Türkçe


FİZYOTERAPİ BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
KİNEZYOLOJİ FZT104 1 2 2+0 2.0 5.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. SEDA ERDOĞAN
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. SEDA ERDOĞAN
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 100
Uzmanlık / Alan Dersi -
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Öğrenciye kinezyolojinin tanımı, kinezyoloji kapsamına giren konular, hareket ve hareket tipleri, kemik, kas, kollogen, kıkırdak doku yapıları konusunda bilgi edindirmek, vertebra, pelvis, alt ve üst ekstremite eklem hareketlerinin mekaniği ve patomekaniği hakkında bilgi edindirmek.
Dersin İçeriği Kemik doku ve kemikler Kas dokusu Kollogen doku Kıkırdak Vertebra eklemler ve yürüyüş
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Doğru hareket analizini bilerek, hatalı pozisyonları ve hareketleri tespit etmeyi sağlar, doğru değerlendirmeyi yapmayı sağlar.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Kinezyolojinin tanımı ve insan vücuduna etki eden kuvvetler
2 Hareket ve hareket tipleri, vücutta hareketi oluşturan yapılar
3 Gövde, üst ve alt ekstremite eklemlerinin yapısı ve hareket yetenekleri
4 Yürüme analizi ve patolojik yürüyüş çeşitleri
5 Vücut kas, eklem ve kemik yapılarında meydana gelen patolojilerin anlaşılması

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Kinezyolojiye giriş Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Kemik doku ve kemik çeşitleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Bağ ve Destek Dokular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Kıkırdak ve tendonların yapısal özellikleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Kas ve Biyomekaniği Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Eklemler ve özellikleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Vize Sınavı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Omuz ve Dirsek Eklemi Kinezyolojisi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 El -El Bileği ve Kinezyolojisi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Vertebral Kolon ve Biyomekaniği Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Pelvis ve Kalça Eklem Kinezyolojisi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Diz Eklemi ve Kinezyolojisi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Ayak ve Ayak Bileği Kinezyolojisi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Yürüme analizi ve patolojik yürüyüş Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-Kinezyoloji ve Biyomekanik, Prof.Dr. Gül Şener Prof.Dr. Fatih Erbahçeci
2-Kinezyoloji: İskelet Sistemi ve Kas Fonksiyonu, Prof. Dr. Y. Bilge Sürel

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki temel bilgilerle donanmış olma ve bu bilgileri uygulamada yetkinlik X
2 İlgili olduğu sağlık alanı ile ilgili olarak bilgi ve teknolojiye erişim yolları ve araçlarını kullanmada yetkinlik X
3 Bilgi verici ve etkili bir yolla hastalarla iletişim kurup yapılması gereken işlemleri yapabilirler X
4 İlgili sorunları bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda tesbit edip çözüm üretirler X
Olgusal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili olarak cihazları tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmede yetkinlik X
2 Her hastanın kendine özgü hususiyetlerine göre değerlendirme yapabilirler X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mesleki sorumluluğu taşıyabilmede yeterlilik X
2 Uygulamada yeterince pratiğe sahiptir X
3 Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığı edinmede yetkinlik X
4 Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinlik X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Sorumluluklarını layıkıyla yerine getire bilmektedir X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Yaptığı uygulamadarda yeterli düzeyde pratik uygulama becerisine sahiptir X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Ekip çalışmasını gerçekleştirmede yeterlilik X
2 Bilgi verici ve etkili bir yolla hastalarla iletişim kurup yapılması gereken işlemleri yapabilirler X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimseme ve uygulamada yeterlilik X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Kinezyolojinin tanımı ve insan vücuduna etki eden kuvvetler
2 Hareket ve hareket tipleri, vücutta hareketi oluşturan yapılar1 (2)
3 Gövde, üst ve alt ekstremite eklemlerinin yapısı ve hareket yetenekleri2 (3), 4 (3), 10 (3), 14 (3)
4 Yürüme analizi ve patolojik yürüyüş çeşitleri3 (4), 5 (4), 6 (4), 9 (4), 11 (4), 12 (4), 15 (4)
5 Vücut kas, eklem ve kemik yapılarında meydana gelen patolojilerin anlaşılması7 (5), 8 (5), 13 (5)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 % 35
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 2 % 20
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 1 % 5
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 1 % 40
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 5 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 5 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 6 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 2 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Genel Toplam - - 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 5.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.