PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Estetik, teknik ve ekolojik açıdan yaratıcı yapı ve mekanlar tasarlayabilme bilgi ve becerisine sahip olma |
   2 |
Mimari tasarımın temel unsurları, ilkeleri, yöntemleri ve tasarımı etkileyen başlıca faktörleri yorumlama |
   3 |
Mimarlık kuramına ilişkin bilimsel, sanatsal ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olma |
   4 |
Mimari tasarım sürecine ilişkin temel araştırma ve değerlendirme yöntemlerini yorumlama |
   5 |
İnsan – bina – mekan arasındaki ilişkiyi anlama ve sorgulama bilgi ve becerisine sahip olma |
   6 |
Tasarım sürecinde gerekli olan estetik ve teknik bilgi ve beceriye sahip olma |
   7 |
Bina tasarımında yapım teknikleri ve mühendislik sorunlarına ilişkin bilgi sahibi olma |
   8 |
Disiplinler arası iş birliği geliştirebilen, mesleki etik değerlere saygılı, çevresel ve sosyal konulara duyarlı olma |
   9 |
Kentsel tasarım ve planlama sürecine ilişkin bilgi ve beceriye sahip olma |
   10 |
Proje bütçesi ve yönetimi ve teknik rapor hazırlama konularında bilgi sahibi olma |
   11 |
|
   11 |
|
   11 |
|
   11 |
|
   11 |
|
   11 |
|
   11 |
|
   11 |
|
   11 |
|
   11 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Rapor Sunma
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Mimarı tasarım, planlama ve proje çalışmalarını analitik olarak analiz edebilme. |
   2 |
Mimarı tasarımına ilişkin modern bilgi teknolojilerini kullanma. |
   3 |
Mimari tasarımına ilişkin grafik anlatım tekniklerini kullanma . |
   4 |
Peyzaj mimarlığı, kentsel tasarım ve diğer yakın disiplinlerin mimari tasarım sürecine etkilerini analiz edebilme. |
   5 |
Mimarlıkta arazinin ve çevresel özelliklerin tasarım sürecine etkilerini anlama ve analiz edebilme. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Seminer
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Mimari tasarım ve projelendirme süreçlerinde bağımsız çalışabilme, işbirliği geliştirme ve sorumluluk alma. |
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
|
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Mimarlık mesleğine ilişkin güncel gelişmeleri takip etme ve öğrenme becerisine sahip olma |
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
|
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Rapor Sunma
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Mesleki ve sosyal sorumlulukların farkında olma |
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
|
- Grup Çalş. / Ödevi
- Teknik Gezi
- Sosyal Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Rapor Sunma
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Mimarlıkta yapı yönetimi, sorumlulukları ve mesleki gelişim konularında yetkin olma |
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
|
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Rapor Sunma
|