Türkçe


LOJİSTİK BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
İNGİLİZCE I ING101 1 1 3+0 3.0 4.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Hayır
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders -
Uzmanlık / Alan Dersi -
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi % 30
Aktarılabilir Beceri Dersi % 70

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı A2 (Elementary) düzeyde temel dil yeterliliğini kazandırmak ve dört temel beceri olan dinleme, konuşma, yazma, okuma yetilerini geliştirip, A2 düzeyde dilbilgisi konularının kazanımı, sıklıkla kullanılan gerekli kelime dağarcığının da kazanımı ile günlük, bilindik konular ve yakın çevre ile ilgili kolay ve doğrudan bilgi alışverişinde ihtiyaç duyulan iletişimi kurmayı sağlamak.
Dersin İçeriği Ders, ilk yıl birinci dönemde Türkçe eğitim veren bölümlere sunulan İngilizce dersidir. Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini A2 (Elementary) düzeyde bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Tarih, gün ve sayılar gibi temel konularda ve günlük işler ve görevler hakkında verilecek olan temel yönergeleri anlamak.
2 İnsanları, yerleri ve sahiplikleri basit cümlelerle ifade edebilmek.
3 Alışkanlıklar ve rutinler hakkında soru sorup cevaplayabilmek.
4 Reklamlar, menüler, referans listeleri, zaman çizelgeleri gibi günlük materyallerdeki detaylı bilgileri bulup anlayabilmek.
5 Parantez içinde verilmiş fiiller ile anlama göre boşlukları uygun zaman kalıbı ile uyarlayarak doldurabilmek.
6 Günümüz ve geçmiş yaşantıları hakkında konuşabilmek ve diyaloglar kurabilmek için yeterli kelime hazinesinin kazanımı

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 1A - My name’s Hannah, not Anna
Subject prounouns, Verb “BE”+, Pronunication of vowel sounds
Tanıtıcı kelime bilgisi, günler, aylar, sayılar 0-20 ve selamlaşma.

1B - All over the world
Ülkeler, uluslar ve diller hakkında kelime bilgisi ve 21-100 e kadar sayıların öğrenilmesi
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Verb “BE”+ revision

1C – Open your books, please
Possesive adjectives
Classroom vocabulary&Abbreviations
Harflerin çalışılması
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 2A - A writers’ room
A/An & Plurals – this/that/these/those
Kelime bilgisi – Things (günlük şeyler)
Plurality of S and ES and pronunciation of plural S/Z/IZ sound
Becerileri geliştirme çalışmaları
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 2B - Stars and Stripes
Adjectives
Kelime bilgisi– colours, modifiers & adjectives
Pronunciation of long and short vowels
2C - After 300 meters, turn right
Imperatives, Let’s
Kelime bilgisi- Duygular
Pronunciation- Connected speech
Gelecek haftanın ödevleri: 1&2 Revise and Check
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Ödev kontrolü – 1&2 Revise and Check
3A- Things I love about Britain
Present simple (+ and - )
Verb phrases and Pronunciation on 3rd person S

3B - Work and play
Present simple (?)
Kelime bilgisi – Meslekler
Beceriler çalışması
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 3C - Love online
Word order in questions
Kelime bilgisi – question words

4A – is she his wife or his sister
Whose? Possessive’s
Kelime bilgisi – Aile üyeleri
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 3C ve 4A Tekrarı
4B – What a life!
Preposition of time and place
Kelime Bilgisi– Günlük aktiviteler
Konuşma ve Yazma Çalışması
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 4C – Short life, long life?
Position of adverbs and expression of frequency
Kelime bilgisi – adverbs and expressions of frequency
Pronunciation of H & Skills practice
3. ve 4. Ünitenin Tekrarı
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 5A - do you have the X factor?
Can/can’t
Kelime bilgisi – verb phrases & talent vocabulary
Pronunciation sentence stress & Skills practice
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 5B – Love your neighbours
Present Continuous
Kelime bilgisi – Verb phrases

5C – Sun and the city
Present continuous vs Present simple
Kelime bilgisi – Mevsimler ve hava durumu
Londra’daki özel yerlerin telaffuzunu öğrenme
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 6A – Reading in English
Object pronouns: me, you, him, etc.
Kelime bilgisi – Telefon dili
Pronunciation of bike fish and tree sounds
Beceriler çalışması
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 6B – Times we love
Like/love/hate + verb ING
Kelime bilgisi – Tarihler & Hobiler
Pronunciation of consonant clusters
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 6C- Music is changing their lives
Tekrar – Be or do?
Kelime bilgisi – Music & singers
5. ve 6. Ünitenin Tekrarı
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Tüm ünitelerin dilbilgisi ve kelime bilgisi bölümlerinin tekrarı ve Workbook alıştırmaları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-LATHAN-KOENIG, C. OXENDEN, C. SELIGSON, P. ENGLISH FILE ELEMENTARY, OXFORD UNIVERSITY PRESS

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Lojistik alanında çözüm üretmeye yönelik verileri etkin bir biçimde kullanır. X
2 Uygulama sürecinde aktarılan bilgileri ve becerileri kullanabildiğini gösterir. X
3 Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri çalışma arkadaşlarına ve amirlerine aktarır. X
4 Uluslararası ticaret ve işletme konularında temel bilgilere sahiptir. X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. X
2 Türkiye'deki lojistik uygulamalarını tanımlar. X
3 Üretim yönetimi hakkındaki teorik bilgiye hakimdir. X
4 Lojistik Üs ve küresel lojistik hakkında bilgiye sahiptir. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Takım çalışmalarında bireysel olarak sorumluluk üstlenir. X
2 Alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşılan sorunların çözümü için sorumluluk alır. X
3 Alanında yürütülen çalışmalarda sorumluluğu altındaki kişilerin gelişimine katkıda bulunur. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanında edindiği bilgi ve becerileri aktif eğitim felsefesi ile eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X
2 Alandaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler. X
3 Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda mesleğe yönelik olarak etkin çalışır. X
4 Öğrenme hedefleri belirleyerek, doğru ve yeterli bilgiye etkin ulaşım yetkinliği geliştirir. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirir ve denetler. X
2 Alanı ile ilgili konularda sosyal sorumluluk ve sosyal güvenlik hakları bilgisine sahiptir. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili konularda iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilincine sahiptir. X
2 Lojistik konularında yeterli bilgiye sahiptir. X
3 Taşımacılık türlerinde yeterli bilgiye sahiptir. X
4 Lojistik yönetimi hakkında bilgiye sahiptir. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Tarih, gün ve sayılar gibi temel konularda ve günlük işler ve görevler hakkında verilecek olan temel yönergeleri anlamak.
2 İnsanları, yerleri ve sahiplikleri basit cümlelerle ifade edebilmek.
3 Alışkanlıklar ve rutinler hakkında soru sorup cevaplayabilmek.
4 Reklamlar, menüler, referans listeleri, zaman çizelgeleri gibi günlük materyallerdeki detaylı bilgileri bulup anlayabilmek.
5 Parantez içinde verilmiş fiiller ile anlama göre boşlukları uygun zaman kalıbı ile uyarlayarak doldurabilmek.
6 Günümüz ve geçmiş yaşantıları hakkında konuşabilmek ve diyaloglar kurabilmek için yeterli kelime hazinesinin kazanımı

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Genel Toplam - - 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 4.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.