Türkçe


ADALET BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI VE YARGI ÖRGÜTÜ ADL111 1 1 3+0 3.0 4.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Hukuk kurallarının öğrenci tarafından anlaşılabilmesi ve kullanabilmesini sağlamak; bütün hukuk alanlarında hukukun uygulanmasında temel teşkil eden ilkeleri öğretmek; hukuk yaratılması için gerekli bilgileri vermek; bir hukuk normunun nasıl yorumlanacağını, onun bütün hukuk düzeni içindeki yerinin ne olduğunun tespitine ilişkin olarak uygulanacak metotların neler olduğunu incelemektir.
Dersin İçeriği 1.Hafta: hukuk Kurallarının Analizi Din, Ahlak ve Görgü Kuralları il Karşılaştırılması Hukuk-Hak Kavramları 2.Hafta: Hukukun Kaynakları-Geçerlilik Derecelerine Göre Kanun Türleri-Kanun Hükmünde Kararname-Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri-(Tüzük)-Yönetmelik ve İçtihatlar 3.Hafta: Hukukta Yaptırım, Hukuk Kurallarının yer, Kişi ve Zaman Bakımından Uygulanması 4.Hafta: Hukuk Kurallarının Çatışması, Yorumlanması 5.Hafta: Hukuk Kurallarının Anlam Bakımından Uygulanması, Hâkimin Takdir Yetkisi ve Hukuk Yaratması 6.Hafta: Pozitif Hukukun Dalları Genel Kavram Kamu Özel Hukuk Ayrımı 7.Hafta: Ara Sınav 8.Hafta: Yargı Örgütü Genel Bilgilendirme-Anayasa Yargısı 9.Hafta: Adli Yargı İlk Derece Mahkemeleri Bölge Adliye Mahkemeleri-Yargıtay 10.Hafta: İdari Yargı-İlk Derece Mahkemeleri-Bölge İdare Mahkemeleri-Danıştay 11.Hafta: Askeri-Mali-Uyuşmazlık Yargısı ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Yargısı 12.Hafta: Yargı Örgütünün İlişkisi Olan Kurumlar 13.Hafta: Adalet Bakanlığı-HSYK-Türkiye Adalet Akademisi ve Kolluk Birimleri Başta Olmak Üzere Genel Tanıtma 14.Hafta: Genel Tekrar ve Pratik Çalışma 15.Hafta: Final Sınavı
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Bu dersin sonunda öğrencilerimiz; 1. Anayasanın ve devletin niteliklerini, temel haklar ve özgürlükleri ve hukuka uygun biçimde sınırlandırılmaları konusunu anlayacaklardır. 2. Siyasi partiler, ifade ve örgütlenme özgürlüğünü anlamaları sağlanacaktır. 3. Temel Hak ve Özgürlükleri ve hukuka uygun olarak nasıl sınırlandırılabilineceğini anlayabileceklerdir.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.