Türkçe


ADALET BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MEDENİ HUKUKUN TEMEL İLKELERİ I ADL115 1 1 3+0 3.0 4.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 100
Uzmanlık / Alan Dersi -
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere Türk Medeni Hukukunun genel esaslarını, temel ilkelerini ve kişiler hukukunu tanıtmaktır.
Dersin İçeriği Hukuk kurallarının temel nitelikleri, çeşitleri, medeni hukuk hakkında genel bilgiler, medeni hukukun anlamı ve konusu, medeni hukukun dalları, kaynakları, medeni hukukun uygulanması, zaman bakımından uygulanması, alan bakımından uygulanması, yargıcın takdir yetkisi, hak kavramı ve hakların korunması, medeni hukukun temel ilkeleri, iyiniyet, ayrık durumlar, dürüstlük kuralı, anlamı, hakların kullanılması ve borçların yerine getirilmesindeki etkisi, dürüstlük kuralına uymamanın sonuçları, hakkın kötüye kullanılması kavramı, öğeleri, sonuçları, ispat yükü, ana kural, ayrık durumlar, resmi sicil ve senetlerin ispat gücü, Kişiler hukuku, kişi kavramı, kişinin ehliyeti, kişilik hakkı ve korunması, kişinin yakın ve uzak çevresiyle kişisel durumunu belirleyen bazı hukuki durumlar, ad ve adın korunması, soybağı, yerleşim yeri, kişisel durum kütükleri, tüzel kişiler, tüzel kişiliğin kazanılması, tüzel kişilerin ehliyeti, sona ermesi, dernekler, derneklerin kuruluşu, ama ve faaliyetleri, organları,vakıflar, kuruluşu, organları,sona ermesi.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıda verilen bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip olacaklardır: -Medeni hukuk ile ilgili temel kavramları öğrenecek, -Medeni Kanun’un genel yapısı hakkında bilgi sahibi olacaklardır.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Medeni hukukun temel kavramlari ogrenilecektir.
2 Medeni Kanun’un genel yapısı hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
3 Hukuk kurallarının temel nitelikleri, çeşitleri, medeni hukuk hakkında genel bilgiler, medeni hukukun anlamı ve konusunu öğrenmiş olur.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Tanışma, okutulacak kitap ismi, dersin tanıtılması Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Genel olarak hukuk, hukuk kurallarının temel nitelikleri, çeşitleri. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Medeni hukuk hakkında genel bilgiler, medeni hukukun anlamı ve konusu, medeni hukukun dalları. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 medeni hukukun uygulanması, zaman bakımından uygulanması, alan bakımından uygulanması. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Yargıcın takdir yetkisi. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Hak kavramı ve hakların korunması, medeni hukukun temel ilkeleri, iyiniyet, ayrık durumlar. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Konu tekrarı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Arasınav Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Dürüstlük kuralı, anlamı, hakların kullanılması ve borçların yerine getirilmesindeki etkisi, dürüstlük kuralına uymamanın sonuçları. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 İspat yükü, ana kural, ayrık durumlar, resmi sicil ve senetlerin ispat gücü. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Kişiler hukuku, kişi kavramı, kişinin ehliyeti, kişilik hakkı ve korunması. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Kişinin yakın ve uzak çevresiyle kişisel durumunu belirleyen bazı hukuki durumlar, ad ve adın korunması, soybağı, yerleşim yeri, kişisel durum kütükleri. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Tüzel kişiler, tüzel kişiliğin kazanılması, tüzel kişilerin ehliyeti, sona ermesi, dernekler, derneklerin kuruluşu, ama ve faaliyetleri, organları,vakıflar, kuruluşu, organları,sona ermesi. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Genel tekrar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-Yeni Medeni Kanuna Göre Medeni Hukuk, aydın Zevkliler, Şeref Ertaç, Ayşe Havutçu, Damla Gürpınar, Turhan Kitapevi, 9. Baskı, 2015.

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mahkeme örgütlenmesi ve mahkemelerin güncel işlevlerini içeren ders kitapları bilgilerine sahiptir. X
2 Öğrendiği bilgileri, uygulama araç ve gereçleriyle ve diğer ileri kaynaklarla bu bilgileri destekleme yeteneğine sahiptir. X
3 İleri düzey kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir. X
4 Ders kitaplarından öğrendiği bilgileri gerekli araç ve gereçlerle uygular. X
Olgusal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Yasal mevzuatı somut hukuki problemleri çözmede kullanır. X
2 Yasal mevzuata hakimdir. X
3 Yargılamaya esas teşkil eden ana ilkelere hakimdir. X
4 Evrensel hukuk normları ile uluslararası hukuk ölçütlerine hakimdir. X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanı olan mahkemelerdeki alt yapı için ileri düzeydeki kuramsal ve uygulama bilgilerini kullanır. X
2 Alanında edindiği temel yeterlilikleri hukukun belli bir alanında kullabilme yetisine sahiptir. X
Uygulamalı
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanında kazandığı ileri düzey bilgileri, becerileri kullanır. X
2 Araştırma ve delillere dayalı çözüm önerileri geliştirir. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Çalışma bağımsızlığı kazanır. X
2 Alanı ile ilgili konularda bireysel çalışma yetisine sahiptir. X
3 Alanındaki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. X
4 Alanında uygulamalarda karşılaşabilinenecek öngörülmez karmaşık sorunları çözmede, bireysel ya da gurup üyesi olarak sorumluluk alır. X
5 Sorumluluğu altında çalışacak olanları bir proje bağlamında faaliyetleri planlar. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mahkeme teşkilatı çalışmalarının yürütülmesi bağlamında edindiği ileri bilgi ve becerileri eleştirel yorumlama yetisine sahiptir. X
2 Neleri öğrenme gereksinimi olduğunu saptar. X
3 Öğrenmenin yaşam boyu sürmesi yönünde tutum geliştirme yetisine sahiptir. X
4 Alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alan düşüncelerini ve sorunlar için çözümleme önerilerini hem yazılı,hem sözlü aktarır. X
2 Alan konularında düşünce ve çözümleme yöntemi önerilerini uzman olsun olmasın, kişilerle paylaşır. X
3 Toplumsal sorumluluk bilincine sahiptir. X
4 Alanı ile ilgili verileri bir araya getirebilir. X
5 Temel bilgi ve iletişim becerilerine sahiptir. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanındaki verileri bilimsel, ahlak ve kültürel değerlere uygun kullanır. X
2 Evrensel sosyal haklar,adalet, kültür kalitesi, kültürel değerlerin korunması; çevreyi koruma, iş sağlığı güvenliği konuları üzerine yeterli bilince sahiptir. X
3 Adalet ve sosyal değerler konusunda bilinç sahibidir. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Medeni hukukun temel kavramlari ogrenilecektir.1 (4), 2 (5), 3 (4), 4 (5), 5 (4), 6 (5), 7 (4), 8 (5), 9 (4), 10 (5), 11 (5), 12 (4), 13 (4), 14 (5), 15 (5), 16 (4), 17 (5), 18 (4), 19 (4), 20 (5), 21 (5), 22 (4), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (5), 27 (4), 28 (5), 29 (5)
2 Medeni Kanun’un genel yapısı hakkında bilgi sahibi olacaklardır.1 (5), 2 (4), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (4), 8 (4), 9 (5), 10 (5), 11 (4), 12 (4), 13 (5), 14 (5), 15 (4), 16 (5), 17 (5), 18 (4), 19 (4), 20 (5), 21 (5), 22 (5), 23 (4), 24 (5), 25 (4), 26 (5), 27 (4), 28 (4), 29 (4)
3 Hukuk kurallarının temel nitelikleri, çeşitleri, medeni hukuk hakkında genel bilgiler, medeni hukukun anlamı ve konusunu öğrenmiş olur.1 (4), 2 (4), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (4), 7 (4), 8 (4), 9 (5), 10 (4), 11 (4), 12 (5), 13 (4), 14 (4), 15 (4), 16 (4), 17 (4), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (4), 22 (4), 23 (4), 24 (4), 25 (5), 26 (4), 27 (5), 28 (5), 29 (5)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 % 40
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 1 % 60
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 2 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 2 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 3 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 6 3 18
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 88
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 10
Genel Toplam - - 98
Toplam İş Yükü / 25.5 3.8
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 4.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.