Türkçe


TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CURRENT AND CONTEMPORARY ISSUES IN TOURISM AND HOSPITALITY MANAGEMENT THM508 2 3 3+0 3.0 6.0



Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Giriş ve Derse Genel Bakış
THM508
2 Turizm Sektörünün Temel Kavramları, Tanımları, Modelleri ve Güncel Eğilimleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Araştırmanın Temelleri
Turizm Politikası ve Planlaması ile İlgili Güncel Konular
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 McLoughlin, E. ve Hanrahan, J. (2019). Yerel yönetim turizm için sürdürülebilir planlama: İrlanda'dan dersler. Turizm Değerlendirmesi. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Lee, Y., Pennington-Gray, L. ve Kim, J. (2019). Konum önemli mi? Bir turizm bölgesinde gıda güvenliğinin mekansal kalıplarını keşfetmek. Turizm İşletmeciliği, 71, 18-33. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Higgins-Desbiolles, F., Carnicelli, S., Krolikowski, C., Wijesinghe, G. ve Boluk, K. (2019). Degrowing turizmi: turizmi yeniden düşünmek. Sürdürülebilir Turizm Dergisi, 1-19. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Araştırma konusu: Akademik okuma becerilerini geliştirme

Turizm Pazarlamasında Güncel Konular
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Le, D., Scott, N. ve Lohmann, G. (2019). Deneyimsel pazarlamayı turizm rüyalarının satışında uygulayabilme. Seyahat ve Turizm Pazarlaması Dergisi, 36 (2), 220-235. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Bassano, C., Barile, S., Piciocchi, P., Spohrer, J.C., Iandolo, F. ve Fisk, R. (2019). Mekanlar hakkında hikaye anlatımı: Dijital çağda turizm pazarlaması. Şehirler, 87, 10-20. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Dai, T., Hein, C. ve Zhang, T. (2019). Amsterdam şehir turizm pazarlamasının kruvaziyer turistlerin kültürle ilgili motivasyonlarına nasıl hitap ettiğini anlamak. Turizm İşletmeciliği Perspektifleri, 29, 157-165. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Canovi, M. ve Pucciarelli, F. (2019). Şarap turizminde sosyal medya pazarlaması: şaraphane sahiplerinin algıları. Seyahat ve Turizm Pazarlaması Dergisi, 36 (6), 653-664. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Araştırma konusu: Literatür Taraması Becerilerini Geliştirme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Turizm Hizmetlerinde Kalite ve Rekabet Gücü ile İlgili Güncel Konular

Fu, Y.K. ve Chen, Y.J. (2019). Ada turizminin rekabet edebilirliği için bir değerlendirme modeli: Penghu Adaları üzerinde ampirik çalışma. Uluslararası Turizm Araştırmaları Dergisi.
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Maxim, C. (2019). Dünya turizm şehirlerinin karşılaştığı zorluklar - Londra'nın bakış açısı. Turizmde Güncel Konular, 22 (9), 1006-1024.
Jovicic, D.Z. (2019). Geleneksel turizm destinasyonundan akıllı turizm destinasyonuna kadar. Turizmde Güncel Konular, 22 (3), 276-282.
Andrades, L. ve Dimanche, F. (2019). Rusya'da destinasyon rekabet gücü: turizm profesyonellerinin beceri ve yeterlilikleri. Uluslararası Çağdaş Otel İşletmeciliği Dergisi, 31 (2), 910-930.
Suhartanto, D., Brien, A., Primiana, I., Wibisono, N. ve Triyuni, N.N. (2019). Yaratıcı turizmde turist sadakati: deneyim kalitesi, değeri, memnuniyeti ve motivasyonun rolü. Turizmde Güncel Konular, 1-13.

Araştırma konusu: Araştırma Felsefeleri, Yaklaşımları ve Stratejileri

Turizm Sektöründe Değer Zincirinde Güncel Konular

Buhalis, D. ve Sinarta, Y. (2019). Gerçek zamanlı ortak yaratım ve eşsiz hizmet: turizm ve otelcilik dersleri. Seyahat ve Turizm Pazarlaması Dergisi, 36 (5), 563-582.

Pezeshki, F., Ardekani, S.S., Khodadadi, M., Almodarresi, S.M.A ve Hosseini, F.S. (2019). İranlı yaşlı turistlerin iç turizm destinasyonlarına yönelik bilişsel yapıları: Bir araç zinciri yaklaşımı. Turizm ve Otelcilik Dergisi, 39, 9-19.

Mandal, S. ve Saravanan, D. (2019). Stratejik Yönelimlerin Turizm Tedarik Zinciri Çevikliği ve Dayanıklılığına Etkisinin Araştırılması: Ampirik Bir Araştırma. Turizm Planlama ve Geliştirme, 1-25.

Tang, J., Williams, A.M., Makkonen, T. ve Jiang, J. (2019). Farklı tiplerdeki interfirm bağlantıları farklı turizm inovasyonlarına elverişli mi? Uluslararası Turizm Araştırmaları Dergisi.

Araştırma konusu: Araştırma Konusunun Belirlenmesi ve Seçimi
Rekabet Avantajları İçin Teknolojileri Yakalamada Güncel Konular

Tsai, S.P. (2019). Miras turizmi pazarlaması için artırılmış gerçeklik, yer memnuniyetini arttırmaktadır. Turizmde Güncel Konular, 1-6.

Murphy, J., Gretzel, U. ve Pesonen, J. (2019). Konaklama ve turizmde pazarlama robot hizmetleri: antropomorfizmanın rolü. Seyahat ve Turizm Pazarlaması Dergisi, 1-12.

Buhalis, D. (2019). Turizmde teknoloji - bilgi iletişim teknolojilerinden eTurizme ve akıllı turizme, çevre istihbarat turizmine doğru: bir perspektif makalesi. Turizm Değerlendirmesi.

Tung, V.W. S., Lee, S. ve Hudson, S. (2019). Hedef pazarlama için anime potansiyeli: fanteziler, otaku ve çocuk segmenti. Turizmde Güncel Konular, 22 (12), 1423-1436.
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.