Türkçe


HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SUMMER PRACTICE IN MEDICAL AND SURGICAL NURSING NRS210 2 4 0+12 4.0 5.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu uygulama dersi öğrenciye hemşirelik uygulamasının temellerinden edindiği bilgi ve becerileri geliştirme ve ilaçların yönetimi, bakım planları, hasta ve aile eğitimi ve uygulamaların rolü dâhil olmak üzere diğer alanlarda beceri geliştirme ve uygulama fırsatı sunar. Bu uygulama becerisi hastanın sub-akut ortamlarda tıbbi-cerrahi hemşirelik bakımını sağlamaya yöneliktir.
Dersin İçeriği Bu ders, öğrencilerin hasta merkezli bakım sağlaması amacıyla gerekli becerileri klinik ortamda uygulamalarını kapsar. Yaz stajı (20 iş günü ) öğrencilerin tıbbi ve cerrahi hemşireliği için gerekli klinik becerileri geliştirmeleri için akademik bilgi ve laboratuvar deneyimlerini kullanmalarını sağlar. Medikal Hemşirelik: ders, klinik deneyim, akut ve kronik yatan tıbbi durumların değerlendirilmesi, teşhisi ve tedavisine odaklanır. Öğrenciler, tam yatan hasta öyküsü ve fizik muayenelerini yapar, konsültasyonlara yardımcı olur ve hastaneye yatırılan hastaları kabulden taburcu olmaya kadar değerlendirir ve yönetmede sorumluluk alırlar. Öğrencilere yaygın olarak kullanılan tanı testlerinin nasıl yapılacağı ve yorumlanacağı ve ortak klinik hastane prosedürlerinin nasıl yapılacağı öğretilmektedir. Öğrenciler ayrıca yatış özeti, öykü ve fizik muayene, günlük gözlem notu, konsültasyon notu ve taburcu özeti dahil olmak üzere dokümantasyonların nasıl doldurulacağına dair bilgi sahibi olur. Cerrahi hemşirelik: öğrenciler ameliyat öncesi ve sonrası hasta bakımında, cerrahi hastalarının ayakta değerlendirilmesinde, cerrahi servisinde yatan hastaların yönetiminde, cerrahi tekniklere ve olgulara yardımcı olmaya ve gerekli dokümantasyonları yapılmasında sorumluluk alır. Öğrenciler ortak cerrahi prosedürlere ve her birinin tanımına, endikasyonlarına, kontraindikasyonlarına ve komplikasyonları konusunda bilgi sahibi olur. Öğrenciler ayrıca genel cerrahi ortamda kullanılan tanı testlerinin yorumlanmasında ve ameliyathane protokolünün uygulamasında yer alır.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Kaliteli hemşirelik bakımının sağlanmasında, sağlık ekibinin koordinasyonunda ve çeşitli ortamlarda güvenli bakım sunumunun sağlanması için liderlik becerilerini kullanır ve karar sürecinde yer alır. Hasta merkezli hemşirelik planını yapar, uygular ve gözlemler. Akut bakım/hastane ortamında tıbbi ve cerrahi hastalarının sağlığının korunması veya düzeyinin yükseltmesiyle ilgili kavramların uygulanmasını sağlar. Hemşirelik sürecini akut veya kronik hastalığa sahip ve tıbbi ve cerrahi müdahaleler gerektiren yetişkin hastalara uygular.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.