Türkçe


İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MİMARİ TEKNİK ÇİZİM I ICM103 1 1 2+2 3.0 4.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. İLKNUR FETHİYE MURATOĞLU
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları yok

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 100
Uzmanlık / Alan Dersi -
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencinin öğrenim süresince ve daha sonra da meslek yaşamında yapacağı tüm tasarım çalışmalarının her aşamasında yararlanacağı bir tasarım dili olan teknik çizim yöntemlerinin tanıtılması, ölçek bilgisi ile mimari çizim yeteneğinin kazandırılmasını sağlamaktır. Teori ve uygulama aşamalarından oluşan dersin kapsamında çeşitli geometrik şekil ve cisimlerin çizimlerinden başlıyarak az mekanlı bir ev projesi üzerinde çalışılması, projenin, avan ve uygulama projesi karakterlerinde tefrişli ve kotlu olarak çizilmesi. Plan ve kesitlerin çizimleri üzerinde uygulamalar yaptırılmasıdır.
Dersin İçeriği Bu ders, mimarlığın temel dili olarak belirtilen grafik sunum tekniklerinin tanıtılmasına odaklanmaktadır. Ders kapsamında, öğrenciler çeşitli grafik sunum yöntemleri öğretilerek onların mimari ve mekânsal çizimde becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Sunum teknikleri ve serbest el çizimi de dâhil olmak üzere çeşitli görsel araçların kullanımı, çevreye ilişkin fikirlerin analiz edilmesi, Ortografik çizimin temelleri, render teknikleri ve format düzeni bir dizi proje çalışmaları ile öğrencilere öğretilmektedir.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 -

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 GİRİŞ
DERSİN AMACI , İÇERİĞİ, TEMEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ VE GEREKLİ MALZEMELERİN TANITIMI.
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 DERSİN AMACI , İÇERİĞİ, TEMEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ VE GEREKLİ MALZEMELERİN TANITIMI. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 ÇİZGİ NEDİR , KALINLIKLARI , NİTELİKLERİ , FARKLI AÇILARDAN PARALELLERİN ÇİZİMİ , DOĞRU YAZI YAZMA TEKNİKLERİ .
ÖDEV 1 VERİLMESİ.
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 ÖLÇEK BİLGİSİNİN V ERİLMESİ , ÇİZİMLERİN FARKLI ÖLÇEKLERDE BİRBİRİNE DÖNÜŞTÜRÜLMESİ.
ÖDEV 2 VERİLMESİ.
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 PLAN - KESİT - GÖRÜNÜŞ TERİMLERİNİN TANIMLARI VE ÖRNEKLERLE ANLATILMASI . Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 VERİLEN ÖRNEK PROJE ÜZERİNDEN ÖLÇEK ÇEVİRME , YAZI VE ÇİZGİ KALINLIKLARINI KULLANARAK PLAN - KESİT VE GÖRÜNÜŞ ÇİZİMİ.
ÖDEV 3 VERİLMESİ.
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 ARA SINAVLAR (ÖDEVLERİN (1 – 2 – 3 TESLİMİ) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 MİMARİ PLANDA ;
-KAPI
-PENCERE
-MUTFAK
-DOLAP

NASIL GÖSTERİLİR. STANDARTLAR NELERDİR ? TEFRİŞ NASIL YAPILIR ?
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 MİMARİ PLAN ÇİZİMİ, KAPI , PENCERE, MERDİVENLER VE MUTFAK İLE BANYODAKİ SABİT ELEMANLARIN PROJE ÜZERİNDE GÖSTERİLMESİ VE ÖLÇÜLENDİRİLMESİ 1/100 ÖLÇEKTE. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 MİMARİ PLAN ÇİZİMİ, KAPI , PENCERE, MERDİVENLER VE MUTFAK İLE BANYODAKİ SABİT ELEMANLARIN PROJE ÜZERİNDE GÖSTERİLMESİ VE ÖLÇÜLENDİRİLMESİ 1/50 ÖLÇEKTE. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 MİMARİ PLAN ÇİZİMİ, KAPI , PENCERE, MERDİVENLER VE MUTFAK İLE BANYODAKİ SABİT ELEMANLARIN PROJE ÜZERİNDE GÖSTERİLMESİ İLE PLAN VE KESİT ÇİZİMLERİ 1/50 , KOT VERİLMESİ VE ÖLÇÜLENDİRİLME. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 MERDİVENLER (TASARIM + ÇİZİM TEKNİKLERİ) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 MERDİVENLER (TASARIM + ÇİZİM TEKNİKLERİ) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 MİMARİ PLAN ÜZERİNDEN DETAY ÇİZİMİNE GEÇİŞ, MERDİVENLER , 1/20 ÖLÇEKTE DETAY PAFTA DÜZENİ Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1- Yapı Teknik Resmi; Önal, M.E., Pancarcı, A., 2001, Birsen yayınevi, İstanbul.

2- Neufert_Architects_Data_Fourth_Edition_B

3- Mimari Çizim Tekniği; Akgün, M., 1980, Birsen Yayınevi, İstanbul.

4- Temel Teknik Resim; Yıldız, C., 2003, Marmara Üniversitesi GSF İç. Mim. Böl.

5- Düşey Sirkülasyon Araçları- Merdivenler; Sarı, A.,1993, YEM,İstanbul.

6- İç Mekan Tasarımı; Ching, F.D.K., 2004, İstanbul, Çeviri: Elçioğlu, B., YEM yayın- 95, İstanbul.

7- Mimarlıkta Teknik Resim; Şahinler, O., Kızıl, F., 2004, YEM yayın-91,İstanbul.

8- Design Drawing; Ching, F.D.K.,2010,John Wiley&Sons, Inc. USA

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu
20/10/2020 DERS
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular
ÖĞRENCİ BİLGİ FORMU

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Estetik, teknik ve holistik (ör. Ekonomik ve ekolojik) açıdan yaratıcı ve fonksiyonel iç mekanlar tasarlayabilme bilgi ve becerisine sahip olma X
2 İç mimarlık temel tasarım yöntemleri, elemanları ve ilkelerine ilişkin kavramsal bilgi ve uygulama becerisini geliştirme X
3 İç mimarlık kuramına ilişkin bilimsel, sanatsal ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olma X
4 Mekân – insan arasındaki ilişkiyi anlama ve sorgulama bilgi ve becerisine sahip olma X
5 Tasarım sürecinde gerekli olan estetik, teknik ve mühendislik bilgi ve becerisine sahip olma X
6 Disiplinler arası iş birliği geliştirebilen, mesleki etik değerlere saygılı, çevresel ve sosyal konulara duyarlı olma X
7 Proje bütçesi ve yönetimi ve teknik rapor hazırlama konularında bilgi sahibi olma X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 İç mekân tasarımı, planlama ve proje çalışmalarını analitik olarak analiz edebilme. X
2 Tasarım alanına ilişkin modern bilgi ve teknolojileri kullanma. X
3 İç mekân tasarımında grafik anlatım tekniklerini kullanma. X
4 Mekân tasarımında arazinin ve çevresel özelliklerin tasarım sürecine etkilerini anlama ve analiz edebilme. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 İç mekân tasarımı ve projelendirme sürecinde bağımsız çalışabilme, işbirliği geliştirme ve sorumluluk alma. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 İç mimarlık ve tasarım alanına ilişkin güncel gelişmeleri takip etme ve öğrenme becerisine sahip olma X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mesleki ve sosyal sorumlulukların farkında olma X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 İç mekân tasarımı ve yapı yönetimi, sorumlulukları ve mesleki gelişim konularında yetkin olma X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Genel Toplam - - 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 4.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.