Türkçe


SİVİL HAVACILIK KABİN HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UÇUŞ TEORİSİ VE METEOROLOJİ SHK102 1 2 3+0 3.0 5.0



Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 1. METEOROLOJİ NEDİR?
2. METEOROLOJİNİN DALLARI
3. ATMOSFERİN BİLEŞİMİ, YAPISI VE TABAKALARI
4. ATMOSFERİN TANIMI
5. ATMOSFERİN BİLEŞİMİ
6 ATMOSFERİN YAPISI
7. ATMOSFERİN TABAKALARI
8.TROPOSFER
9. STRATOSFER
10. MEZOSFER
11. TERMOSFER
12. İYONOSFER
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 13. STANDART ATMOSFER KAVRAMI
14. ICAO STANDART ATMOSFERİ
15. ICAO STANDART ATMOSFERİNİN ÖZELLİKLERİ
16. YOĞUNLUK, SICAKLIK VE BASINÇ
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 BASINÇ VE ALTİMETRE 10
4.1. BASINÇ 10
4.1.1. ATMOSFERİK BASINÇ 10
17. ATMOSFERİK BASINÇ BİRİMLERİ
18. ATMOSFERİK BASINCIN ÖLÇÜLMESİ
19. ATMOSFERİK BASINÇ VERİLERİNİN
20. METEOROLOJİK HARİTALAR ÜZERİNE İŞLENMESİ,
21. İZOBAR KAVRAMI
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 22.METEOROLOJİK KARTLAR
23.BULUT OLUŞUMU VE ATMOSFERİK KARARSIZLIKLAR
24. TEMEL BULUT TÜRLERİ VE SINIFLANDIRMASI
25. YÜKSEK İRTİFA BULUTLARI
26. ORTA İRTİFA BULUTLARI
27. ALÇAK İRTİFA BULUTLARI
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 28.METEOROLOJİK KARTLAR ÇİZİM VE ANALİZLERİ
29. METEOROLOJİK GÖRÜŞ VE RÜZGAR KAVRAMI
30. METEOROLOJİK GÖRÜŞ KAVRAMI
31.GÖRÜŞ (RÜYET)
32.PİST GÖRÜŞ MESAFESİ (RVR)
10.4. RÜZGAR KAVRAMI
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 33. METEOROLOJİK KARTLAR ÇİZİM VE ANALİZLERİ
34. HAVA KÜTLELERİ VE CEPHELER
35..HAVA KÜTLESİ
36. SICAK HAVA KÜTLESİ
37. SOĞUK HAVA KÜTLESİ
38. SOĞUK VE SICAK HAVA KÜTLELERİNİN
KARAKTERİSTİK ÖZELLİKLERİ
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 38. METEOROLOJİK KARTLAR ÇİZİM VE ANALİZLERİ
39. CEPHELER VE CEPHE OLUŞUMLARI
40. SOĞUK CEPHE
41. SICAK CEPHE
42. OKLÜZYON CEPHE
43. CEPHELERİN ÖZELLİKLERİ
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 44. METEOROLOJİK KARTLAR ÇİZİM VE ANALİZLERİ
45. METEOROLOJİK KODLAMALAR
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Ara Sınav Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 46. METEOROLOJİK KARTLAR ÇİZİM VE ANALİZLERİ
47. RÜZGAR SİSTEMLERİ
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 48. METEOROLOJİK KARTLAR ÇİZİM VE ANALİZLERİ
49. METEOROLOJİK ÖLÇÜM ALETLERI
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 48. METEOROLOJİK KARTLAR ÇİZİM VE ANALİZLERİ
49. SİNOPTİK KODLAMA VE ÖRENEKLERİ
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 50. METEOROLOJİK KARTLAR ÇİZİM VE ANALİZLERİ
51. ALTİMETRE VE ÖNEMİ
52. ÇALIŞMA PRENSİPLERİ
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 53. METEOROLOJİK KARTLAR ÇİZİM VE ANALİZLERİ
54. KONVEKSİYON VE ADVEKSİYON
55. ISI İLETİMİ
56. FİNAL SINAVI HAZIRLIKLARI
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.