Türkçe

04020 İŞLETME (İNGİLİZCE) -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / CSU Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 İşletmecilik biliminin temel kavram ve kuramlarını kavrar.
   2 İşletmecilik biliminin temel kavram ve kuramları arasındaki ilişkileri analiz eder.
   3 İşletme operasyonlarının teorik çerçevesini kavrar
   4 Ulusal ve uluslararası işletme yönetiminin temellerini kavrar
   5
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Staj
  • Sosyal Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Küresel ve ulusal ekonomik sistemlerin işleyişinde işletmelerin rollerini kavrar.
   2 İşletmeler arasındaki ilişkilerde dış çevrede yer alan paydaşların etkilerini ve katkılarını analiz eder.
   3
  • Ders
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Girişimci bir ruhla işletmecilik faaliyetlerini organize eder.
   2 Ulusal ve küresel rekabet ortamında bir işletmenin problemlerini hızlı ve etkin bir şekilde çözer.
  • Ders
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
Öğrenme Yetkinliği
   1 İşletmelerde planlama,organizasyon,operasyon,koordinasyon ve denetim fonksiyonlarını yönetir.
  • Ders
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Tüm paydaşlarla etin ve sürekli ir aktif ilişkigeliştirir.
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Staj
    Alana Özgü Yetkinlik
       1 İşletmede etik ve moral değerlere bağlı davranış gösterir
    • Grup Çalş. / Ödevi
    • Seminer
    • Teknik Gezi
    • Alan Çalışması
    • Rapor Sunma
    • Ödev Değerlendirme
    EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.