Türkçe


TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CURRENT AND CONTEMPORARY ISSUES IN TOURISM AND HOSPITALITY MANAGEMENT THM508 2 3 3+0 3.0 6.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. SOOLMAZ AZARMI LAFMAJANI
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. SOOLMAZ AZARMI LAFMAJANI
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 20
Uzmanlık / Alan Dersi % 20
Destek Dersi % 20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi % 20
Aktarılabilir Beceri Dersi % 20

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu ders turizm ve otelcilik endüstrisinin karşılaştığı çeşitli konuları araştırmayı amaçlamaktadır. Turizm ve otelcilik araştırmalarında hakemli makalelerin kapsamlı bir şekilde okunması yoluyla öğrencilere çok çeşitli çağdaş konuları anlamalarını sağlamak için tasarlanmıştır.
Dersin İçeriği Konular, hedef yönetimi ve pazarlama, politika planlama, rekabetçilik, hizmet yönetimi ve pazarlama, finansal yönetim, insan kaynakları yönetimi, örgütsel davranış ve stratejik yönetimden ortaya çıkabilir.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Otelcilik ve turizm ile ilgili güncel araştırma tasarımları ve metodolojileri incelenecektir. Bu ders ayrıca öğrencilerin tezleri için özel araştırma konuları bulmalarına yardımcı olur.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, aşağıdaki konularda bilgi ve anlayış geliştirmiş olacaklardır: - sistem perspektifinden güncel turizm sorunları.
2 turizm endüstrisinin kapsamı ve önemi bir destinasyondaki çeşitli paydaşlara. - dünya turizmi ile ilgili en son piyasa trendleri (arz ve talep). - Başarılı turizm yönetimi vakaları ve turizm gelişmeleri ile bağlantıları.
3 İşletme ve araştırma turizminde başarı elde etmenin yeni yolları. - otelcilik ve turizm konularının araştırılmasında kullanılan ortak araştırma yöntemleri.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Giriş ve Derse Genel Bakış
THM508
2 Turizm Sektörünün Temel Kavramları, Tanımları, Modelleri ve Güncel Eğilimleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Araştırmanın Temelleri
Turizm Politikası ve Planlaması ile İlgili Güncel Konular
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 McLoughlin, E. ve Hanrahan, J. (2019). Yerel yönetim turizm için sürdürülebilir planlama: İrlanda'dan dersler. Turizm Değerlendirmesi. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Lee, Y., Pennington-Gray, L. ve Kim, J. (2019). Konum önemli mi? Bir turizm bölgesinde gıda güvenliğinin mekansal kalıplarını keşfetmek. Turizm İşletmeciliği, 71, 18-33. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Higgins-Desbiolles, F., Carnicelli, S., Krolikowski, C., Wijesinghe, G. ve Boluk, K. (2019). Degrowing turizmi: turizmi yeniden düşünmek. Sürdürülebilir Turizm Dergisi, 1-19. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Araştırma konusu: Akademik okuma becerilerini geliştirme

Turizm Pazarlamasında Güncel Konular
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Le, D., Scott, N. ve Lohmann, G. (2019). Deneyimsel pazarlamayı turizm rüyalarının satışında uygulayabilme. Seyahat ve Turizm Pazarlaması Dergisi, 36 (2), 220-235. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Bassano, C., Barile, S., Piciocchi, P., Spohrer, J.C., Iandolo, F. ve Fisk, R. (2019). Mekanlar hakkında hikaye anlatımı: Dijital çağda turizm pazarlaması. Şehirler, 87, 10-20. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Dai, T., Hein, C. ve Zhang, T. (2019). Amsterdam şehir turizm pazarlamasının kruvaziyer turistlerin kültürle ilgili motivasyonlarına nasıl hitap ettiğini anlamak. Turizm İşletmeciliği Perspektifleri, 29, 157-165. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Canovi, M. ve Pucciarelli, F. (2019). Şarap turizminde sosyal medya pazarlaması: şaraphane sahiplerinin algıları. Seyahat ve Turizm Pazarlaması Dergisi, 36 (6), 653-664. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Araştırma konusu: Literatür Taraması Becerilerini Geliştirme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Turizm Hizmetlerinde Kalite ve Rekabet Gücü ile İlgili Güncel Konular

Fu, Y.K. ve Chen, Y.J. (2019). Ada turizminin rekabet edebilirliği için bir değerlendirme modeli: Penghu Adaları üzerinde ampirik çalışma. Uluslararası Turizm Araştırmaları Dergisi.
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Maxim, C. (2019). Dünya turizm şehirlerinin karşılaştığı zorluklar - Londra'nın bakış açısı. Turizmde Güncel Konular, 22 (9), 1006-1024.
Jovicic, D.Z. (2019). Geleneksel turizm destinasyonundan akıllı turizm destinasyonuna kadar. Turizmde Güncel Konular, 22 (3), 276-282.
Andrades, L. ve Dimanche, F. (2019). Rusya'da destinasyon rekabet gücü: turizm profesyonellerinin beceri ve yeterlilikleri. Uluslararası Çağdaş Otel İşletmeciliği Dergisi, 31 (2), 910-930.
Suhartanto, D., Brien, A., Primiana, I., Wibisono, N. ve Triyuni, N.N. (2019). Yaratıcı turizmde turist sadakati: deneyim kalitesi, değeri, memnuniyeti ve motivasyonun rolü. Turizmde Güncel Konular, 1-13.

Araştırma konusu: Araştırma Felsefeleri, Yaklaşımları ve Stratejileri

Turizm Sektöründe Değer Zincirinde Güncel Konular

Buhalis, D. ve Sinarta, Y. (2019). Gerçek zamanlı ortak yaratım ve eşsiz hizmet: turizm ve otelcilik dersleri. Seyahat ve Turizm Pazarlaması Dergisi, 36 (5), 563-582.

Pezeshki, F., Ardekani, S.S., Khodadadi, M., Almodarresi, S.M.A ve Hosseini, F.S. (2019). İranlı yaşlı turistlerin iç turizm destinasyonlarına yönelik bilişsel yapıları: Bir araç zinciri yaklaşımı. Turizm ve Otelcilik Dergisi, 39, 9-19.

Mandal, S. ve Saravanan, D. (2019). Stratejik Yönelimlerin Turizm Tedarik Zinciri Çevikliği ve Dayanıklılığına Etkisinin Araştırılması: Ampirik Bir Araştırma. Turizm Planlama ve Geliştirme, 1-25.

Tang, J., Williams, A.M., Makkonen, T. ve Jiang, J. (2019). Farklı tiplerdeki interfirm bağlantıları farklı turizm inovasyonlarına elverişli mi? Uluslararası Turizm Araştırmaları Dergisi.

Araştırma konusu: Araştırma Konusunun Belirlenmesi ve Seçimi
Rekabet Avantajları İçin Teknolojileri Yakalamada Güncel Konular

Tsai, S.P. (2019). Miras turizmi pazarlaması için artırılmış gerçeklik, yer memnuniyetini arttırmaktadır. Turizmde Güncel Konular, 1-6.

Murphy, J., Gretzel, U. ve Pesonen, J. (2019). Konaklama ve turizmde pazarlama robot hizmetleri: antropomorfizmanın rolü. Seyahat ve Turizm Pazarlaması Dergisi, 1-12.

Buhalis, D. (2019). Turizmde teknoloji - bilgi iletişim teknolojilerinden eTurizme ve akıllı turizme, çevre istihbarat turizmine doğru: bir perspektif makalesi. Turizm Değerlendirmesi.

Tung, V.W. S., Lee, S. ve Hudson, S. (2019). Hedef pazarlama için anime potansiyeli: fanteziler, otaku ve çocuk segmenti. Turizmde Güncel Konular, 22 (12), 1423-1436.
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-ssci dergi makaleleri

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Turizmle ilgili alanlarda gerekli sorumluluklarını üstlenecek, X
2 Turizm ve işletmecilik sektörüne ait konulara vakıf olacak, X
3 Karşılaştığı problemleri tanımlayarak çözümüne yönelik kararlar alıp uygulayabilecek; X
4 Yabancı dile hakim olup iş hayatına uygulayabilecek X
5 Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip ederek kendisini sürekli geliştirecek, bilgisayar ve bilişim teknolojilerini kullanabilecek, X
6 Turizm hukuku, turizm ve çevre, iş sağlığı ve güvenliği konularına vakıf, toplum ve çevre değerlerine duyarlı ve mesleki ve etik sorumluluk sahibi olacak, X
7 Takım çalışmasına yatkın, mesleki ve sosyal açıdan etkin iletişim becerisine sahip olacaktır. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, aşağıdaki konularda bilgi ve anlayış geliştirmiş olacaklardır: - sistem perspektifinden güncel turizm sorunları. 1 (4), 2 (3), 3 (3), 4 (3), 5 (4), 6 (4), 7 (4)
2 turizm endüstrisinin kapsamı ve önemi bir destinasyondaki çeşitli paydaşlara. - dünya turizmi ile ilgili en son piyasa trendleri (arz ve talep). - Başarılı turizm yönetimi vakaları ve turizm gelişmeleri ile bağlantıları.1 (4), 2 (2), 3 (3), 5 (3), 6 (4), 7 (3)
3 İşletme ve araştırma turizminde başarı elde etmenin yeni yolları. - otelcilik ve turizm konularının araştırılmasında kullanılan ortak araştırma yöntemleri.1 (3), 2 (3), 3 (1), 4 (3), 5 (4), 6 (4), 7 (3)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 % 40
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 1 % 60
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 2 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 2 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 3 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 3 9 27
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 3 3 9
Seminer 3 6 18
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 138
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 4 16
Ara Sınav 1 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 17
Genel Toplam - - 155
Toplam İş Yükü / 25.5 6.1
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 6.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.