Türkçe


OPTİSYENLİK BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GENEL İLETİŞİM BECERİLERİ KIU201 2 4 3+0 3.0 3.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Üniversitede Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üye. SELMAN ARSLANBAŞ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders -
Uzmanlık / Alan Dersi -
Destek Dersi % 50
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi % 20
Aktarılabilir Beceri Dersi % 30

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı İletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişim yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri, iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, iletişim modelleri ve iletişim etiği konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği İletişim,tanım, amaç ve önemi İletişen insana dair bir kavramsallaştırma Etkili iletişim becerileri (empati,ben dili,sen dili,ego geliştirici dil, dinleme) İletişimde etkili unsurlar (ihtiyaçlar, fenomenoloji alan, inançlar ve tutumlar, ebeveyn tutumları, aile yönetim biçimleri, dürüstlük) Kişiler arası iletişim çatışmaları ve çatışma çözme
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Bu dersi alan öğrenciler iletişimin tanımını yapar, iletişim süreci ve ögelerini açıklayabilecek ve iletişim biliminin ilgili olduğu farklı alanlarda bilgi sahibi olacaktır. Öğrenciler, etkili iletişimde dinleme ve geri bildirim mekanizmalarına örnekler verebileceklerdir. Ayrıca kurum içi iletişimin önemini kavrayabilecek ve iletişimi engelleyen faktörleri tespit edebileceklerdir.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar.
2 İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder.
3 İletişimi etkin bir şekilde kullanır.
4 Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular.
5 Tanık oldukları iletişim süreçlerini analiz edebilir.
6 Kendi iletişim tarzları hakkında farkındalık kazanır.
7 Kendi iletişim tarzlarında gerekli değişimi başlatabilir.
8 Çatışma durumlarında sağlıklı iletişim geliştirme becerisine sahip olur.
9 Yaşamın her alanında var olan iletişimin hangi çeşidini kullanacağını değerlendirir.
10 Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanır.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 İletişim Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 İletişimin Ögeleri (Sunum, Topluluk Önünde Konuşma, Hikaye Anlatıcılığı) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Etkili İletişim Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 İletişimin Engelleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 İletişimi Kolaylaştıran Yöntemler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 İletişim Türleri (Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişim) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 İletişim Türleri (Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişim) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 İletişim Şekilleri (Kişi-içi, kişilerarası, grup, örgüt, kitle) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Dinleme Şekilleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 İletişim Çatışmaları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Kişisel Markanızı Nasıl Yaratırsınız? (Kendini Tanıma) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Kişisel iş ağı oluşturma ve yönetme: Network Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Sosyal medya kullanımı, LinkedIn hesabı nasıl yönetilmelidir? Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Profesyonel CV oluşturma ve etkili mülakat teknikleri (Europass CV oluşturma) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1. Acar Baltaş, Beden Dili
2. acikders.ankara.edu.tr
3. www.ted.com
4. Üstün Dökmen, Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati
5. TDK Sözlüğü
6. Messages: The Communication Skills Book,Matthew McKay, Ph.D., Martha Davis, Ph.D., and Patrick Fanning

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Optisyenlik mesleği ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir. Optisyenlik terminolojisi, sağlık mevzuatı, sağlık hukuğu konularında bilgi ve donanımına sahiptir. Optisyenlik mesleğini etik kurallar çerçevesinde, görev ve sorumluluklarını yerine getirerek icra eder. Program mezunları, özel sektörde optisyenlik müesseselerinde mesul müdürlük yapabilirler ya da bir Optisyenlik müessesesi açma hakkına sahip olurlar. X
2 Temel epidemiyolojik kavramları öğrenme ve mesleki uygulamalarda bu kavramları uygun biçimde kullanabilme. Optisyenlik konusunda, mesleki yetki ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. X
3 Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgilere sahiptir. X
4 Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme. X
Olgusal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Numaralı gözlük camlarını ve kontak lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme. X
2 Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, gereçleri ve makineleri kullanabilme. X
3 Temel optik aletler hakkında yeterli bilgiye sahip olabilme. X
4 Temel matematik, Kimya, Fizik ve Geometrik Optik alanlarında genel bilgilere sahip olabilme. X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Disiplinler arası takım çalışması yapabilme, sosyal sorumluluk bilincine sahip, girişimci bireyler olabilme. X
2 Optisyenler, optisyenlik programında kullanılan bilgisayar programlarını etkin bir biçimde kullanırlar. X
3 Türkçe dil bilgisi ve kullanım becerisine sahip, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki yabancı dil bilgisine sahip çağdaş bireyler yetiştirmektir. X
4 Kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık bilincine sahip olabilme. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Üstlenilen sorumlulukların başarılı ve doğru bir biçimde yerine getirilmesi. X
2 Sağlık sektörünü ve sektörün risklerini bilerek doğru kararlar alma. X
3 Takım çalışması gerektiren birimlerde, uyumlu ve etkin çalışır. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mesleki ve kişisel gelişimi için eğitim programlarını düzenli takip eder. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Hastalar ve hasta yakınları ile doğru şekilde iletişim kurar. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Sağlık sektörü konusunda bilgi sahibidir. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar.
2 İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder.
3 İletişimi etkin bir şekilde kullanır.3 (3), 5 (3), 9 (3), 12 (3), 14 (3), 16 (3)
4 Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular.1 (3), 6 (3), 8 (4), 11 (4), 13 (3), 17 (3)
5 Tanık oldukları iletişim süreçlerini analiz edebilir.2 (3), 10 (3), 18 (3)
6 Kendi iletişim tarzları hakkında farkındalık kazanır.7 (3), 15 (3), 17 (3)
7 Kendi iletişim tarzlarında gerekli değişimi başlatabilir.4 (4), 16 (3)
8 Çatışma durumlarında sağlıklı iletişim geliştirme becerisine sahip olur.17 (3)
9 Yaşamın her alanında var olan iletişimin hangi çeşidini kullanacağını değerlendirir.
10 Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 % 40
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 1 % 60
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 2 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 2 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 3 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 1 2 2
Laboratuar 0 0 0
Okuma 1 2 2
Ödev 1 2 2
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 76
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 5
Genel Toplam - - 81
Toplam İş Yükü / 25.5 3.2
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 3.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.