Türkçe


İLK VE ACİL YARDIM BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MESLEKİ UYGULAMA I ACL201 2 3 6+4 8.0 10.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. HÜLYA GÜLLERCİ
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. HÜLYA GÜLLERCİ
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 90
Uzmanlık / Alan Dersi % 10
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Tekniğine uygun EKG çekmek ve kalp ritim bozukluklarını ayırt etmek. 1-Cihazın kalibrasyonunu yapmak ve elektrotları doğru noktalara yerleştirip EKG çekmek 2-EKG dalga ve aralıklarını ayırt ederek değerlendirmek 3-EKG üzerinde kalp ritim bozukluklarını ayırt etmek 4-Myokard enfarktüsü ve kardiyak arrest ritimleri EKG üzerinde tanımlamak 5-Ritim ve ileti bozukluklarında uygun acil tedaviyi başlatmak 6-Protokolde belirlenen acil ilaçları kullanmak
Dersin İçeriği -Kalbin anatomisi ve fizyolojisi -EKG çekmek ve ritmi tanılamak -Temel EKG uygulamaları ve örnekleri -İleri EKG uygulamaları ve örnekleri -Temel Yaşam ve İleri Yaşam Desteğinde kullanılan Acil İlaçlar -Yetişkin Ritim bozukluklarında acil bakım protokollerini uygulama I -Çocuk Ritim bozukluklarında acil bakım protokollerini uygulama I konuları -Bol örnekli vaka çalışmaları
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı EKG doğru çekmek ve ritmi tanılamak, Temel düzeyde EKG'yi okumak ve yorumlamak, İleri düzeyde EKG'yi okumak ve yorumlamak, Protokolde belirlenen acil ilaçları kullanmak Tedaviyle ilgili algoritmaları uygulamak

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Kalbin anatomisini, fizyolojisini ve ileti sistemini kavrayacaksınız. EKG kağıdı üzerinde normal sinüs ritmini tanıyabileceksiniz
2 Sinüs taşikardisinin EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz Sinüs bradikardisinin EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz
3 Sinüs aritmisinin EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz Sinüs arrestinin EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz
4 Atriyal taşikardinin EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz Atriyal flatterin EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz
5 Atriyal fibrilasyonun EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz Ventriküler taşikardinin EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz.
6 Ventriküler fibrilasyonun EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz Birinci derece AV bloğun EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz.
7 İkinci derece AV bloğun EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz. Ücüncü derece AV bloğun EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz.
8 WPW sendromunun EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz. Akut MI EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz. Geçirilmiş MI EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz.
9 Ventriküler taşiaritmilerin EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz. NEA nın EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz.
10 Asistolün EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Dersin Tanıtımı ve Giriş;
Kalbin Anatomisi, Fizyolojisi ve İleti Bozuklukları
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 EKG çekimini yapma ve EKG uyarı Sistemini tanımlama Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 EKG Dalgalarını Tanımlama ve aks hesaplama Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 EKG de Hız ve Ritmin Düzeninin Değerlendirilmesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Ritim ve İleti Bozuklukları(atriyal disritmiler ve tedavileri) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Ritim ve İleti Bozuklukları(ventriküler disritmiler ve tedavileri) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Ritim ve İleti Bozuklukları(nodal disritmiler ve tedavileri) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Temel Yaşam ve İleri Yaşam Desteğinde kullanılan Acil İlaçlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Ritim ve İleti Bozuklukları(ileti bozuklukları ve tedavileri) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Ritim ve İleti Bozuklukları(ileti bozuklukları) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Ritim ve İleti Bozukluları (Bradiaritmiler ve tedavileri) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Acil İlaçlar, Endikasyonları ve Kontrendikasyonları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Akut Koroner Sendromlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Bol örnekli vaka çalışmaları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-Ed.Aslanger E. Ekg yi Anlamak , Ema Tıp Kitapevi, 2015.
2-Ed.Aslanger E. Ekg yi Anlamak(kendinizi değerlendirmek için vakalar) , Ema Tıp Kitapevi, 2015.
3-Ekşi. A. Paramedik İlaç Kartları- Doz Hesaplamaları. Kitapana Basım Yayın Dağıtımı Bilişim, 2014.
4-Ekşi. A. Paramedik EKG Kartları- Ritim Analizi, Aritmiler, Aritmi Yönetimi. Kitapana Basım Yayın Dağıtımı Bilişim, 2014.
5-Demirtaş. M. Güncel Doğrular İle EKG Yorumu. Nobel Kitapevi. Adana 2006.
6-Ekşi. A, Zoghi. M, Çertuğ. A. Hastane Öncesi Acil Bakımda TEMEL VE İLERİ YAŞAM DESTEĞİ. Kitapana. İzmir-2015
7-Yavuz. S, Yavuz. G, Paramedikler için Hastane Öncesi Acil Tıp (kapsamlı başvuru kitabı). Ankara Nobel Tıp Kitapevi. 2017.
8-Dağlı. R, Karabulut. A, Karabeyoğlu. M, Ambulans ve Acil Bakım Teknikerleri için Temel Konular ve Tedavi Yaklaşımları. Ema Tıp Kitapevi-2017
9-Acil Sağlık Hizmetleri, EKG, Ankara, 2011.

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu
EKG
EKG KİTABI
Sunumlar
Kalbin anatomisi ve fizyolojisi
EKG tanımı ve çekimi
EKG ile temel kavramlar
EKG dalgaları
Ritim ve İleti Bozuklukları
Ritim ve İleti Bozuklukları
Kalp Ritim ve İleti Bozuklukları
Kalp Ritim ve İleti Bozuklukları
Akut Koroner Sendrom
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller
video
video
EKG egzersizi
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Temel mesleki bilgilere sahip olur. X
2 Dünyada acil sağlık hizmetlerinin durumu ve ilk ve acil yardım teknikerinin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarını bilir. X
3 Bireysel ve Örgütsel iletişim ilkelerini bilir. X
4 Kalitenin geliştirilmesi ve kalite standartları konusunda bilgi sahibi olur. X
5 Acil durumlarda hasta değerlendirme; birincil ve ikincil muayene prensiplerini bilir. X
6 Hasta taşıma yöntemlerini bilir. X
7 Trafik kazalarında basit kurtarma/çıkarma tekniklerini bilir. X
8 Acil aracın mekanik ve teknik donanımı ile ilgili bilgi sahibidir. X
9 İnsan anatomisi, fizyolojisi, patoloji alanlarında temel bilgilere sahiptir. X
10 Enfeksiyon Kontrol Yöntemlerini bilir. X
Olgusal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Temel Yaşam Desteği uygulamalarını bilir. X
2 İleri Yaşam Desteği uygulamalarını bilir. X
3 Hastane öncesi acil bakımda stres ile başa çıkabilme yollarını bilir. X
4 İlaç uygulama yöntemlerini bilmek X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Temel hava yolu uygulamalarını ve ileri havayolu ve oksijen uygulama yöntemleri X
2 Defibrilasyon ve kardiyoversiyon yapabilme becerisine sahip olmak X
4 Bedensel ve ruhsal sağlığını koruyabilme ve en üst düzeyde tutabilme X
5 Enfeksiyon Kontrol Yöntemlerini bilmek, acil araç ve ekipmanlarının enfeksiyon kontrollerini sağlayabilmek, asepsi-antisepsi koşullarını sağlayabilmek X
6 Travma ekipmanlarının kullanım ve bakım becerisine sahip olmak X
Uygulamalı
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 EKG ritim analizi yapabilmek X
2 Kanama kontrolu yapabilmek X
3 Acil araç kullanımı bilgi ve becerisine sahip olmak X
4 Hasta transportu sırasında hasta veya yaralıların durumlarına uygun pozisyon verebilme becerisine sahip olmak X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir. X
2 Hasta ile ilgili gerekli kayıtları usulüne uygun şekilde tutar. X
3 Hastane öncesi acil bakımda kullanılan ilaç ve sıvıları bilir ve uygulama becerisine sahiptir X
4 Disiplinler arası takım çalışması yapabilen, sosyal sorumluluk bilincine sahip, girişimci bireyler olabilme X
5 Olağan ve olağan dışı durumlarda kişisel ve çevresel güvenlik bilgilerine sahip olma X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Entellektüel ve sosyal açıdan kendisini geliştirmeye yönelik olarak ulusal ve evrensel değerleri ilke edinir X
2 Mesleki ve evrensel değerler doğrultusunda sürekli mesleki gelişim anlayışına sahip olur. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık bilincine sahip olabilme X
2 Türkçe dil bilgisine ve dili kullanma becerisine sahip, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip çağdaş bireyler olabilme. X
3 Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
4 Acil yardım durumunda hem hastayı hem de kendisini psikolojik ve sosyal açıdan korumak için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Ani hastalanma veya yaralanma durumlarında olay yerine hızla ulaşarak, varsa doktor ile birlikte durumu değerlendirir, gerekiyorsa ilk müdahaleyi yapar ve uygun hastane acil servisine doğru yöntemle naklini sağlar. X
2 Hasta transportu sırasında hasta veya yaralıların durumlarına uygun pozisyon verebilme becerisine sahiptir. X
3 Trafik kazalarında basit kurtarma/çıkarma tekniklerini bilir ve uygular. X
4 Bedensel ve ruhsal sağlığını koruyabilme ve en üst düzeyde tutabilme bilgi ve becerisine sahiptir. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Kalbin anatomisini, fizyolojisini ve ileti sistemini kavrayacaksınız. EKG kağıdı üzerinde normal sinüs ritmini tanıyabileceksiniz
2 Sinüs taşikardisinin EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz Sinüs bradikardisinin EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz
3 Sinüs aritmisinin EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz Sinüs arrestinin EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz
4 Atriyal taşikardinin EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz Atriyal flatterin EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz
5 Atriyal fibrilasyonun EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz Ventriküler taşikardinin EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz.
6 Ventriküler fibrilasyonun EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz Birinci derece AV bloğun EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz.
7 İkinci derece AV bloğun EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz. Ücüncü derece AV bloğun EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz.
8 WPW sendromunun EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz. Akut MI EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz. Geçirilmiş MI EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz.
9 Ventriküler taşiaritmilerin EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz. NEA nın EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz.
10 Asistolün EKG özelliklerini ayırt edebileceksiniz.

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 10 140
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 7 98
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 8 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 1 4 4
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 250
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 8 8
Final Sınavı Hazırlığı 1 2 2
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 10
Genel Toplam - - 260
Toplam İş Yükü / 25.5 10.2
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 10.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.