Türkçe


ADALET BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MEDENİ HUKUKUN TEMEL İLKELERİ I ADL115 1 1 3+0 3.0 4.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere Türk Medeni Hukukunun genel esaslarını, temel ilkelerini ve kişiler hukukunu tanıtmaktır.
Dersin İçeriği Hukuk kurallarının temel nitelikleri, çeşitleri, medeni hukuk hakkında genel bilgiler, medeni hukukun anlamı ve konusu, medeni hukukun dalları, kaynakları, medeni hukukun uygulanması, zaman bakımından uygulanması, alan bakımından uygulanması, yargıcın takdir yetkisi, hak kavramı ve hakların korunması, medeni hukukun temel ilkeleri, iyiniyet, ayrık durumlar, dürüstlük kuralı, anlamı, hakların kullanılması ve borçların yerine getirilmesindeki etkisi, dürüstlük kuralına uymamanın sonuçları, hakkın kötüye kullanılması kavramı, öğeleri, sonuçları, ispat yükü, ana kural, ayrık durumlar, resmi sicil ve senetlerin ispat gücü, Kişiler hukuku, kişi kavramı, kişinin ehliyeti, kişilik hakkı ve korunması, kişinin yakın ve uzak çevresiyle kişisel durumunu belirleyen bazı hukuki durumlar, ad ve adın korunması, soybağı, yerleşim yeri, kişisel durum kütükleri, tüzel kişiler, tüzel kişiliğin kazanılması, tüzel kişilerin ehliyeti, sona ermesi, dernekler, derneklerin kuruluşu, ama ve faaliyetleri, organları,vakıflar, kuruluşu, organları,sona ermesi.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıda verilen bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip olacaklardır: -Medeni hukuk ile ilgili temel kavramları öğrenecek, -Medeni Kanun’un genel yapısı hakkında bilgi sahibi olacaklardır.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.