Türkçe

08030 SİVİL HAVACILIK KABİN HİZMETLERİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / CSU Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Sivil havacılık ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.
   2 Sivil havacılık sektörü ve alt işletme kolları hakkında bilgi sahibidir.
   3 Sivil havacılıktaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir.
   4 Kabin hizmetleri kapsamındaki faaliyet, prosedür ve güvenlik önlemlerini uygular.
   5 Sivil Havacılık/Kabin Hizmetleri ile ilgili uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Kabin ekipmanlarının kullanımı için gerekli becerilere sahiptir.
   2 Sivil havacılık alanında edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğini geliştirmede kullanır.
   3 Yasal düzenlemeler ve prosedürler çerçevesinde uygulama ve sorunlara çözüm bulur.
   4 Sivil havacılığın ticari önceliklerini göz önünde bulundurarak yönetsel öneriler sunar.
   5 Kabin hizmetlerindeki uygulamaları bilir ve uygular.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Alanı ile ilgili sorunları tespit edip neden sonuç ilişkisi kurar.
   2 Sivil havacılık alanı ile ilgili sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına ve stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisine sahiptir.
   3 Takım çalışmasına yatkın, sorumluluk alabilen, liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahiptir
   4 Farklı karar durumlarını analiz etme becerisine sahiptir.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
Öğrenme Yetkinliği
   1 Gelişmeleri, trendleri takip eder ve öngörü sahibi olur.
   2 Takım çalışmalarına katılır.
  • Ders
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip doğru ve etkili konuşabilen, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde konuşarak iletebilen, yorumlama ve eleştirebilme yeteneğine sahiptir.
   2 İletişim tekniklerini doğru kullanma yetkinliğine sahiptir.
   3 Ekip çalışmalarında aktif rol alma becerisine sahiptir.
   4 Ekip çalışmasına liderlik etme becerisine sahiptir.
   5 Mesleki etiğe ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
   2 Yolcu davranışını göz önünde bulundurarak kabin içi uygulamalarda uygun davranışı seçer.
   3 Kabin hizmetlerinin sivil havacılık hizmet sunumu açısından öneminin farkına varır.
   4 Uçuş emniyeti ve diğer teknik prosedürlerin önemi ve detaylı uygulanması hakkında farkındalığa sahiptir.
   5 Sivil havacılığın ticari ve ekonomik boyutu hakkında bilinç sahibidir.
   6 Hukuka saygı, çevreyi koruma, topluma katkı sağlama yönünde bilinç sahibidir.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Proje Hazırlama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.