English


TURKISH TEACHING (TURKISH) PROGRAMME
COURSE DESCRIPTION
Name of the Course Unit Code Year Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
WRITING EDUCATION TUR304 3 6 3+0 3.0 5.0


SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING
Karaalioğlu, S. K. (1982). Kompozisyon Sanatı. İnkılâp Yayınevi, İstanbul.

Emir, S. (1968). Kompozisyon Yazma Sanatı, Çınar Matbaası.

Tansel, F. A. (1985). İyi ve Doğru Yazma Usûlleri I-II, İstanbul.

Türkçe Sözlük TDK-Ank.
Yazım Kılavuzu TDK-Ank.
Gökşen, E. N. (1969). Kompozisyon İlkeleri ve Antolojisi, May Yayınları.

Yazma Eğitimi (2011). Ed. Murat Özbay, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.

Göğüş, B. (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe ve Yazın Eğitimi. Kadıoğlu Matbaası, Ankara.

Yalçın, A. (2018). Türkçenin Öğretimi Yöntemleri. Akçağ Yayınları, Ankara.

Göçer, A. (2014). Yazma Eğitimi. Pegem Akademi Yayınları, Ankara.

Akbayır, S. (2011). Yazılı Anlatım, Nasıl Yazabilirim? Pegem Akademi Yayınları, Ankara.

Özön, M. N. (1961). Yazmak Sanatı ve Kompozisyona Giriş. Remzi Kitabevi, İstanbul.

Asiltürk, B. (2017). Yazılı Anlatım, Metin İnceleme ve Oluşturma. İkaros Yayınları, İstanbul.

Burdurlu, İ. Z. (1984). Sözlü ve Yazılı Anlatım Eğitimi, Yeni Defne, C.3, S. 34.

Kaplan, M. (1972). Kompozisyon, Hisar

Sakin Öner, Kompozisyon Veli Yayınları İst. 1992

Hayrettin Parlakyildiz, İmlâ Kılavuzu Yuva Yayınları 2005 İst.

Hayrettin Parlakyıldız, Özdeyişler- Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü Yuva Yayınları İstanbıl 2005

Hayrettin Parlakyıldız, Güzel Konuşma ve Yazma I Burak Yayınları Ank. 2005

Hayrettin Parlakyıldız, "Telâffuz ve İmlâ" A.Ü Tömer Dil Dergisi Kasım S, 201 2003 Ankara

Hayrettin Parlakyıldız, " Atatürk ve İmlâ" turkish studies 2008

Hayrettin Parlakyıldız, "İmlâ Kılavuzlarının Dünü Bugünü" TDK 4. Türk Dili Kurultayı 2004-Ank.

MATERIAL SHARING
Course Notes No file found
Presentations No file found
Homework No file found
Exam Questions & Solutions No file found
Useful Links No file found
Video and Visual Materials No file found
Other No file found
Announcements No file found

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.