|
|
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
|
Ders Adı
| Kodu
| Yılı
| Yarıyılı
| Süresi (T+U)
| Kredisi
| AKTS Kredisi
|
CURRENT AND CONTEMPORARY ISSUES IN TOURISM AND HOSPITALITY MANAGEMENT |
THM508 |
2 |
3 |
3+0 |
3.0 |
6.0 |
Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları |
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık ve Pekiştirme |
1 |
Giriş ve Derse Genel Bakış |
|
2 |
Turizm Sektörünün Temel Kavramları, Tanımları, Modelleri ve Güncel Eğilimleri |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|
3 |
Araştırmanın Temelleri
Turizm Politikası ve Planlaması ile İlgili Güncel Konular |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|
4 |
McLoughlin, E. ve Hanrahan, J. (2019). Yerel yönetim turizm için sürdürülebilir planlama: İrlanda'dan dersler. Turizm Değerlendirmesi. |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|
5 |
Lee, Y., Pennington-Gray, L. ve Kim, J. (2019). Konum önemli mi? Bir turizm bölgesinde gıda güvenliğinin mekansal kalıplarını keşfetmek. Turizm İşletmeciliği, 71, 18-33. |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|
6 |
Higgins-Desbiolles, F., Carnicelli, S., Krolikowski, C., Wijesinghe, G. ve Boluk, K. (2019). Degrowing turizmi: turizmi yeniden düşünmek. Sürdürülebilir Turizm Dergisi, 1-19. |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|
7 |
Araştırma konusu: Akademik okuma becerilerini geliştirme
Turizm Pazarlamasında Güncel Konular |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|
8 |
Le, D., Scott, N. ve Lohmann, G. (2019). Deneyimsel pazarlamayı turizm rüyalarının satışında uygulayabilme. Seyahat ve Turizm Pazarlaması Dergisi, 36 (2), 220-235. |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|
9 |
Bassano, C., Barile, S., Piciocchi, P., Spohrer, J.C., Iandolo, F. ve Fisk, R. (2019). Mekanlar hakkında hikaye anlatımı: Dijital çağda turizm pazarlaması. Şehirler, 87, 10-20. |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|
10 |
Dai, T., Hein, C. ve Zhang, T. (2019). Amsterdam şehir turizm pazarlamasının kruvaziyer turistlerin kültürle ilgili motivasyonlarına nasıl hitap ettiğini anlamak. Turizm İşletmeciliği Perspektifleri, 29, 157-165. |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|
11 |
Canovi, M. ve Pucciarelli, F. (2019). Şarap turizminde sosyal medya pazarlaması: şaraphane sahiplerinin algıları. Seyahat ve Turizm Pazarlaması Dergisi, 36 (6), 653-664. |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|
12 |
Araştırma konusu: Literatür Taraması Becerilerini Geliştirme |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|
13 |
Turizm Hizmetlerinde Kalite ve Rekabet Gücü ile İlgili Güncel Konular
Fu, Y.K. ve Chen, Y.J. (2019). Ada turizminin rekabet edebilirliği için bir değerlendirme modeli: Penghu Adaları üzerinde ampirik çalışma. Uluslararası Turizm Araştırmaları Dergisi. |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|
14 |
Maxim, C. (2019). Dünya turizm şehirlerinin karşılaştığı zorluklar - Londra'nın bakış açısı. Turizmde Güncel Konular, 22 (9), 1006-1024.
Jovicic, D.Z. (2019). Geleneksel turizm destinasyonundan akıllı turizm destinasyonuna kadar. Turizmde Güncel Konular, 22 (3), 276-282.
Andrades, L. ve Dimanche, F. (2019). Rusya'da destinasyon rekabet gücü: turizm profesyonellerinin beceri ve yeterlilikleri. Uluslararası Çağdaş Otel İşletmeciliği Dergisi, 31 (2), 910-930.
Suhartanto, D., Brien, A., Primiana, I., Wibisono, N. ve Triyuni, N.N. (2019). Yaratıcı turizmde turist sadakati: deneyim kalitesi, değeri, memnuniyeti ve motivasyonun rolü. Turizmde Güncel Konular, 1-13.
Araştırma konusu: Araştırma Felsefeleri, Yaklaşımları ve Stratejileri
Turizm Sektöründe Değer Zincirinde Güncel Konular
Buhalis, D. ve Sinarta, Y. (2019). Gerçek zamanlı ortak yaratım ve eşsiz hizmet: turizm ve otelcilik dersleri. Seyahat ve Turizm Pazarlaması Dergisi, 36 (5), 563-582.
Pezeshki, F., Ardekani, S.S., Khodadadi, M., Almodarresi, S.M.A ve Hosseini, F.S. (2019). İranlı yaşlı turistlerin iç turizm destinasyonlarına yönelik bilişsel yapıları: Bir araç zinciri yaklaşımı. Turizm ve Otelcilik Dergisi, 39, 9-19.
Mandal, S. ve Saravanan, D. (2019). Stratejik Yönelimlerin Turizm Tedarik Zinciri Çevikliği ve Dayanıklılığına Etkisinin Araştırılması: Ampirik Bir Araştırma. Turizm Planlama ve Geliştirme, 1-25.
Tang, J., Williams, A.M., Makkonen, T. ve Jiang, J. (2019). Farklı tiplerdeki interfirm bağlantıları farklı turizm inovasyonlarına elverişli mi? Uluslararası Turizm Araştırmaları Dergisi.
Araştırma konusu: Araştırma Konusunun Belirlenmesi ve Seçimi
Rekabet Avantajları İçin Teknolojileri Yakalamada Güncel Konular
Tsai, S.P. (2019). Miras turizmi pazarlaması için artırılmış gerçeklik, yer memnuniyetini arttırmaktadır. Turizmde Güncel Konular, 1-6.
Murphy, J., Gretzel, U. ve Pesonen, J. (2019). Konaklama ve turizmde pazarlama robot hizmetleri: antropomorfizmanın rolü. Seyahat ve Turizm Pazarlaması Dergisi, 1-12.
Buhalis, D. (2019). Turizmde teknoloji - bilgi iletişim teknolojilerinden eTurizme ve akıllı turizme, çevre istihbarat turizmine doğru: bir perspektif makalesi. Turizm Değerlendirmesi.
Tung, V.W. S., Lee, S. ve Hudson, S. (2019). Hedef pazarlama için anime potansiyeli: fanteziler, otaku ve çocuk segmenti. Turizmde Güncel Konular, 22 (12), 1423-1436. |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|
|