|
|
ADALET BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
|
Ders Adı
| Kodu
| Yılı
| Yarıyılı
| Süresi (T+U)
| Kredisi
| AKTS Kredisi
|
HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI VE YARGI ÖRGÜTÜ |
ADL111 |
1 |
1 |
3+0 |
3.0 |
4.0 |
Amaç ve İçeriği |
Dersin Amacı |
Hukuk kurallarının öğrenci tarafından anlaşılabilmesi ve kullanabilmesini sağlamak; bütün hukuk alanlarında hukukun uygulanmasında temel teşkil eden ilkeleri öğretmek; hukuk yaratılması için gerekli bilgileri vermek; bir hukuk normunun nasıl yorumlanacağını, onun bütün hukuk düzeni içindeki yerinin ne olduğunun tespitine ilişkin olarak uygulanacak metotların neler olduğunu incelemektir. |
Dersin İçeriği |
1.Hafta: hukuk Kurallarının Analizi Din, Ahlak ve Görgü Kuralları il Karşılaştırılması Hukuk-Hak Kavramları
2.Hafta: Hukukun Kaynakları-Geçerlilik Derecelerine Göre Kanun Türleri-Kanun Hükmünde Kararname-Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri-(Tüzük)-Yönetmelik ve İçtihatlar
3.Hafta: Hukukta Yaptırım, Hukuk Kurallarının yer, Kişi ve Zaman Bakımından Uygulanması
4.Hafta: Hukuk Kurallarının Çatışması, Yorumlanması
5.Hafta: Hukuk Kurallarının Anlam Bakımından Uygulanması, Hâkimin Takdir Yetkisi ve Hukuk Yaratması
6.Hafta:
Pozitif Hukukun Dalları Genel Kavram Kamu Özel Hukuk Ayrımı
7.Hafta: Ara Sınav
8.Hafta: Yargı Örgütü Genel Bilgilendirme-Anayasa Yargısı
9.Hafta: Adli Yargı İlk Derece Mahkemeleri Bölge Adliye Mahkemeleri-Yargıtay
10.Hafta: İdari Yargı-İlk Derece Mahkemeleri-Bölge İdare Mahkemeleri-Danıştay
11.Hafta: Askeri-Mali-Uyuşmazlık Yargısı ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Yargısı
12.Hafta: Yargı Örgütünün İlişkisi Olan Kurumlar
13.Hafta: Adalet Bakanlığı-HSYK-Türkiye Adalet Akademisi ve Kolluk Birimleri Başta Olmak Üzere Genel Tanıtma
14.Hafta: Genel Tekrar ve Pratik Çalışma
15.Hafta: Final Sınavı
|
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı |
Bu dersin sonunda öğrencilerimiz;
1. Anayasanın ve devletin niteliklerini, temel haklar ve özgürlükleri ve hukuka uygun biçimde sınırlandırılmaları konusunu anlayacaklardır.
2. Siyasi partiler, ifade ve örgütlenme özgürlüğünü anlamaları sağlanacaktır.
3. Temel Hak ve Özgürlükleri ve hukuka uygun olarak nasıl sınırlandırılabilineceğini anlayabileceklerdir.
|
|
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Cyprus Science University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.