Türkçe


FİZYOTERAPİ BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SAĞLIK BİLİMLERİNDE DEONTOLOJİ VE ETİK SHM202 2 4 2+0 2.0 4.0



Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Giriş; dersin amacı ve öğrenim kazanımları, Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Bilim ve sağlık bilimi ile ilgili temel kavramlar ve tanımlar, Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Ahlak, Deontoloji ve Etik ile ilgili temel kavramlar, tanımlar ve teoriler, Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Sağlık bilimlerinde deontoloji ve etiğin önemi ve toplumsal, felsefi ve diğer tarihsel süreçteki gelişimi, Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Sağlık bilimlerinde deontoloji ve etik uygulamalarda etkili olan evrensel konular -1:
- Bilimsel konular,
- Hukuksal konular,
- Ekonomik konular,
- Sosyal konular,
- Cinsiyet konuları,
- Teknoloji ile ilgili Konular,
- Kültürlerarası ve maneviyat/spiritüalite ve din ile ilgili konular,
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Ara Sınavı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Sağlık bilimlerinde deontoloji ve etik uygulamalarda etkili olan evrensel konular -2:
- 21.yy’da küresel bilinç,
- Mesleki konular,
- Profesyonel ilişki konuları,
- Sağlık politikası konuları,
- Hastalarda özgür irade ile ilgili uygulama konuları,
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Sağlık bilimlerinde etik hususlar ve gereklilikler -1:
- Etik inceleme kurulu onayı,
- Bilimsel yararlılık ve liyakat,
- Toplumsal değer,
- Riskler ve yararlar,
- Aydınlatılmış onam,
- Kişisel bilgilerin gizliliği,
- Rollerin çatışması,
- Fikir haklarına saygı,
-Açıklık,
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Sağlık bilimlerinde etik hususlar ve gereklilikler -2:
- Nesnellik,
- Dürüstlük,
- Dikkatli olma,
- Meslektaşlara saygı,
- Ayrımcılık yapmama,
- Mevzuata uygunluk,
- İnsan haklarına ve onuruna saygı ve insan denekleri koruma,
- Hayvan haklarına saygı ve hayvan deneklere saygı ve bakım,
- Sorumlu danışmanlık,
- Sorumlu yayım,
- Bildirimde bulunma,
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Sağlık bilimleri ve araştırmalarında etik yükümlülük, Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Sağlık bilimlerinde etik için kurumsal, ulusal ve uluslararası kodlar, deklarasyonlar, ilkeler, standartlar ve politikalar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Sağlık bilimlerinde etik sorunlar ve ikilemler için etik karar verme, Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Sağlık bilimlerinde deontoloji ve etiğin geleceği; sağlık bilimlerinde deontoloji ve etik üzerine kariyer geliştirme, Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Final Sınavı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.