Türkçe


OPTİSYENLİK BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
OPTİSYENLİK UYGULAMALARI-III OPT226 2 4 1+6 4.0 15.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Optisyenlikte kullanılan cihazların ve gereçlerin aktif biçimde kullanılması bu dersin amacıdır.
Dersin İçeriği Çok odaklı ve prizmatik merceklerde fokometre ile odak noktası tayini ve marküllenmesi. Oftalmik prizmalar, prizmatik etki, prizma yönünün ve miktarının hesaplanması, prizma kullanım ilkeleri, alanları. Teleskobik gözlüklerin tanınması. Tek ve çok odaklı merceklerin çeşitli materyallerdeki çerçevelere montaj çalışmaları. Kontakt lensler hakkında genel bilgi. Transpoze işlemleri ve addisyon değerinin hesaplanması, gözlük reçetesinin yazılımı ve uygulamasında yapılan hatalar. Düşük görme araçları, özel amaçlı çerçeveler, gözlük tamiratı, şablon çıkarma ve merkezleme yapılması. Merceklerin nylor ve glazan gözlüklere montajı hakkında bilgi verme. Merceklerdeki yansımalar ve kaplamalar, yansımanın önlenmesi ve faydaları, absorbisyon, polerizan gözlük camları ve montajı - Sağ miktarının ve merceklerin kenar ve merkez kalınlıklarının hesaplanması, merceklerin nominal ve gerçek dioptrik güçlerinin bulunması, verteks mesafesinin camın diyoptrik gücüne etkisi, Yüksek diyoptrili ve lentiküler mercekler, afak lensler ,Gözlük camlarına ait standartlar, gözlük mağazasının resmi kurum ve kuruluşlarla ilişkileri ve gözlükçülük kanunun hakında bilgi - Gözlük mağazalarındaki işleyiş, gözlükçülük mesleği kuralları ve ahlakı. Otomatik cam traşlama makinelerinin tanınması, mağaza ziyaretlerinde bu makinelerin işleyişini görme gözlük cam ve çerçeve imalatçılarıyla mağaza ziyaretleri.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Bu ders öğrencinin meslek hayatında atölyede yapacağı işlemlerin hepsini uygulamalı olarak yaparak el becerisi kazanmasını sağlamaktadır.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.