Türkçe


HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SUMMER PRACTICE IN MEDICAL AND SURGICAL NURSING NRS210 2 4 0+12 4.0 5.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Klinik Uygulamaları
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 70
Uzmanlık / Alan Dersi % 10
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi % 10
Aktarılabilir Beceri Dersi % 10

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu uygulama dersi öğrenciye hemşirelik uygulamasının temellerinden edindiği bilgi ve becerileri geliştirme ve ilaçların yönetimi, bakım planları, hasta ve aile eğitimi ve uygulamaların rolü dâhil olmak üzere diğer alanlarda beceri geliştirme ve uygulama fırsatı sunar. Bu uygulama becerisi hastanın sub-akut ortamlarda tıbbi-cerrahi hemşirelik bakımını sağlamaya yöneliktir.
Dersin İçeriği Bu ders, öğrencilerin hasta merkezli bakım sağlaması amacıyla gerekli becerileri klinik ortamda uygulamalarını kapsar. Yaz stajı (20 iş günü ) öğrencilerin tıbbi ve cerrahi hemşireliği için gerekli klinik becerileri geliştirmeleri için akademik bilgi ve laboratuvar deneyimlerini kullanmalarını sağlar. Medikal Hemşirelik: ders, klinik deneyim, akut ve kronik yatan tıbbi durumların değerlendirilmesi, teşhisi ve tedavisine odaklanır. Öğrenciler, tam yatan hasta öyküsü ve fizik muayenelerini yapar, konsültasyonlara yardımcı olur ve hastaneye yatırılan hastaları kabulden taburcu olmaya kadar değerlendirir ve yönetmede sorumluluk alırlar. Öğrencilere yaygın olarak kullanılan tanı testlerinin nasıl yapılacağı ve yorumlanacağı ve ortak klinik hastane prosedürlerinin nasıl yapılacağı öğretilmektedir. Öğrenciler ayrıca yatış özeti, öykü ve fizik muayene, günlük gözlem notu, konsültasyon notu ve taburcu özeti dahil olmak üzere dokümantasyonların nasıl doldurulacağına dair bilgi sahibi olur. Cerrahi hemşirelik: öğrenciler ameliyat öncesi ve sonrası hasta bakımında, cerrahi hastalarının ayakta değerlendirilmesinde, cerrahi servisinde yatan hastaların yönetiminde, cerrahi tekniklere ve olgulara yardımcı olmaya ve gerekli dokümantasyonları yapılmasında sorumluluk alır. Öğrenciler ortak cerrahi prosedürlere ve her birinin tanımına, endikasyonlarına, kontraindikasyonlarına ve komplikasyonları konusunda bilgi sahibi olur. Öğrenciler ayrıca genel cerrahi ortamda kullanılan tanı testlerinin yorumlanmasında ve ameliyathane protokolünün uygulamasında yer alır.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Kaliteli hemşirelik bakımının sağlanmasında, sağlık ekibinin koordinasyonunda ve çeşitli ortamlarda güvenli bakım sunumunun sağlanması için liderlik becerilerini kullanır ve karar sürecinde yer alır. Hasta merkezli hemşirelik planını yapar, uygular ve gözlemler. Akut bakım/hastane ortamında tıbbi ve cerrahi hastalarının sağlığının korunması veya düzeyinin yükseltmesiyle ilgili kavramların uygulanmasını sağlar. Hemşirelik sürecini akut veya kronik hastalığa sahip ve tıbbi ve cerrahi müdahaleler gerektiren yetişkin hastalara uygular.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Hastalara ve aile bireylerine uygun hemşirelik girişimlerini açıklar.
2 Hastanın ve ailesinin tıbbi ve cerrahi bozukluklarla ilgili eğitim gereksinimlerini değerlendirir ve hastalara uygun sağlık eğitimini sağlar.
3 İnterdisipliner sağlık ekibi arasında hemşirelik rollerini uygular.
4 Cerrahi hastalarına pre-, intra- ve post-operatif hemşirelik bakımını uygular.
5 Patoloji, beslenme ve farmakoloji bilgilerini birleştirerek medikal ve cerrahi hastalara bakım uygular.
6 Bakım boyunca klinik düşünme becerisini kullanır ve karar verme süreçlerinin içerisinde yer alır.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Medikal Problem olan Hastaların Hemşirelik Yönetimi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Cerrahi Hastaların Hemşirelik Yönetimi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Kardiyak Bozukluğu olan Hastaların Hemşirelik Yönetimi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Dermatoloji Bozukluğu olan Hastaların Hemşirelik Yönetimi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Bulaşıcı Hastalığı olan Hastaların Hemşirelik Yönetimi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Kas-İskelet Sistemi Problemi olan Hastaların Hemşirelik Yönetimi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Ameliyathanede Hemşirelik Yönetimi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 KBB Bozuklukları olan Hastaların Hemşirelik Yönetimi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Böbrek ve Üriner Sistem Bozukluğu olan Hastaların Hemşirelik Yönetimi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Plastik Cerrahi Hastalarının Hemşirelik Yönetimi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Nörolojik Bozukluğu olan Hastaların Hemşirelik Yönetimi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 İmmünolojik Bozukluğu olan Hastaların Hemşirelik Yönetimi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Onkoloji Hastalarının Hemşirelik Yönetimi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Acil Bakım Gereksinimi olan Hastaların Hemşirelik Yönetimi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1- Timby BK and Smith NE (2014) Introductory Medical-Surgical Nursing, Eleventh Edition, Wolters Kluwer / Lippincott Williams and Wilkins
2- Brady A-M, McCabe C and McCann M (2014) Fundamentals of Medical-Surgical Nursing: A Systems Approach, Wiley Blackwell
3- Hogan M (2018) Medical-Surgical Nursing Pearson Reviews and Rationales, Fourth Edition, Pearson
4- Davis MH, Harden RM, Laidlaw JM and Romney-Alexander D (1993) The Wound Handbook, University of Dundee
5- Kozier B, Erb G., Berman A, Snyder Sh., Harvey Sh and Morgan-Samuel H (2012) Fundamentals of Nursing, Second Edition Pearson
6- Delves-Yates C (2015) Essentials of Nursing Practice, Sage
7- Ogden J (2007) Health Psychology, Fourth Edition McGraw-Hill
8- Klinik Değerlendirme Dokümanları
9- online kaynaklar ve makaleler

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mesleki bilgilerini ve pratik uygulama becerilerini çalışma ortamında en üst düzeyde kullanabilir. X
2 Klinikte karşılaştığı vakaları bilimsel bir yaklaşımla değerlendirerek bireyselleştirilmiş hemşirelik bakımını uygular. X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, bireyin ve toplumun sağlık ve hastalık bakımını karşılamada ve korumada en üst düzeyde yerine getirir ve holistik hemşirelik yaklaşımını uygular. X
2 Her yaştan birey, aile, grup ve toplumun sağlığı korunması ve geliştirilmesi için hemşirelik süreçlerinden yararlanır. X
3 Bireyselleştirmiş hemşirelik bakımını, hasta bireylerde hastalıkların altında yatan mekanizmaların çözümünde ve sağlıklı bireylerde sağlığın korunması ve geliştirilmesi süreçlerinde uygular. X
4 Hastalıkların bakımında ve sağlıklı bireylerde sağlığın korunmasının yanı sıra terminal dönemde olan hastalarla da ilgilenerek bütüncül hemşirelik bakımını uygular. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Sağlıklı veya hasta bireylerin her ortamda hemşirelik bakım ihtiyaçlarını kanıta dayalı ve hasta odaklı çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda saptayarak hemşirelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir. X
2 Çeşitli çevrelerde, bilimsel merkezli terapötik hemşirelik yaklaşımı uygular ve bu sayede bireysel ve toplumsal sağlığın düzeyinin arttırılmasını ve korunmasını sağlar. X
3 Disiplinler arası ve mutlidisipliner gerektiren çalışmalarda hemşirelik özelliklerini ve liderlik becerilerini kullanarak koordinasyonu sağlar. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Kişisel ve mesleki gelişiminde bilime dayalı yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. X
2 Kanıta dayalı hemşirelik yaklaşımını benimseyerek inovasyon yeteneklerini geliştirir ve bütün bu yeteneklerini harmanlayarak, pratiğe aktarır ve güncel bilgiyi takip eder. X
3 Evrensel değerler çerçevesinde eleştirel düşünerek, akademik yetenekleri kapsamında bilimsel sonuca ulaşır ve bütün bu yeteneklerini birleştirerek hasta merkezli bakımı sağlar ve sağlık kalitesini arttırır. X
4 Ulusal ve uluslararası sağlık politikaları geliştirmede profesyonel hemşirelik rollerini kullanarak karar verme mekanizmasının içinde bulur ve çalışmalara katkı sağlar. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanındaki bilimsel bilgileri takip etmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olmak amacıyla en az bir yabancı dili orta düzeyde kullanma yeteneğine sahiptir. X
2 Üst düzeyde kullanma becerisi gerektiren bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak ulusal ve uluslararası standartlara uygun ve bilimsel kanıtlara dayalı olarak güvenli ve kaliteli bakım verir. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Ulusal ve uluslararası düzeyde rol ve sorumluluklarını etik ilkeler, mesleki değerler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde multidisipliner bir yaklaşımda uygular. X
2 Eleştirel düşünme yeteneklerini kullanarak, mevcut bilginin temelini araştırır, yeni bilgilerle arasındaki etkileşimleri sorgular ve bireyselleştirilmiş hasta bakımı kapsamında hemşirelik bilimine katkıda bulunur. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Hastalara ve aile bireylerine uygun hemşirelik girişimlerini açıklar.1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (3), 12 (4), 13 (3), 14 (5), 15 (3), 16 (5), 17 (4)
2 Hastanın ve ailesinin tıbbi ve cerrahi bozukluklarla ilgili eğitim gereksinimlerini değerlendirir ve hastalara uygun sağlık eğitimini sağlar.1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (3), 12 (4), 13 (3), 14 (5), 15 (3), 16 (5), 17 (4)
3 İnterdisipliner sağlık ekibi arasında hemşirelik rollerini uygular.1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (3), 12 (4), 13 (3), 14 (5), 15 (3), 16 (5), 17 (4)
4 Cerrahi hastalarına pre-, intra- ve post-operatif hemşirelik bakımını uygular.1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (3), 12 (4), 13 (3), 14 (5), 15 (3), 16 (5), 17 (4)
5 Patoloji, beslenme ve farmakoloji bilgilerini birleştirerek medikal ve cerrahi hastalara bakım uygular.1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (3), 12 (4), 13 (3), 14 (5), 15 (3), 16 (5), 17 (4)
6 Bakım boyunca klinik düşünme becerisini kullanır ve karar verme süreçlerinin içerisinde yer alır.1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (3), 12 (4), 13 (3), 14 (5), 15 (3), 16 (5), 17 (4)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 4 % 40
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 2 % 60
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 6 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 6 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 7 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 14 8 112
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 2 2 4
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 116
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 2 3 6
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 2 2 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 12
Genel Toplam - - 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 5.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.