Türkçe

02020 TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / CSU Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Türk ve dünya edebiyatının başlıca yazar ve eserlerini tanır.
   2 Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini belirler.
   3 Edebiyat biliminin temel kavram ve yaklaşımlarını (retorik/belagat, estetik; yansıtma, anlatımcılık, psikanalizm vb.) tanımlar.
   4 Türkçenin anlama (dinleme ve okuma) ve anlatma (konuşma ve yazma) becerilerini; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor yönüyle tanımlar.
   5 Dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisi ve dil bilimin yeri ve önemini belirler.
   6 Dil eğitiminin temel kavram ve terimlerini açıklar.
   7 Kelime ve kelime gruplarını anlam ve görevleri yönüyle ayırt eder.
   8 Edebî metinlerin Türkçe öğretimindeki yeri ve önemini ortaya koyar.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Okuma becerisini, kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla kullanır.
   2 Dinleme-izleme becerisini geliştirmeye yönelik yöntem ve teknikleri kuramsal ve uygulamalı olarak gerçekleştirir.
   3 Yazma tür ve modellerine uygun, özgün metinler oluşturur.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Seminer
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Sosyal Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Uygulama Sınavı
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Türkçe öğretiminde başvurulan mevcut ve yeni yaklaşım, yöntem, teknik ve stratejileri kullanır.
  • Ders
  • Ödev
  • Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
Öğrenme Yetkinliği
   1 Türkçe öğretimine ilişkin kazandığı bilgi ve becerileri, okullarda gözlem ve uygulama boyutlarıyla ortaya koyar.
   2 Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi ve becerileri Türkçe öğretmenliğine uyarlar.
      İletişim ve Sosyal Yetkinlik
         1 Etkili iletişimin ögeleri olan empati, aktif dinleme, ben dili kullanımı ve çatışma çözme becerilerini vb. verimli bir şekilde gerçekleştirir.
         2 Duygu ve düşüncelerini Türkçenin kurallarına uygun olarak sözlü ve yazılı olarak ortaya koyar.
          Alana Özgü Yetkinlik
             1 Türkçeyi doğru, güzel ve kurallarına uygun bir şekilde kullanır.
             2 Türkçe öğretiminde kullanılan materyalleri (Türkçe ders kitapları, görsel ve basılı malzemeler, maketler vb.) çok yönlü (biçim, içerik vb.) ve eleştirel bir bakış açısıyla inceler.
             3 Türkçe dersi öğretim programlarını inceler.
             4 Çocuklar için seviyelerine uygun edebî ve öğretici metinler seçer.
          • Ders
          • Seminer
          • Uygulama
          • Ara Sınav
          • Final Sınavı
          • Kısa Sınav
          EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.