Türkçe


ADALET BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
İNGİLİZCE III ING201 2 3 3+0 3.0 4.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Hayır
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. SERGEN IRMAK
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders -
Uzmanlık / Alan Dersi -
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi % 30
Aktarılabilir Beceri Dersi % 70

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı PRE-INTERMEDIATE düzeyde dil yeterliliğini kazandırmak ve dört temel beceri olan dinleme, konuşma, yazma, okuma yetilerini geliştirip, Pre-intermediate düzeyde dilbilgisi konularının kazanımı, sıklıkla kullanılan gerekli kelime dağarcığının da kazanımı ile günlük, bilindik konular ve yakın çevre ile ilgili kolay ve doğrudan bilgi alışverişinde ihtiyaç duyulan iletişimi kurmayı sağlamak.
Dersin İçeriği Ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini Pre-intermediate düzeyde bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. İngilizce metin özelliklerini, ana fikrini, düşüncesini, tartışma, örneğini yorumunu hipotezini tanımlama akademik metinler için sorular hazırlama konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 4 ana dil becerisinde daha ileri beceriler geliştirmek; okuma, yazma, dinleme ve konuşma
2 Pre-intermediate düzeyde gerekli olan dilsel yeterliliği edinimi
3 Çeşitli dilbilgisi konuları bilgisi ve kullanımının edinimi
4 Kelime dağarcığının geliştirilmesi

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 1A where are you from?
Word order in questions
Kelime bilgisi – common verb phrases, spelling and numbers
Telaffuz – vowel sounds and alphabet
Beceriler çalılması
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 1B Charlotte’s choice
Present simple + - & ?
Vocabulary appearance and personality
Pronunciation of final S or ES & Skills practice
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 1C Mr and Mrs Clark and Percy
Present continuous + - & ?
Kelime bilgisi – clothes and preposition of place
Pronunciation of schwa and er bird computer & Skills practice
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 2A Right place, wrong person
Past simple – regular and irregular verbs
Kelime bilgisi – holidays
Pronunciation of ed on regular verbs & Skills practice
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 2B the story behind the photo & 2C one dark October evening
Past continuous and time sequences and connectors
Kelime bilgisi – prepositions of time and place & verb phrases
Telaffuz – word and sentence stress & Skills practice
Ünite 1-2 Tekrar
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 3A plans and dreams
Be going to – plans and predictions
Kelime bilgisi- about airports and travelling
Telaffuz - Fast connected speech and sentence stress
Beceriler çalışması
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 3B Let’s meet again
Present continuous for future arrangements
Verbs + Prepositions = Arrive in
Telaffuz – sounding friendly being polite & Skills practice
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 3C What’s the word
Defining relative clause
Kelime bilgisi– paraphrasing expressions
Pronunciation in a dictionary & Skills practice
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 4A parents and teenagers & 4B Fashion and shopping
Present perfect + yet already just/ present perfect or past simple
Kelime bilgisi– shopping, prices, sizes
Pronunciation of C and CH & Skills practice
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 4C lost weekend
Something anything nothing
Kelime bilgisi – adjectives ending in ED and ING
Pronunciation of egg phone up sounds
Ünite 3-4 TEKRAR
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 5A no time for anything
Comparative adjectives and adverbs
Kelime bilgisi – time expressions
Telaffuz – sentence stress & Skills practice
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 5B Superlative cities
Superlatives (+ ever + present perfect)
Kelime bilgisi – describing a town or city
Telaffuz – word and sentence stress & Skills practice
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 5C how much is too much?
Quantifiers – too, not enough
Kelime bilgisi– health and the body
Telaffuz – enough, few, diet and healthy sounds
Beceriler çalışması
6A are you a pessimist? & 6B I’ll never forget you
Will/won’t – predictions, decisions, offers and promises
Kelime bilgisi – opposite verbs & Verb + back (come back)
Telaffuz – 2 syllable verbs stress & Skills practice
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 6C The meaning of dreaming
Review of verb forms – present past and future
Kelime bilgisi – adjectives + prepositions (afraid of)
The pronunciation of OW & Skills practice
Beceriler çalışması ve dilbilgisi- kelime bilgisi TEKRAR
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-Oxford English File – Pre-intermediate students’ book and workbook

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mahkeme örgütlenmesi ve mahkemelerin güncel işlevlerini içeren ders kitapları bilgilerine sahiptir. X
2 Öğrendiği bilgileri, uygulama araç ve gereçleriyle ve diğer ileri kaynaklarla bu bilgileri destekleme yeteneğine sahiptir. X
3 İleri düzey kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir. X
4 Ders kitaplarından öğrendiği bilgileri gerekli araç ve gereçlerle uygular. X
Olgusal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Yasal mevzuatı somut hukuki problemleri çözmede kullanır. X
2 Yasal mevzuata hakimdir. X
3 Yargılamaya esas teşkil eden ana ilkelere hakimdir. X
4 Evrensel hukuk normları ile uluslararası hukuk ölçütlerine hakimdir. X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanı olan mahkemelerdeki alt yapı için ileri düzeydeki kuramsal ve uygulama bilgilerini kullanır. X
2 Alanında edindiği temel yeterlilikleri hukukun belli bir alanında kullabilme yetisine sahiptir. X
Uygulamalı
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanında kazandığı ileri düzey bilgileri, becerileri kullanır. X
2 Araştırma ve delillere dayalı çözüm önerileri geliştirir. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Çalışma bağımsızlığı kazanır. X
2 Alanı ile ilgili konularda bireysel çalışma yetisine sahiptir. X
3 Alanındaki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. X
4 Alanında uygulamalarda karşılaşabilinenecek öngörülmez karmaşık sorunları çözmede, bireysel ya da gurup üyesi olarak sorumluluk alır. X
5 Sorumluluğu altında çalışacak olanları bir proje bağlamında faaliyetleri planlar. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mahkeme teşkilatı çalışmalarının yürütülmesi bağlamında edindiği ileri bilgi ve becerileri eleştirel yorumlama yetisine sahiptir. X
2 Neleri öğrenme gereksinimi olduğunu saptar. X
3 Öğrenmenin yaşam boyu sürmesi yönünde tutum geliştirme yetisine sahiptir. X
4 Alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alan düşüncelerini ve sorunlar için çözümleme önerilerini hem yazılı,hem sözlü aktarır. X
2 Alan konularında düşünce ve çözümleme yöntemi önerilerini uzman olsun olmasın, kişilerle paylaşır. X
3 Toplumsal sorumluluk bilincine sahiptir. X
4 Alanı ile ilgili verileri bir araya getirebilir. X
5 Temel bilgi ve iletişim becerilerine sahiptir. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanındaki verileri bilimsel, ahlak ve kültürel değerlere uygun kullanır. X
2 Evrensel sosyal haklar,adalet, kültür kalitesi, kültürel değerlerin korunması; çevreyi koruma, iş sağlığı güvenliği konuları üzerine yeterli bilince sahiptir. X
3 Adalet ve sosyal değerler konusunda bilinç sahibidir. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 4 ana dil becerisinde daha ileri beceriler geliştirmek; okuma, yazma, dinleme ve konuşma
2 Pre-intermediate düzeyde gerekli olan dilsel yeterliliği edinimi
3 Çeşitli dilbilgisi konuları bilgisi ve kullanımının edinimi
4 Kelime dağarcığının geliştirilmesi

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 % 40
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 1 % 60
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 2 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 2 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 3 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Genel Toplam - - 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 4.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.