Türkçe


İŞLETME (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MANAGERIAL ECONOMICS MNG507 1 2 3+0 3.0 9.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 70
Uzmanlık / Alan Dersi % 20
Destek Dersi % 10
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı 1. Optimizasyon tekniklerini öğrencilere tanıtmak 2. Yönetimsel karar verme araç ve tekniklerini tanıtmak. 3. Piyasa yapılarını kavrayabilme. 4. Arz ve arz analizini kavrayabilme. 5. Üretim teorisini ve maliyet tahminini kavrayabilme. 6. Yöneticilerin ekonomik güçlerin örgütleri nasıl etkilediğini anlamalarına yardımcı olmak. 7. Yönetimsel davranışın ekonomik sonuçlarını anlamak. 8. Değişkenleri anlamak ve yorumlamak. 9. Hükümetin ekonomideki rolünü anlamak.10.Politika araçlarının ekonomi üzerindeki etkilerini anlamak.
Dersin İçeriği Bu ders, yöneticilerin müşteriler, tedarikçiler, rakipler, tamamlayıcılar ve düzenleyici çevre ile ilgili olarak daha etkin bir şekilde yönetmelerini sağlamak için mikroekonomi ilkelerini geliştirir. Ders marjinal analiz ve rekabetçi piyasaların temel mikroekonomik teorilerini tanıtır. Daha sonra maliyet, stratejik ve örgütsel analiz ilkelerini geliştirir. Yönetim ekonomisi, muhasebe, kurumsal finansman, insan kaynakları yönetimi (teşvikler ve organizasyon), pazarlama (marka uzantıları, tanıtım ve fiyatlandırma) ve genel iş stratejisi gibi diğer disiplinler için bir dizi temel yapı taşı sağlar.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Ders mesleki yetkinlik için anahtar görevi görür. Analiz araçları meslekte olayların etkili ve verimli bir şekilde anlaşılması ve etkin politikalar üretilmesi için önemlidir.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 1. Yönetim kararının ekonomik etkisini analiz eder.
2 2. Karar vermede yönetim ekonomisi araç ve tekniklerini kullanır.
3 3. Firma ve planlı tedarik talebini tahmin etme.
4 4. Maliyet tahmini yapma.
5 5. Sonuçları analiz eder ve yorumlar.
6 6. Fiyatlandırma tekniklerini uygular.
7 7. Karar verme sürecinde risk ve belirsizlikle başa çıkmak.
8 8. Hükümet politikalarının firmalar üzerindeki etkisini analiz eder

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Giriş ve Optimizasyon teknikleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Ekonomik ilişkileri tahmin etme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Pazar talep ve arz analizi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Talep teorisi ve tahmini Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Tahmin yöntemleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Üretim teorisi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Vize sınavı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Maliyet tahmini ve yönetimi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Doğrusal programlama araçları ve teknikleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Tam rekabet Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Rekabetçi piyasa performansı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Tekel ve tekelci rekabet Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Fiyatlandırma teknikleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Yatırım politikası Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1.H.Craig Petersen, W. Cris Lewis. Mangerial Economics.4th ed.1999.Printece Hall.

2.Mark Hirschey.Basic economics for managers.Int.ed.2006.Thomson.

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Etkin yönetim tekniklerini geliştirmek X
2 ir işletmenin deontolojik ve sonuçsal yaklaşımlar kullanarak çeşitli paydaşları üzerindeki etkisini analiz eder X
3 İş fırsatlarını değerlendirmek ve sağlam iş kararları almak için disiplinler / fonksiyonlar arasındaki bilgileri analiz eder ve sentezler X
4 İşletme koşullarını analiz etmek için uygun yönetim bilimini ve istatistiksel araçları uygular X
Olgusal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mevcut yasal ve küresel yasal iş ortamı hakkında farkındalık gösterir X
2 İş ortamını ve fırsatlarını değerlendirir ve sorunlara, tehditlere ve fırsatlara etkin bir şekilde yanıt vermek için stratejiler geliştirir X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 İşletme bilgilerinin mantıklı, ilgili ve profesyonel bir niceliksel değerlendirmesini etkili bir şekilde oluşturur X
2 Liderlik teorilerini özetler ve uygular X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 1. Yönetim kararının ekonomik etkisini analiz eder.
2 2. Karar vermede yönetim ekonomisi araç ve tekniklerini kullanır.
3 3. Firma ve planlı tedarik talebini tahmin etme.
4 4. Maliyet tahmini yapma.
5 5. Sonuçları analiz eder ve yorumlar.
6 6. Fiyatlandırma tekniklerini uygular.
7 7. Karar verme sürecinde risk ve belirsizlikle başa çıkmak.
8 8. Hükümet politikalarının firmalar üzerindeki etkisini analiz eder

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Genel Toplam - - 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 9.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.