|
|
02020 TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ - |
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey |
Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Türk ve dünya edebiyatının başlıca yazar ve eserlerini tanır. |
%84.50 |
2 |
Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini belirler. |
%85.00 |
3 |
Edebiyat biliminin temel kavram ve yaklaşımlarını (retorik/belagat, estetik; yansıtma, anlatımcılık, psikanalizm vb.) tanımlar. |
%85.25 |
4 |
Türkçenin anlama (dinleme ve okuma) ve anlatma (konuşma ve yazma) becerilerini; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor yönüyle tanımlar. |
%85.00 |
5 |
Dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisi ve dil bilimin yeri ve önemini belirler. |
%84.75 |
5 |
|
%84.75 |
5 |
|
%84.75 |
5 |
|
%84.75 |
5 |
|
%84.75 |
5 |
|
%84.75 |
6 |
Dil eğitiminin temel kavram ve terimlerini açıklar. |
%85.00 |
7 |
Kelime ve kelime gruplarını anlam ve görevleri yönüyle ayırt eder. |
%84.75 |
8 |
Edebî metinlerin Türkçe öğretimindeki yeri ve önemini ortaya koyar. |
%84.50 |
8 |
|
%84.50 |
8 |
|
%84.50 |
8 |
|
%84.50 |
8 |
|
%84.50 |
8 |
|
%84.50 |
8 |
|
%84.50 |
8 |
|
%84.50 |
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Okuma becerisini, kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla kullanır. |
%84.00 |
2 |
Dinleme-izleme becerisini geliştirmeye yönelik yöntem ve teknikleri kuramsal ve uygulamalı olarak gerçekleştirir. |
%84.00 |
2 |
|
%84.00 |
2 |
|
%84.00 |
2 |
|
%84.00 |
2 |
|
%84.00 |
2 |
|
%84.00 |
2 |
|
%84.00 |
2 |
|
%84.00 |
2 |
|
%84.00 |
3 |
Yazma tür ve modellerine uygun, özgün metinler oluşturur. |
%85.00 |
3 |
|
%85.00 |
3 |
|
%85.00 |
3 |
|
%85.00 |
3 |
|
%85.00 |
3 |
|
%85.00 |
3 |
|
%85.00 |
3 |
|
%85.00 |
3 |
|
%85.00 |
3 |
|
%85.00 |
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Türkçe öğretiminde başvurulan mevcut ve yeni yaklaşım, yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. |
%85.25 |
1 |
|
%85.25 |
1 |
|
%85.25 |
1 |
|
%85.25 |
1 |
|
%85.25 |
1 |
|
%85.25 |
1 |
|
%85.25 |
1 |
|
%85.25 |
1 |
|
%85.25 |
1 |
|
%85.25 |
|
Öğrenme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Türkçe öğretimine ilişkin kazandığı bilgi ve becerileri, okullarda gözlem ve uygulama boyutlarıyla ortaya koyar. |
%85.00 |
2 |
Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi ve becerileri Türkçe öğretmenliğine uyarlar. |
%85.25 |
2 |
|
%85.25 |
2 |
|
%85.25 |
2 |
|
%85.25 |
2 |
|
%85.25 |
2 |
|
%85.25 |
2 |
|
%85.25 |
2 |
|
%85.25 |
2 |
|
%85.25 |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Etkili iletişimin ögeleri olan empati, aktif dinleme, ben dili kullanımı ve çatışma çözme becerilerini vb. verimli bir şekilde gerçekleştirir. |
%84.75 |
2 |
Duygu ve düşüncelerini Türkçenin kurallarına uygun olarak sözlü ve yazılı olarak ortaya koyar. |
%84.50 |
2 |
|
%84.50 |
2 |
|
%84.50 |
2 |
|
%84.50 |
2 |
|
%84.50 |
2 |
|
%84.50 |
2 |
|
%84.50 |
2 |
|
%84.50 |
2 |
|
%84.50 |
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Türkçeyi doğru, güzel ve kurallarına uygun bir şekilde kullanır. |
%84.25 |
2 |
Türkçe öğretiminde kullanılan materyalleri (Türkçe ders kitapları, görsel ve basılı malzemeler, maketler vb.) çok yönlü (biçim, içerik vb.) ve eleştirel bir bakış açısıyla inceler. |
%84.50 |
3 |
Türkçe dersi öğretim programlarını inceler. |
%85.50 |
4 |
Çocuklar için seviyelerine uygun edebî ve öğretici metinler seçer. |
%84.50 |
4 |
|
%84.50 |
4 |
|
%84.50 |
4 |
|
%84.50 |
4 |
|
%84.50 |
4 |
|
%84.50 |
4 |
|
%84.50 |
|
|