English


INTERNATIONAL RELATIONS (ENGLISH) PROGRAMME
COURSE DESCRIPTION
Name of the Course Unit Code Year Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
INTERNATIONAL ORGANIZATIONS I INR202 2 4 3+0 3.0 6.0


SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING
1. Devrim Şahin. “The Concept of Humanitarian Intervention: The Rise of Common Man and the Responsibility to Protect,” (İnsani Müdahale Kavramı: Sıradan İnsanın Yükselişi ve Koruma Sorumluluğu) CEEISA Ljubliana, Slovenia (June 2016)

2. Devrim Şahin. “The Rationale of Westphalian Rules in a Post-Westphalian World,” (The Rationale of Westphalian Rules in a Post-Westphalian World) CEEISA-ISA 2019 Joint International Conference, Belgrade, 12-15 June 2019.

3. Devrim Şahin. “Time for a comprehensive framework: Demanding pursuits and concerns of a pluralistic global society,” (Kapsamlı bir çerçevenin zamanı geldi: Çoğulcu bir küresel toplumun zorlu arayışları ve endişeleri) EISA PEC 2021 Virtual Conference, September 2021.

4. Devrim Şahin and Ahmet Sözen. “A Search for Effective Governance” ("Etkin Yönetişim İçin Bir Arayış") in EU Conditionality in Turkey, Edited by Cenap Çakmak, Lexington Press, 2022.

5. Devrim Şahin and Achiri Emmanuel. “Intrastate Borders to Transnational Activities: Fragility of International Legal System against Cross-Border Flows,” "Ülke İçi Sınırlardan Ulus Ötesi Faaliyetlere: Uluslararası Hukuk Sisteminin Sınır Ötesi Akışlara Karşı Kırılganlığı". CEEISA Conference, Bratislava, 23-25 June 2022

6. Devrim Şahin and Achiri Emmanuel. “The 2016 Refugee Deal: as part of Center Periphery Relations between the EU and Turkey”, (2016 Mülteci Anlaşması: AB ve Türkiye Arasındaki Merkez Çevre İlişkilerinin Bir Parçası Olarak) CEEISA Conference, Bratislava, 23-25 June 2022.

7. Devrim Şahin and Safiye Kocadayı “Turkey’s Syrian Refugees Dilemma between the Triangle of Violence,” ("Şiddet Üçgeni Arasında Türkiye'nin Suriyeli Mülteciler İkilemi,") Migration and Diversity 1(1) 2022.

8. Devrim Şahin. “Society of Cosmos: Adapting International Law to the New Normal”, ("Kozmos Toplumu: Uluslararası Hukuku Yeni Normale Uyarlamak") EISA-PEC 2023: Envisioning a New Normal Conference, Postdam, Germany, Expected date of delivery: 5-9 September 2023.

9. Devrim Şahin and Ahmet Sözen. “International Realm from an Anarchical Society to Pluralism”, ("Anarşik Toplumdan Çoğulculuğa Uluslararası Alan") 15th Pan-European Conference of the EISA, Athens, 1-4 September 2022

MATERIAL SHARING
Course Notes No file found
Presentations No file found
Homework No file found
Exam Questions & Solutions No file found
Useful Links No file found
Video and Visual Materials No file found
Other No file found
Announcements No file found

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.