Türkçe


FİZYOTERAPİ BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FİZYOLOJİ FZY103 1 1 2+0 2.0 2.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. AHMET ENES GÜNGÖRDÜ
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 100
Uzmanlık / Alan Dersi -
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Fizyoloji dersinin amacı öğrencilere vücut sistemleri ve bu sistemlerin hücresel ve sistemik düzeyde kontrolünün ve sistemler arası ilişkinin nasıl olduğunun anlatılmasıdır.
Dersin İçeriği Hücre fizyolojisi, Kan fizyolojisi, Dolaşım sistemi fizyolojisi, Solunum sistemi fizyolojisi, Boşaltım sistemi fizyolojisi, Sindirim sistemi fizyolojisi, Kas sistemi fizyolojisi, Endokrin sistem fizyolojisi, Sinir sistemi fizyolojisi, Duyular.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Organ ve sistemlerin bir bütün olarak denge içinde çalışmasını kavrar, sistemleri ve bu sistemler ile ilgili terminolojiyi öğrenir ve bir sağlık personeli olarak temel uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Canlının yapıtaşı olan hücrenin çalışma mekanizmasını öğrenmek. .
2 Dokuların ve organların çalışma sistemi hakkında bilgi sahibi olmak
3 Organların oluşturduğu sistemlerin çalışma mekanizması hakkında bilgi sahibi olmak
4 Sistemlerin birbirleri ile olan ilişkileri hakkında karşılaştırma yapabilmelerini sağlamak.
5 Hastalık durumlarında sistemlerin nasıl etkilendiği hakkında bilgi sahibi olmak

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 HÜCRE Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 AKSİYON POTANSİYELİ Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 KAS Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 SİNİR SİSTEMİ I Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 SİNİR SİSTEMİ II Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 KAN Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 DOLAŞIM Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 VİZE Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 ENDOKRİN Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 SOLUNUM Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 SİNDİRİM Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 BOŞALTIM Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 DUYULAR Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 TEKRAR Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1.Yüksekokullar için fizyoloji ders kitabı Ankara Üniversitesi, 2005, ANKARA
2. Fiyoloji ders kitabı, Ethem Gelir, Mitat Koz, Gülfem Ersöz, Nobel Akademik Yayıncılık,5. baskı, 2013, Ankara
3.Fizyoloji Lippincott Görsl Anlatımlı Çalışma Kitapları, Robin E. Preston, Thad E. Wilson, Nobel Tıp Kitabevi, Çeviri Editörü: Ümmühan İşoğlu Alkaç, Ekim 2013, İstanbul-

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki temel bilgilerle donanmış olma ve bu bilgileri uygulamada yetkinlik X
2 İlgili olduğu sağlık alanı ile ilgili olarak bilgi ve teknolojiye erişim yolları ve araçlarını kullanmada yetkinlik X
3 Bilgi verici ve etkili bir yolla hastalarla iletişim kurup yapılması gereken işlemleri yapabilirler X
4 İlgili sorunları bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda tesbit edip çözüm üretirler X
Olgusal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili olarak cihazları tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmede yetkinlik X
2 Her hastanın kendine özgü hususiyetlerine göre değerlendirme yapabilirler X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mesleki sorumluluğu taşıyabilmede yeterlilik X
2 Uygulamada yeterince pratiğe sahiptir X
3 Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığı edinmede yetkinlik X
4 Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinlik X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Sorumluluklarını layıkıyla yerine getire bilmektedir X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Yaptığı uygulamadarda yeterli düzeyde pratik uygulama becerisine sahiptir X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Ekip çalışmasını gerçekleştirmede yeterlilik X
2 Bilgi verici ve etkili bir yolla hastalarla iletişim kurup yapılması gereken işlemleri yapabilirler X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimseme ve uygulamada yeterlilik X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Canlının yapıtaşı olan hücrenin çalışma mekanizmasını öğrenmek. .1 (5), 2 (4), 4 (2), 7 (4), 9 (4), 10 (3), 15 (2)
2 Dokuların ve organların çalışma sistemi hakkında bilgi sahibi olmak 1 (5), 2 (4), 4 (2), 7 (4), 9 (4), 10 (3), 15 (2)
3 Organların oluşturduğu sistemlerin çalışma mekanizması hakkında bilgi sahibi olmak1 (5), 2 (4), 4 (2), 7 (3), 9 (4), 10 (2), 15 (2)
4 Sistemlerin birbirleri ile olan ilişkileri hakkında karşılaştırma yapabilmelerini sağlamak. 1 (5), 2 (4), 4 (2), 7 (4), 9 (4), 10 (3), 15 (2)
5 Hastalık durumlarında sistemlerin nasıl etkilendiği hakkında bilgi sahibi olmak1 (5), 2 (4), 4 (2), 7 (4), 9 (4), 10 (3), 15 (2)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 % 100
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 1 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 2 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 42
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 1 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 12
Genel Toplam - - 54
Toplam İş Yükü / 25.5 2.1
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 2.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.