PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Optisyenlik mesleği ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir. Optisyenlik terminolojisi, sağlık mevzuatı, sağlık hukuğu konularında bilgi ve donanımına sahiptir. Optisyenlik mesleğini etik kurallar çerçevesinde, görev ve sorumluluklarını yerine getirerek icra eder. Program mezunları, özel sektörde optisyenlik müesseselerinde mesul müdürlük yapabilirler ya da bir Optisyenlik müessesesi açma hakkına sahip olurlar. |
   2 |
Temel epidemiyolojik kavramları öğrenme ve mesleki uygulamalarda bu kavramları uygun biçimde kullanabilme. Optisyenlik konusunda, mesleki yetki ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. |
   3 |
Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgilere sahiptir. |
   4 |
Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Numaralı gözlük camlarını ve kontak lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme. |
   6 |
Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, gereçleri ve makineleri kullanabilme. |
   7 |
Temel optik aletler hakkında yeterli bilgiye sahip olabilme. |
   8 |
Temel matematik, Kimya, Fizik ve Geometrik Optik alanlarında genel bilgilere sahip olabilme. |
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
|
- Ders
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Staj
- Teknik Gezi
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Mesleki Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
- Uygulama Sınavı
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Disiplinler arası takım çalışması yapabilme, sosyal sorumluluk bilincine sahip, girişimci bireyler olabilme. |
   2 |
Optisyenler, optisyenlik programında kullanılan bilgisayar programlarını etkin bir biçimde kullanırlar. |
   3 |
Türkçe dil bilgisi ve kullanım becerisine sahip, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki yabancı dil bilgisine sahip çağdaş bireyler yetiştirmektir. |
   4 |
Kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık bilincine sahip olabilme. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
|
|
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Üstlenilen sorumlulukların başarılı ve doğru bir biçimde yerine getirilmesi. |
   2 |
Sağlık sektörünü ve sektörün risklerini bilerek doğru kararlar alma. |
   3 |
Takım çalışması gerektiren birimlerde, uyumlu ve etkin çalışır. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Yerinde Uygulama
- Mesleki Faaliyet
|
- Uzman Değerlendirmesi
- Uygulama Sınavı
- Staj Sınavı
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Mesleki ve kişisel gelişimi için eğitim programlarını düzenli takip eder. |
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
|
- Laboratuar
- Okuma
- Proje Hazırlama
- Alan Çalışması
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Sözlü Değerlendirme
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Hastalar ve hasta yakınları ile doğru şekilde iletişim kurar. |
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
|
|
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Sağlık sektörü konusunda bilgi sahibidir. |
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
|
- Sosyal Faaliyet
- Alan Çalışması
|
|