Türkçe


BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
INTRODUCTION TO NANOTECHNOLOGY ENL402 4 8 3+0 3.0 5.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrenciler: önemli yukarıdan aşağıya ve aşağıdan yukarıya stratejileri karakterize edebileceklerdir; nano aralıkta aktif olan ve mikro aralıktaki yasalardan farklı oldukları için fiziksel yasaları anlayabilecektir; Atomların, moleküllerin ve nano parçacıkların elektronik yapısının temellerini bilecek. Ayrıca, öğrenci nanoparçacıklar oluştuğunda atomlar ve / veya moleküller arasında hangi kuvvetlerin hareket ettiğini bilir;
Dersin İçeriği Ders aşağıdaki konuları içermektedir: 1. Nanoteknolojide Genel Kavramlar 1.1 Nanoteknoloji nedir? 1.2 Nanoteknolojinin tarihçesi 1.3 Farklı nanoteknoloji alanlarının sınıflandırılması 1.3.1 Yukarıdan Aşağıya Yaklaşım 1.3.2 Aşağıdan Yukarı Yaklaşım 1.4 Nanoteknolojinin disiplinlerarası doğası 1.5 Nanoteknoloji geleceğimiz için neler sunmaktadır? 1.6 Nanoteknoloji ve Yakınsama Teknolojileri 2. Nanoteknoloji ve Nanobilimler 2.1 Nano bilimler yerine Nanoteknoloji terimi neden kullanılıyor? 2.2 Nano-Fizik ve Nano-Kimya 2.2.1 Fizik: Kuantum Mekaniği 2.2.2 Kuantum Mekaniği: Küçüklük Fiziği 2.2.3. Fizik ve Kimya: Atomların Elektronik Yapısı 2.2.4 Bağlanma Türleri 2.2.5 Moleküler Etkileşimler - van der Waals Etkileşimleri 2.2.6 Moleküler Etkileşimler - Hidrojen bağı 2.2.7 Moleküler Etkileşimler - Casimir etkisi 2.2.8 Moleküler Etkileşimler - Hidrofilik ve Hidrofobik Etkiler 2.2.9 Moleküler Etkileşimler - π-İstifleme 2.3. Nano-Kimya 2.3.1 Kolloidal Kimya 2.3.2 Elektrokimya ve Elektrokimyasal Nanoteknoloji 2.4 Nanobiyoloji 2.5 Nano-Eczane 2.6 Nanotıp
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı ders kimya, fizik, mühendislik veya biyoloji eğitimi almış tüm lisans öğrencilerine ulaşmak için tasarlanmıştır. Matematik veya teorik fizikte özel bilgi gerektirmez. Kurs içeriği, dersi özel bilgi olmadan takip etmeyi mümkün kılan, kendi kendini devam ettiren modüllerde sunulacaktır.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.