Türkçe


BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
INTRODUCTION TO NANOTECHNOLOGY ENL402 4 8 3+0 3.0 5.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 20
Uzmanlık / Alan Dersi % 20
Destek Dersi % 20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi % 20
Aktarılabilir Beceri Dersi % 20

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrenciler: önemli yukarıdan aşağıya ve aşağıdan yukarıya stratejileri karakterize edebileceklerdir; nano aralıkta aktif olan ve mikro aralıktaki yasalardan farklı oldukları için fiziksel yasaları anlayabilecektir; Atomların, moleküllerin ve nano parçacıkların elektronik yapısının temellerini bilecek. Ayrıca, öğrenci nanoparçacıklar oluştuğunda atomlar ve / veya moleküller arasında hangi kuvvetlerin hareket ettiğini bilir;
Dersin İçeriği Ders aşağıdaki konuları içermektedir: 1. Nanoteknolojide Genel Kavramlar 1.1 Nanoteknoloji nedir? 1.2 Nanoteknolojinin tarihçesi 1.3 Farklı nanoteknoloji alanlarının sınıflandırılması 1.3.1 Yukarıdan Aşağıya Yaklaşım 1.3.2 Aşağıdan Yukarı Yaklaşım 1.4 Nanoteknolojinin disiplinlerarası doğası 1.5 Nanoteknoloji geleceğimiz için neler sunmaktadır? 1.6 Nanoteknoloji ve Yakınsama Teknolojileri 2. Nanoteknoloji ve Nanobilimler 2.1 Nano bilimler yerine Nanoteknoloji terimi neden kullanılıyor? 2.2 Nano-Fizik ve Nano-Kimya 2.2.1 Fizik: Kuantum Mekaniği 2.2.2 Kuantum Mekaniği: Küçüklük Fiziği 2.2.3. Fizik ve Kimya: Atomların Elektronik Yapısı 2.2.4 Bağlanma Türleri 2.2.5 Moleküler Etkileşimler - van der Waals Etkileşimleri 2.2.6 Moleküler Etkileşimler - Hidrojen bağı 2.2.7 Moleküler Etkileşimler - Casimir etkisi 2.2.8 Moleküler Etkileşimler - Hidrofilik ve Hidrofobik Etkiler 2.2.9 Moleküler Etkileşimler - π-İstifleme 2.3. Nano-Kimya 2.3.1 Kolloidal Kimya 2.3.2 Elektrokimya ve Elektrokimyasal Nanoteknoloji 2.4 Nanobiyoloji 2.5 Nano-Eczane 2.6 Nanotıp
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı ders kimya, fizik, mühendislik veya biyoloji eğitimi almış tüm lisans öğrencilerine ulaşmak için tasarlanmıştır. Matematik veya teorik fizikte özel bilgi gerektirmez. Kurs içeriği, dersi özel bilgi olmadan takip etmeyi mümkün kılan, kendi kendini devam ettiren modüllerde sunulacaktır.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Bilimsel araştırma ve problem çözme yöntem ve yaklaşımları ile temel olanakları gösterebilecektir.
2 Öğrenciler genel olarak bilimin veya belirli bilimlerin kavram ve bulgularının dünyamızı nasıl şekillendirdiğini açıklayabilecektir.
3 takım çalışması

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Nanoteknolojide Genel Kavramlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Nanoteknoloji ve Nanobilimler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Nano Yapılar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Fullerenes: Buckyballs Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Karbon Nanotüpleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 nanoteller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Ara sınav Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Dendrimerler (Organik Nanopartiküller) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Fotonik kristaller ve Nanofotonikler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Kuantum Noktaları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Manyetik moleküller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Kuantum Corrals Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 nanoclayslar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Final Sınavı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-introduction to Nanoscale Science and Technology (Nanostructure Science and Technology) by
Massimiliano Ventra, Stephane Evoy and James R. Heflin (Jun 30, 2004)

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Bilgisayar yazılımı, bilgisayar donanımı ve bilgisayar ağları hakkında bilgi sahibi olmak X
2 matematikte güçlü bir temel X
3 Teknik dersler X
4 Gerçek dünyadaki olaylarla başa çıkabilme becerisi X
Olgusal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Çağdaş toplumlardaki en son teknolojik gelişmeleri kavrama X
2 teknolojiyi gerçek dünya problemlerini çözmek için kullanma X
3 gerçek dünyadaki mühendislik görev ve sorunlarının farkında olmak X
4 gerçek dünyadaki vakalarla pratik yapmak X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 teknolojiyi gerçek dünya problemlerini çözmek için kullanabilmek X
Uygulamalı
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 gerçek dünyadan mezuniyet projeleri X
2 işyerinde yaz stajı X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 teknolojiyi gerçek dünya problemlerini çözmek için kullanabilmek X
2 en son teknolojik gelişmeler hakkında fikir sahibi olacaklar X
3 Sürdürülebilir bilgisayarlı sistemleri hem yazılımda hem de donanımda uygulayabilme X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 en son teknolojik gelişmeler hakkında fikir sahibi olacaklar X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 teknik olmayan kurslar X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Teknik açıdan yetkin bir kariyere ulaşmak X
2 Sürekli büyüyen çağdaş toplumlar için bilgi ve bilgi işlem sistemleri tasarlamak ve uygulamak X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Bilimsel araştırma ve problem çözme yöntem ve yaklaşımları ile temel olanakları gösterebilecektir.3 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 12 (5), 13 (5), 15 (5), 17 (5)
2 Öğrenciler genel olarak bilimin veya belirli bilimlerin kavram ve bulgularının dünyamızı nasıl şekillendirdiğini açıklayabilecektir.3 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 12 (5), 13 (5), 15 (5), 17 (5)
3 takım çalışması3 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 12 (5), 13 (5), 15 (5), 17 (5)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 8 16
Proje Hazırlama 1 40 40
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 112
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 13
Genel Toplam - - 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4.9
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 5.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.