Türkçe


İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
İÇ MİMARLIKTA YAPI II ICM208 2 4 2+2 3.0 4.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. İLKNUR FETHİYE MURATOĞLU
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. ARDA AĞIRBAŞ
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
ICM207İÇ MİMARLIKTA YAPI I dersindenen az DD almak

DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 100
Uzmanlık / Alan Dersi -
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Mimari Yapı Bilgisi 1 dersinde öğrenilen teorik bilgilerin mimari proje üzerinde değerlendirilmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriği yapı elemanlarına bütüncül olarak yaklaşmaktır. Bu bağlamda, inşaat sektöründeki üretim süreçleri (şantiye içi ve şantiye dışı üretim), konvansiyonel bina yapımı, şantiye organizasyonu ve yönetimi, üretim aşamaları ve prefabrik bina sistemleri (ör. prefabrik betonarme paneller.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı İnsan-yapı-çevre-işlev-malzeme faktörlerini analiz eder. Elde edilen teorik bilgilerle mimari tasarım ve iç mimari tasarım arasında ilişki kurma becerisini geliştirir. Konut projesi çalışması yaparak mekanlar arası ilişkileri analiz eder. Belirli bir konu hakkında araştırma yapma ve edindiği bilgileri değerlendirme becerisini geliştirir. Verilere göre bir mimari projenin oluşturulma aşamalarını uygulama yaparak analiz eder.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 İnsan-yapı-çevre-işlev-malzeme faktörlerini analiz eder.
2 Elde edilen teorik bilgilerle mimari tasarım ve iç mimari tasarım arasında ilişki kurma becerisini geliştirir.
3 Konut projesi çalışması yaparak mekanlar arası ilişkileri analiz eder.
4 Belirli bir konu hakkında araştırma yapma ve edindiği bilgileri değerlendirme becerisini geliştirir.
5 Verilere göre bir mimari projenin oluşturulma aşamalarını uygulama yaparak analiz eder.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu
İÇM208 ders sunum 1
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri
2021-2022 Bahar Dönemi Vize Soruları
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller
yardımcı videolar
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Estetik, teknik ve holistik (ör. Ekonomik ve ekolojik) açıdan yaratıcı ve fonksiyonel iç mekanlar tasarlayabilme bilgi ve becerisine sahip olma X
2 İç mimarlık temel tasarım yöntemleri, elemanları ve ilkelerine ilişkin kavramsal bilgi ve uygulama becerisini geliştirme X
3 İç mimarlık kuramına ilişkin bilimsel, sanatsal ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olma X
4 Mekân – insan arasındaki ilişkiyi anlama ve sorgulama bilgi ve becerisine sahip olma X
5 Tasarım sürecinde gerekli olan estetik, teknik ve mühendislik bilgi ve becerisine sahip olma X
6 Disiplinler arası iş birliği geliştirebilen, mesleki etik değerlere saygılı, çevresel ve sosyal konulara duyarlı olma X
7 Proje bütçesi ve yönetimi ve teknik rapor hazırlama konularında bilgi sahibi olma X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 İç mekân tasarımı, planlama ve proje çalışmalarını analitik olarak analiz edebilme. X
2 Tasarım alanına ilişkin modern bilgi ve teknolojileri kullanma. X
3 İç mekân tasarımında grafik anlatım tekniklerini kullanma. X
4 Mekân tasarımında arazinin ve çevresel özelliklerin tasarım sürecine etkilerini anlama ve analiz edebilme. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 İç mekân tasarımı ve projelendirme sürecinde bağımsız çalışabilme, işbirliği geliştirme ve sorumluluk alma. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 İç mimarlık ve tasarım alanına ilişkin güncel gelişmeleri takip etme ve öğrenme becerisine sahip olma X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mesleki ve sosyal sorumlulukların farkında olma X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 İç mekân tasarımı ve yapı yönetimi, sorumlulukları ve mesleki gelişim konularında yetkin olma X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 İnsan-yapı-çevre-işlev-malzeme faktörlerini analiz eder.
2 Elde edilen teorik bilgilerle mimari tasarım ve iç mimari tasarım arasında ilişki kurma becerisini geliştirir.
3 Konut projesi çalışması yaparak mekanlar arası ilişkileri analiz eder.
4 Belirli bir konu hakkında araştırma yapma ve edindiği bilgileri değerlendirme becerisini geliştirir.
5 Verilere göre bir mimari projenin oluşturulma aşamalarını uygulama yaparak analiz eder.

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Genel Toplam - - 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 4.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.