Türkçe

03010 HUKUK -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / CSU Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Hukukun temel ilkelerine hakimdir.
   2 Muhakeme yapma yeteneği kazanmıştır.
   3 Okuma, anlama, kendini ve olayı ifade etme yeteneklerini geliştirir.
   4 Yasal mevzuatı somut hukuki problemleri çözmede kullanır.
   5 Yasal mevzuata hakimdir.
   6 Topluma ve devlete kuramsal hukukçular yetiştirmek.
   7 Kamu ve Özel hukukla ilgili yasalara hakim olmak ve bu konularla ilgili temel ilkeleri benimsemek.
   8 Evrensel hukuk normları ile uluslararası hukuk ölçütlerine hakimdir.
   9 Yargılamaya esas teşkil eden ana ilkelere hakimdir.
  • Ders
  • Ödev
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Yıl Sonu Final Sınavı
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Bir hukuki problemi tanımlar.
   2 Probleme getirilen çözümlerin yasal dayanaklarını tespit eder.
   3 Yargı içtihatlarını ve doktrini takip eder.
   4 Konuya ilişkin karşılaştırmalı hukukta getirilmiş çözümleri takip eder.
   5 Elektronik veri tabanları ve kütüphane kataloglarından yararlanır.
   6 Yüksek mahkeme kararlarını takip eder.
   7 Yargısal içtihadları somut olaya uygular.
   8 Nitelikli hukuk toplantılarını ve bilimsel etkinlikleri takip eder.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Ödev
  • Staj
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Birey, mesleğini kişisel olarak ve grup içerisinde ekip çalışmasına uyumlu olarak yerine getirir.
   2 Karşılaşabileceği olası karmaşık hukuki meselelerde çözüm üretme yetkinliğine sahiptir.
   3 Hukuki süreci sonuna kadar her aşamasında özenle yürütür.
   4 Sorumluluğu altında çalışanları ve ekibini organize etme becerisine sahiptir.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
  • Yıl Sonu Final Sınavı
Öğrenme Yetkinliği
   1 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir.
   2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanmaktadır.
   3 Hukuk alanındaki gelişmeleri ve yargı kararlarını takip etmektedir.
   4 Ortaya çıkan yeni hukuk disiplinleri hakkında kendini geliştirir.
  • Ders
  • Ödev
  • Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
   2 Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dile hakimdir.
   3 Sivil toplum kuruluşlarında rol alan bir toplum insanıdır.
   4 Sosyal insan olmakla ilgili beceriler kazandırmak.
  • Ders
  • Ödev
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Yıl Sonu Final Sınavı
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
   2 Bilimsel proje ve etkinliklere aktif olarak katılır.
   3 Birey, hukuki sorunların evrensel boyuttaki çözüm yöntemlerine ve alternatif uyuşmazlık çözme yöntemlerine hakimdir.
   4 Muhakeme yapabilme ve karar alabilme yeteneğine sahiptir.
  • Ders
  • Ödev
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.