Türkçe


SİVİL HAVACILIK KABİN HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UÇUŞ TEORİSİ VE METEOROLOJİ SHK102 1 2 3+0 3.0 5.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 100
Uzmanlık / Alan Dersi -
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Meteorolojik kavramların öğrenilmesi ve bu kavramların havacılık alanında kullanılmasıdır.
Dersin İçeriği Ders; Meteorolojik kavramları, Basınç sistemlerini ve altimetreyi, Meteorolojide kullanılan basınç ve yüksek seviye haritaların çizimi ve analizlerini, Atmosferde oluşan meteorolojik hadiseleri, uçuş için tehlikeli meteorolojik hadiseleri, Rüzgarı meydana getiren kuvvetleri ve kıtalar etkisiyle oluşan rüzgarları açıklar.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Kabinde Meteorolojik kavramların öğrenilmesi ve bu kavramların havacılık alanında kullanılmasına yardımcı olur.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Öğrenci; atmosfer ve ICAO standart atmosferini öğrenir.
2 Meteorolojik kavramları öğrenir.
3 Atmosferde oluşan meteorolojik durumlarını öğrenir.
4 Basınç sistemlerini ve altimetreyi öğrenir.
5 Havacılıkta kullanılan meteorolojik rapor ve dokümanları açıklayabilecektir.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 1. METEOROLOJİ NEDİR?
2. METEOROLOJİNİN DALLARI
3. ATMOSFERİN BİLEŞİMİ, YAPISI VE TABAKALARI
4. ATMOSFERİN TANIMI
5. ATMOSFERİN BİLEŞİMİ
6 ATMOSFERİN YAPISI
7. ATMOSFERİN TABAKALARI
8.TROPOSFER
9. STRATOSFER
10. MEZOSFER
11. TERMOSFER
12. İYONOSFER
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 13. STANDART ATMOSFER KAVRAMI
14. ICAO STANDART ATMOSFERİ
15. ICAO STANDART ATMOSFERİNİN ÖZELLİKLERİ
16. YOĞUNLUK, SICAKLIK VE BASINÇ
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 BASINÇ VE ALTİMETRE 10
4.1. BASINÇ 10
4.1.1. ATMOSFERİK BASINÇ 10
17. ATMOSFERİK BASINÇ BİRİMLERİ
18. ATMOSFERİK BASINCIN ÖLÇÜLMESİ
19. ATMOSFERİK BASINÇ VERİLERİNİN
20. METEOROLOJİK HARİTALAR ÜZERİNE İŞLENMESİ,
21. İZOBAR KAVRAMI
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 22.METEOROLOJİK KARTLAR
23.BULUT OLUŞUMU VE ATMOSFERİK KARARSIZLIKLAR
24. TEMEL BULUT TÜRLERİ VE SINIFLANDIRMASI
25. YÜKSEK İRTİFA BULUTLARI
26. ORTA İRTİFA BULUTLARI
27. ALÇAK İRTİFA BULUTLARI
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 28.METEOROLOJİK KARTLAR ÇİZİM VE ANALİZLERİ
29. METEOROLOJİK GÖRÜŞ VE RÜZGAR KAVRAMI
30. METEOROLOJİK GÖRÜŞ KAVRAMI
31.GÖRÜŞ (RÜYET)
32.PİST GÖRÜŞ MESAFESİ (RVR)
10.4. RÜZGAR KAVRAMI
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 33. METEOROLOJİK KARTLAR ÇİZİM VE ANALİZLERİ
34. HAVA KÜTLELERİ VE CEPHELER
35..HAVA KÜTLESİ
36. SICAK HAVA KÜTLESİ
37. SOĞUK HAVA KÜTLESİ
38. SOĞUK VE SICAK HAVA KÜTLELERİNİN
KARAKTERİSTİK ÖZELLİKLERİ
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 38. METEOROLOJİK KARTLAR ÇİZİM VE ANALİZLERİ
39. CEPHELER VE CEPHE OLUŞUMLARI
40. SOĞUK CEPHE
41. SICAK CEPHE
42. OKLÜZYON CEPHE
43. CEPHELERİN ÖZELLİKLERİ
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 44. METEOROLOJİK KARTLAR ÇİZİM VE ANALİZLERİ
45. METEOROLOJİK KODLAMALAR
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Ara Sınav Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 46. METEOROLOJİK KARTLAR ÇİZİM VE ANALİZLERİ
47. RÜZGAR SİSTEMLERİ
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 48. METEOROLOJİK KARTLAR ÇİZİM VE ANALİZLERİ
49. METEOROLOJİK ÖLÇÜM ALETLERI
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 48. METEOROLOJİK KARTLAR ÇİZİM VE ANALİZLERİ
49. SİNOPTİK KODLAMA VE ÖRENEKLERİ
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 50. METEOROLOJİK KARTLAR ÇİZİM VE ANALİZLERİ
51. ALTİMETRE VE ÖNEMİ
52. ÇALIŞMA PRENSİPLERİ
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 53. METEOROLOJİK KARTLAR ÇİZİM VE ANALİZLERİ
54. KONVEKSİYON VE ADVEKSİYON
55. ISI İLETİMİ
56. FİNAL SINAVI HAZIRLIKLARI
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1--Ders notları, Tüm Meteoroloji Kitapları

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Sivil havacılık ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir. X
2 Sivil havacılık sektörü ve alt işletme kolları hakkında bilgi sahibidir. X
3 Sivil havacılıktaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir. X
4 Kabin hizmetleri kapsamındaki faaliyet, prosedür ve güvenlik önlemlerini uygular. X
Olgusal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Sivil Havacılık/Kabin Hizmetleri ile ilgili uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Kabin ekipmanlarının kullanımı için gerekli becerilere sahiptir. X
2 Sivil havacılık alanında edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğini geliştirmede kullanır. X
3 Yasal düzenlemeler ve prosedürler çerçevesinde uygulama ve sorunlara çözüm bulur. X
4 Sivil havacılığın ticari önceliklerini göz önünde bulundurarak yönetsel öneriler sunar. X
Uygulamalı
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Kabin hizmetlerindeki uygulamaları bilir ve uygular. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili sorunları tespit edip neden sonuç ilişkisi kurar. X
2 Sivil havacılık alanı ile ilgili sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına ve stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisine sahiptir. X
3 Takım çalışmasına yatkın, sorumluluk alabilen, liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahiptir X
4 Farklı karar durumlarını analiz etme becerisine sahiptir. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Gelişmeleri, trendleri takip eder ve öngörü sahibi olur. X
2 Takım çalışmalarına katılır. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip doğru ve etkili konuşabilen, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde konuşarak iletebilen, yorumlama ve eleştirebilme yeteneğine sahiptir. X
2 İletişim tekniklerini doğru kullanma yetkinliğine sahiptir. X
3 Ekip çalışmalarında aktif rol alma becerisine sahiptir. X
4 Ekip çalışmasına liderlik etme becerisine sahiptir. X
5 Mesleki etiğe ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. X
2 Yolcu davranışını göz önünde bulundurarak kabin içi uygulamalarda uygun davranışı seçer. X
3 Kabin hizmetlerinin sivil havacılık hizmet sunumu açısından öneminin farkına varır. X
4 Uçuş emniyeti ve diğer teknik prosedürlerin önemi ve detaylı uygulanması hakkında farkındalığa sahiptir. X
5 Sivil havacılığın ticari ve ekonomik boyutu hakkında bilinç sahibidir. X
6 Hukuka saygı, çevreyi koruma, topluma katkı sağlama yönünde bilinç sahibidir. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Öğrenci; atmosfer ve ICAO standart atmosferini öğrenir.
2 Meteorolojik kavramları öğrenir.
3 Atmosferde oluşan meteorolojik durumlarını öğrenir.
4 Basınç sistemlerini ve altimetreyi öğrenir.
5 Havacılıkta kullanılan meteorolojik rapor ve dokümanları açıklayabilecektir.

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Genel Toplam - - 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 5.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.