Türkçe


OPTİSYENLİK BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I ATA101 1 1 2+0 2.0 2.0



Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersi’nin Amacı, Osmanlı Devleti’nin Kuruluşu ve Gerilemesi (Osmanlı Devleti’nin Çöküş Sebepleri, Dış Sebepler) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Osmanlı Devleti’nin Kuruluşu ve Gerilemesi (Osmanlı Devleti’nin Çöküş Sebepleri, İç Sebepler) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Avrupa’nın Yükselişi Karşısında Osmanlı Devleti’nin Girişimleri (Avrupa’da 20. Yüzyıl Düzeninin Oluşması, Osmanlı Devleti’ni Kurtarma Çabaları, Tanzimat Fermanı’na kadar) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Avrupa’nın Yükselişi Karşısında Osmanlı Devleti’nin Girişimleri (Osmanlı Devleti’ni Kurtarma Çabaları, Tanzimat Fermanı ve sonrası, Fikir Akımları) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Osmanlı Devleti’nin Yıkılışı (Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları, I.Dünya Savaşı) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Mondros Ateşkes Antlaşması ve Sonrasındaki Gelişmeler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Atatürk’ün Anadolu’daki Faaliyetleri: Kurtuluş Savaşı’nın Hazırlıkları (Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a Çıkışı, Amasya Genelgesi) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Atatürk’ün Anadolu’daki Faaliyetleri: Kurtuluş Savaşı’nın Hazırlıkları (Kongreler Dönemi ) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Arasınav Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 TBMM’nin Açılması (Osmanlı Mebusan Meclisi’nin Toplanması ve Misak-ı Milli’nin İlan Edilişi, TBMM’nin Açılışı) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 TBMM’nin Açılması (TBMM'ye Karşı Tepkiler, Sevr Antlaşması) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Kurtuluş Savaşı Dönemi ve Cepheler (Doğu Cephesi, Güney Cephesi) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Kurtuluş Savaşı Dönemi ve Cepheler (I. İnönü Savaşı ve Sonuçları, II. İnönü Savaşı, Kütahya-Eskişehir Savaşları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Kurtuluş Savaşı Dönemi ve Cepheler (Sakarya Meydan Savaşı. Büyük Taarruz.) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.