Türkçe


REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
AİLE TERAPİSİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR PDR512 1 2 3+0 3.0 8.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. ASUMAN BOLKAN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 30
Uzmanlık / Alan Dersi % 50
Destek Dersi % 20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Öğrencilerin aile danışmanlığının genel kuram ve uygulamalarını öğrenmeleri ve aile görüşmeleri yapabilecek düzeyde eğitilmeleri.
Dersin İçeriği Aile danışmanlığının temel kuralları, aile danışma kuram ve yaklaşımları, aile görüşmeleri ve kısa müdahale.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı BU DERS ARACILIĞI İLE AİLE VE ÇİFT TERAPİILERİ UYGULAMALARINDA TEMEL BECERİLERİ GELİŞTİRMEDE KATKI

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Aile danışmanlığı temel kuramlarını tanır.
2 Ailelerle çalışmanın temel prensiplerini bilir.
3 Aileye kısa müdahale planı hazırlayabilir.
4 Aileyi uzun dönem takip edebilir.
5 Boşanma danışmanlığı yapabilir.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Aileye genel bakış Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Aile Yaşam döngüsü ve terapi açısından önemi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Psikodinamik Aile Terapisi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Bowen Aile Terapisi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Yapısal Aile Terapisi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Yapısal Aile Terapisi Terapötik Müdahale Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Yaşantısal Aile Terapisi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 VİZE ARA SINAVLAR Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Post Modern Aile Terapileri Genel İçerik ve Yaklaşımlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Çözüm Odaklı Aile Terapisi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Naratif Aile Terapisi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Post Modern Aile Terapi Uygulama Ödevleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 BİR KURAMLA UYGULAMA ÖRNEĞİ Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 BİR KURAMLA UYGULAMA ÖRNEĞİ Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-Çift ve Aile Danışmanlığı Dersi Okuma Listesi: 1. Nazlı, S. (2000). Aile danışması. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 2. Gladding, Samuel, 2013 Aile Terapisi Tarihi, Kuram ve Uygulamaları, PDREM Yayınları 3. Rudi Dallos , Ros Draper , 2012 (Çev: Şahin Kesici , Cenk Kiper)Aile Terapisine Giriş - Sistemik Teori ve Uygulama, Nobel Akademik Yayıncılık 4. Michael P. Nichols, 2013 AİLE TERAPİSİ: KAVRAMLAR ve YÖNTEMLER, Kaknüs Yayınları. 5. Nilüfer Özabacı Zülal Erkan, 2013 Aile Danışmanlığı, Pegem Akademi Yayıncılık. 6. İbrahim Kurt Aziz Yıldırım, 2013 Aile Terapisi Tedavi Planlayıcısı, Nobel Yayın Dağıtım. 7. Şahin Kesici Esra İlgün Abdullah Mert Çağla Girgin Büyükbayraktar 2013 Aile Terapisinde Kullanılan Teknikler, Nobel Yayın Dağıtım. 8. Şahin Kesici Eda Köklü Bayrakcı Cenk Kiper Abdullah Mert 2013, Vaka Örnekleriyle Birlikte Aile Danışma Kuramları ve Teknikleri, Nobel Yayın Dağıtım. 9. Tarık Solmuş, 2011, Çift, Evlilik ve Aile Terapisi, Doruk Yayınları / Psikoloji Dizisi 10. Mark Worden, 2012, Aile Terapisi Temelleri, Adana Nobel Kitabevi / Psikoloji Dizisi 11. Gerald R. Weeks, Stephen R. Treat, 2012 Evlilik ve Çift Terapisi (Çiftler Terapide), Pusula Yayınları / Psikoloji Dizisi 12.

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI TANIMLANMAMIŞ
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Aile danışmanlığı temel kuramlarını tanır.
2 Ailelerle çalışmanın temel prensiplerini bilir.
3 Aileye kısa müdahale planı hazırlayabilir.
4 Aileyi uzun dönem takip edebilir.
5 Boşanma danışmanlığı yapabilir.

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Genel Toplam - - 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 8.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.