığı
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Sayısal analizi inceleyelim 1) Hataların hataya neden ne kadar hızlı olduğunu bilir 2) Daha az hataya neden olan daha iyi algoritmalar bulmak

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Hata analizi ve yakınsamayı tanır.
2 Bir değişkende denklemlerin sayısal çözümlerini yapar
3 Newton Metodunu ve uzantılarını tanır.
4 Enterpolasyon ve polinom yaklaşımlarını tanır.
5 Doğrusal Sistemlerin Çözümünde Doğrudan Yöntemleri Tanır
6 Doğrusal Sistemlerin Çözümünde Yinelemeli Teknikleri Tanır
7 Sayısal Türev ve Sayısal Entegrasyonu Tanı

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Bilişim Ön Hazırlıkları
- Temel kavramlar: yuvarlama hataları, kayan nokta aritmetiği, Yakınsaklık.
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Lineer Olmayan Denklemlerin Sayısal Çözümü:
- Biseksiyon yöntemi
- Sabit nokta iterasyon
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Lineer Olmayan Denklemlerin Sayısal Çözümü:
- Newton'un yöntemi
- Secant Yöntemi
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 İnterpolasyon ve Polinom Yaklaşımı
A) Lagrange Polinomu
B) Bölünmüş Farklar
C) Hermit İnterpolasyon
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Doğrusal Sistemlerin Çözümünde Doğrudan Yöntemler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Doğrusal Sistemlerin Çözümünde İteratif Teknikler:
Jacobi ve Gauss-Seidel Yineleme Teknikleri
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 İnterpolasyon ve Polinom Yaklaşımı:
İnterpolasyon ve Lagrange Polinomu
Veri Yaklaşımı ve Neville Yöntemi
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Vize Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 İnterpolasyon ve Polinom Yaklaşımı:
Bölünmüş Farklar
Hermit İnterpolasyon
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Sayısal Türev
Üç Nokta Formül, Beş Nokta Formül,
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Sayısal İntegrasyon
Trapez Kural, Simpson Kuralı. Karma Sayısal Bütünleşme.
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Adi Diferansiyel Denklemler İçin Başlangıç Değer Problemleri:
Euler Yöntemi, Yüksek Mertebeden Taylor Yöntemleri, Runge-Kutta Yöntemleri
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Yaklaşım Teorisi:
Ayrık En Küçük Kareler Yaklaşımı.
Akılcı Fonksiyon Yaklaşımı.
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Tekrar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-Numerical Analysis ,9th edition by Richard L. Burden & J. Douglas Faires



2-Numerical Analysis, 2/E .Timothy Sauer,2012, pearson .ISBN-13: 9780321783677



3-Numerical Methods for Engineers,6 EDITION, Steven C. Chapra, 2011.McGraw-Hil, ISBN :9780073401065

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Teest X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Hata analizi ve yakınsamayı tanır.
2 Bir değişkende denklemlerin sayısal çözümlerini yapar
3 Newton Metodunu ve uzantılarını tanır.
4 Enterpolasyon ve polinom yaklaşımlarını tanır.
5 Doğrusal Sistemlerin Çözümünde Doğrudan Yöntemleri Tanır
6 Doğrusal Sistemlerin Çözümünde Yinelemeli Teknikleri Tanır
7 Sayısal Türev ve Sayısal Entegrasyonu Tanı

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Genel Toplam - - 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 5.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.