Türkçe


FİZYOTERAPİ BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ENGELLİLERDE SPOR FZT208 2 4 2+0 2.0 2.0



Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Engellilerde Spor Dersine Giriş Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Engel nedenleri, Engellilerin sınıflandırılması, dünyada ve Türkiyede engelli durumu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Engelli bireylerin özellikleri, engelli birey için sporun önemi, katkısı ve sosyal katılım Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Engelliler nasıl spor yapmalı, Engellilerde uygun spor seçiminde dikkat edilecek konular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Engelli sporcularda değerlendirme prensipleri, engelliler için fiziksel uygunluk programları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Sportif aktivitelerin uygulanmasında dikkat edilecek konular, değişik engel gruplarında spor aktiviteleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Engelli sporcularda spor yaralanmaları, engelli sporcu rehabilitasyonu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Engelli bireylerin katılabildikleri yarışmalar, yarışma organizasyonları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Ortopedik engelliler (Bedensel), Görme engelliler, zihinsel ve işitme engellilerde spor Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Engelli sporunda ekipman ve tasarımlar, engellilerde sporun organizasyonu ve yapılandırılması Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Paralimpik oyunlar ve paralimpik oyunların genel kuralları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Konuların Tartışılması Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Engelli Sporuna Örnekler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Genel Tekrar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.