Türkçe


İLK VE ACİL YARDIM BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SAĞLIKTA LİDERLİK SHM204 2 4 2+0 2.0 2.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Ders kapsamında, liderlik ve yönetim, liderlik davranışlarının analizi, örgütsel politika, güç ve otorite, örgütsel motivasyon, problem analizi, örgütsel çatışma yönetimi, örgütsel adalet algısı, örgüt kültürü, ekip oluşturma, işe devamsızlık ve işten ayrılmaya etki eden davranışsal faktörler konuları işlenmektedir.
Dersin İçeriği Derse katılan öğrencilerin kendi liderlik özelliklerini tanıyan, Lider ve yönetici arasındaki farkı bilen, Örgüt içi politika, güç ve otorite dengesini algılayabilen Problem çözebilen, Çatışma yönetebilen, Örgütsel adalet uygulamalarını değerlendirebilen, Ekip kurabilen, İşe devamsızlık ve işten ayrılma niyetlerine etki eden faktörleri değerlendirebilen bireyler yetiştirmektir.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Kişiler bu dersi aldıktan sonra; Sağlık yönetimi, işletme yönetiminin ilkeleri, Türkiye'de sağlık örgütlenmesi, kamu ve özel sağlık kurumlarının çeşitleri ve bu kurumların yönetim biçimleri, liderlik, karar alma, sağlık ihtiyaçlarının değerlendirilmesi, hastane yönetimi, acil sağlık hizmetleri yönetimi ve organizasyonu, sağlık kuruluşlarında malzeme yönetimi, arşiv ve dökümantasyon hizmetleri yönetimi ve organizasyonu konularında bilgiler edinir.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.