Türkçe


İŞLETME (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MICROECONOMICS ECO201 2 3 3+0 3.0 6.0


S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Mikroekonomiyi tamamlayan öğrenci, eleştirel düşünebilmeli ve kişisel ve ticari kararlar alırken ve kamu politikalarını analiz ederken ekonomik akıl yürütme uygulayabilmelidir.1 (5), 2 (4), 3 (5), 4 (4), 5 (5), 7 (5), 9 (5), 10 (3), 11 (5)
2 Öğrenciler ekonomik okuryazar olmak için grafikleri, çizelgeleri ve diğer veri biçimlerini yorumlayabilmelidir.1 (5), 2 (4), 3 (5), 4 (4), 5 (5), 7 (5), 9 (5), 10 (3), 11 (5)
3 Seçimlerin ve ödünleşmelerin maliyetini açıklar Üretim olanakları sınırını (veya eğrisini) kullanarak toplumun değiş tokuşlarını gösterir. Bireylerin ve firmaların rasyonellik varsayımını açıklar.1 (5), 2 (4), 3 (5), 4 (4), 5 (5), 7 (5), 9 (5), 10 (3), 11 (5)
4 Talebin belirleyicilerini açıklar Arz belirleyicilerini açıklar Piyasa dengesi, fazla ve kıtlığı açıklamak ve grafiksel olarak göstermek1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (4), 5 (5), 7 (5), 9 (5), 10 (3), 11 (5)
5 Talebin fiyat esnekliğini ve arzın fiyat esnekliğini açıklar ve her ikisini de orta nokta yöntemini kullanarak hesaplar1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (4), 5 (5), 7 (5), 9 (5), 10 (3), 11 (5)
6 Tüketici, üretici ve toplam fazlası tanımlamak ve hesaplamak; tüketici, üretici ve toplam fazlalığı grafiksel olarak gösterme1 (5), 2 (4), 3 (5), 4 (4), 5 (5), 7 (5), 9 (5), 10 (3), 11 (5)
7 Fayda ve memnuniyet kavramını tanımlayın. Firmanın sabit, değişken, ortalama, marjinal ve toplam maliyetlerini hesaplayın ve grafiklendirin; firmanın ortalama, marjinal ve toplam gelirlerini hesaplamak ve grafiklendirmek; grafikler ve talep çizelgeleri kullanarak çıktı seviyesini ve fiyatı en üst düzeye çıkaran karı belirlemek; marjinal gelirin marjinal maliyetlere nerede eşit olduğunu hesaplayabilir ve grafiksel olarak gösterebilir1 (5), 2 (4), 3 (5), 4 (4), 5 (5), 7 (5), 9 (5), 10 (3), 11 (5)
8 “Üretim” terimini tanımlar ve bir üretim fonksiyonunun ne olduğunu açıklar; “üretim girdileri” terimini tanımlar ve emek, arazi, sermaye, girişimcilik, teknoloji arasında ayrım yapar1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (4), 5 (5), 7 (5), 9 (5), 10 (3), 11 (5)
9 Tam Rekabetin özelliklerini tanımlar1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (4), 5 (5), 7 (5), 9 (5), 10 (3), 11 (5)
10 Tekel, Oligopol ve tekelci rekabetçi endüstrinin özelliklerini tanımlar1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (4), 5 (5), 7 (5), 9 (5), 10 (3), 11 (5)

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.