Türkçe


REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ÇÖZÜM ODAKLI KISA SÜRELİ PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK PDR517 1 1 3+0 3.0 7.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Tanımsız
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Tanımsız
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üye. BEDRİYE YILMAZ ALICI
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders -
Uzmanlık / Alan Dersi -
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışmanlık yaklaşımı ile ilgili teorik bilgilerin öğrenilmesi ve uygulanması.
Dersin İçeriği Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışmanlık yaklaşımı ile ilgili teorik bilgilerin aktarılması Uygulama yapılarak yaklaşımın anlaşılması
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı önemli derecededir.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Çözüm odaklı yaklaşımın temel felsefesini anlamak
2 kısa süreli postmodern yaklaşımların temel felsefesini anlamak
3 Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma tekniklerini bilmek
4 Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma tekniklerini uygulayabilmek

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Tanışma ve ders ile ilgili bilgi verme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Postmodern yaklaşımların temel felsefesesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma yaklaşımının temel felsefesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma yaklaşımının teknikleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma yaklaşımının teknikleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma yaklaşımının teknikleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 uygulama Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 uygulama + sunum + süpervizyon alma Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 uygulama + sunum + süpervizyon alma Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 uygulama + sunum + süpervizyon alma Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 uygulama + sunum + süpervizyon alma Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 uygulama + sunum + süpervizyon alma Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 uygulama + sunum + süpervizyon alma Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Çözüm odaklı kısa süreli yaklaşım ile ilgili makale inceleme ve sunma Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-Ateş, B. (2021). Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma kuram ve uygulama. Ankara:Vizetek.

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI TANIMLANMAMIŞ
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Çözüm odaklı yaklaşımın temel felsefesini anlamak
2 kısa süreli postmodern yaklaşımların temel felsefesini anlamak
3 Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma tekniklerini bilmek
4 Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma tekniklerini uygulayabilmek

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 20 20
Final Sınavı Hazırlığı 5 32 160
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 180
Genel Toplam - - 180
Toplam İş Yükü / 25.5 7.1
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 7.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.