Türkçe


İLK VE ACİL YARDIM BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ACİL HASTA BAKIMI I ACL115 1 1 6+4 8.0 7.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Hayır
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. HÜLYA GÜLLERCİ
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. HÜLYA GÜLLERCİ
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 80
Uzmanlık / Alan Dersi % 5
Destek Dersi % 2
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi % 5
Aktarılabilir Beceri Dersi % 8

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Birinci değerlendirme tekniklerini, ikinci değerlendirme tekniklerini uygulamak ve solunum kardiyovasküler ve nörolojik acil gibi tıbbi acillerde, acil bakım uygulama yeterlikleri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği -Dersin Tanıtımı, Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri Derse Giriş, -Tanıya Götürücü Bulgular -Olay yeri güvenliğinin sağlanması, Hastane Öncesi Acil Bakımda Hastanın Değerlendirilmesi, -Birinci Değerlendirme Teknikleri ve Yaşam Bulgularının Öğrenilmesi -İkinci Değerlendirme Teknikleri; Hasta ve Yaralının Fiziksel Muayenesi İkinci Değerlendirme Teknikleri; -Nörolojik Muayene, Glaskow Koma Skalası -Nörolojik Acillerde Hastane Öncesi Bakım esi -Solunum Sistemi Hastalıklarını Değerlendirme ve Acil Yaklaşım; Patolojik Solunum Seslerinin Ayırt Edilmesi. -Solunum Sistemi Hastalıkları -Kardiyovasküler Sistem Hastalıklarının Değerlendirilmesi ve acil bakım -Kardiyovasküler Sisteme ait belirti ve bulguların Değerlendirilmesi; Nabız, tansiyon, kalp sesleri ve EKG çekimi bulunmaktadır.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Vital bulguları almayı ve yorumlamayı öğrenmek Hasta ve yaralının Birincil değerlendirmesini yapmak Hasta ve yaralının İkincil değerlendirmesini yapmak Kardiyovasküler hastalıkların genel belirtilerini kavrayıp acil bakımda bulunmak Nörolojik sorunu olan hastayı değerlendirmek Bilinç bozukluklarında acil bakım uygulamak Nörolojik hastalıklarda acil bakım uygulamak Solunum sistemine ait bulguları değerlendirmek Obstrüktif solunum yolu hastalıklarında acil bakım uygulamak Akçiğer dokusunda ve plevra hastalıklarında acil bakım uygulamak Nebülizatör kullanmak Learning to receive and interpret vital signs Primary assessment of the patient and the injured Secondary evaluation of the patient and the injured Understanding the general symptoms of cardiovascular diseases and performing emergency care To evaluate the patient with neurological problem To apply emergency care in consciousness disorders To apply emergency care in neurological diseases To evaluate the findings of the respiratory system To apply emergency care in obstructive respiratory diseases To apply emergency care in lung tissue and pleural diseases Using a nebulizer

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Hasta ve yaralının muayenesinde durumunu ortaya koyan tanıya götürücü bulguları tanımlayıp uygun ve doğru teşhisi koyup yerinde ve zamanında acil bakımı başlatabileceksiniz.
2 Olay yeri güvenliğinin sağlanması ve Hastane öncesi acil bakımda hastanın değerlendirilmesini yapmak Birinci Değerlendirme Teknikleri ve Yaşam Bulgularının Öğrenilmesi 1-ERC (Avrupa Resusitasyon Konseyi) ve AHA(Amerikan kalp Birliği) kararları doğrultusunda, hasta veya yaralının bilinç değerlendirmesini yapabileceksiniz. 2-ERC (Avrupa Resusitasyon Konseyi) ve AHA(Amerikan kalp Birliği)kararları doğrultusunda, hasta veya yaralının hava yolu açıklığı ve solunumunu kontrol edebileceksiniz. 3-ERC (Avrupa Resusitasyon Konseyi) kararları doğrultusunda, hasta veya yaralının dolaşım kontrolünü yapabileceksiniz.
3 Hasta veya yaralının ikinci değerlendirmesini yapmak 1. Hasta veya yaralının kısa sürede doğru ve güvenilir olarak öyküsünü alabileceksiniz. 2. Hasta veya yaralının baş, boyun ve yüz muayenesini yapabileceksiniz. 3. Hasta veya yaralının göğüs ve batın muayenesini yapabileceksiniz. 4. Hasta veya yaralının üst, alt ekstremitelerini ve kapiller geri dolum muayenesini yapabileceksiniz.
4 Nörolojik acilleri tanımlayabilecek ve hastane öncesi acil bakımı ile ilgili bilgileri öğrenmek. 1-İnme problemlerini öğreneceksiniz. 2-KİBAS ı tanımlayabileceksiniz. 3-Bilinç değişikliklerini tanımlayabileceksiniz. 4-Epileptik atakları tanımlayacaksınız ve uygun acil yaklaşımı başlatacaksınız.
5 Solunum sistemi hastalıkları ve solunum sistemi hastalıklarını değerlendirme, acil yaklaşım yapmak. 1-Dispneyi tanımlayacaksınız. 2-Astm, KOAH, ve anaflaksi ile ilgili bilgileri öğreneceksiniz ve standart hastane öncesi uygun ve doğru acil bakımı başlatacaksınız.
6 Kardiyovasküler sistem hastalıklarında hastane öncesi acil bakımı başlatmak 1-Kardiyovaskuler sistem değerlendirmesini yapacaksınız. 2-Kardiyovasküler sistem ile ilgili acilleri öğreneceksiniz. 3-Akut göğüs ağrılı hastayı tanımlayacaksınız ve ilgili bilgileri öğreneceksiniz. 4-Göğüs ağrılı hastada hastane öncesi acil bakım bilgilerini öğreneceksiniz. Doğru tedaviyi başlatacaksınız.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Tanıya Götürücü Vital Bulgular
1-Kan Basıncı
2-Nabız
3-Solunum
4-Ateş ölçme
5-Pulseoksimetri bakma
6-Kapnografi
7-Vucut nemi rengi
8-Kapiller geri dolum
9-AVPU, GKS bilinç kontrolü
10-Ekstremitelerde duyu ve motor kontrolü
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Tanıya Götürücü Vital Bulgular
1-Kan Basıncı
2-Nabız
3-Solunum
4-Ateş ölçme
5-Pulseoksimetri bakma
6-Kapnografi
7-Vucut nemi rengi
8-Kapiller geri dolum
9-AVPU, GKS bilinç kontrolü
10-Ekstremitelerde duyu ve motor kontrolü
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Hasta ve yaralının birincil değerlendirilmesi
1-Hasta ve yaralı değerlendirme amacı
2-Birinci değerlendirmenin aşamaları
3-Bilinç durumunun değerlendirmesi
-AVPU sakalası
4-Havayolu açıklığının sağlanması(yetişkin, çocuk ve bebeklerde)
5-Solunumun değerlendirilmesi bak-dinle-hisset
6-Dolaşımın değerlendirilmesi(yetişkin, çocuk ve bebeklerde)
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Hasta ve yaralının birincil değerlendirilmesi
1-Hasta ve yaralı değerlendirme amacı
2-Birinci değerlendirmenin aşamaları
3-Bilinç durumunun değerlendirmesi
-AVPU sakalası
4-Havayolu açıklığının sağlanması(yetişkin, çocuk ve bebeklerde)
5-Solunumun değerlendirilmesi bak-dinle-hisset
6-Dolaşımın değerlendirilmesi(yetişkin, çocuk ve bebeklerde)
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Hasta veya yaralının ikinci değerlendirmesini yapmak
1. Hasta veya yaralının kısa sürede doğru ve güvenilir
olarak öyküsünü alabileceksiniz.
2. Hasta veya yaralının baş, boyun ve yüz muayenesini
yapabileceksiniz.
3. Hasta veya yaralının göğüs ve batın muayenesini
yapabileceksiniz.
4. Hasta veya yaralının üst, alt ekstremitelerini ve
kapiller geri dolum muayenesini yapabileceksiniz.
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Hasta veya yaralının ikinci değerlendirmesini yapmak
1. Hasta veya yaralının kısa sürede doğru ve güvenilir
olarak öyküsünü alabileceksiniz.
2. Hasta veya yaralının baş, boyun ve yüz muayenesini
yapabileceksiniz.
3. Hasta veya yaralının göğüs ve batın muayenesini
yapabileceksiniz.
4. Hasta veya yaralının üst, alt ekstremitelerini ve
kapiller geri dolum muayenesini yapabileceksiniz.
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Hasta veya yaralının ikinci değerlendirmesini yapmak
1. Hasta veya yaralının kısa sürede doğru ve güvenilir
olarak öyküsünü alabileceksiniz.
2. Hasta veya yaralının baş, boyun ve yüz muayenesini
yapabileceksiniz.
3. Hasta veya yaralının göğüs ve batın muayenesini
yapabileceksiniz.
4. Hasta veya yaralının üst, alt ekstremitelerini ve
kapiller geri dolum muayenesini yapabileceksiniz.
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Nörolojik Muayene, Glaskow Koma Skalası, Nörolojik Acillerde Hastane Öncesi Bakım
1-İnme problemleri
2-KİBAS
3-Bilinç değişiklikleri
4-Epileptik ataklar
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Nörolojik Muayene, Glaskow Koma Skalası, Nörolojik Acillerde Hastane Öncesi Bakım
1-İnme problemleri
2-KİBAS
3-Bilinç değişiklikleri
4-Epileptik ataklar
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Solunum Sistemi Hastalıkları ve Solunum Sistemi Hastalıklarını Değerlendirme ve Acil Yaklaşım; Patolojik Solunum Seslerinin Ayırt Edilmesi.
1-Dispne ile ilgili genel bilgiler
2-Astım ve KOAH a bağlı solunum sıkıntısı
3-Anaflaksi
4-Solunum sıkıntısı olan hastada hastane öncesi acil bakım
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Solunum Sistemi Hastalıkları ve Solunum Sistemi Hastalıklarını Değerlendirme ve Acil Yaklaşım; Patolojik Solunum Seslerinin Ayırt Edilmesi.
1-Dispne ile ilgili genel bilgiler
2-Astım ve KOAH a bağlı solunum sıkıntısı
3-Anaflaksi
4-Solunum sıkıntısı olan hastada hastane öncesi acil bakım
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Kardiyovasküler Sisteme ait belirti ve bulguların Değerlendirilmesi; Nabız, tansiyon, kalp sesleri ve EKG çekimi ve hastane öncesi acil bakım
1-Kardiyovasküler sistemin değerlendirilmesi
2-Kardiyovasküller sistem acilleri
3-Akut göğüs ağrılı hasta
4-Göğüs ağrılı hastada hastane öncesi acil bakım
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Kardiyovasküler Sisteme ait belirti ve bulguların Değerlendirilmesi; Nabız, tansiyon, kalp sesleri ve EKG çekimi ve hastane öncesi acil bakım
1-Kardiyovasküler sistemin değerlendirilmesi
2-Kardiyovasküller sistem acilleri
3-Akut göğüs ağrılı hasta
4-Göğüs ağrılı hastada hastane öncesi acil bakım
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Konularla ilgili vaka çalışması Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu
hasta ve yaralı değerlendirme birincil ve ikincil
hasta ve yarlı değerlendirme
Acil hasta bakımı
norolojik aciller
solunum değerlendirmesi
kardiyovasküler hastalıklar ve değerlendirmesi
kardiyovasküler aciller
Sunumlar
tanıya götürücü bulgular
birincil bakı
norolojik aciller
solunum acilleri
kardiyo vasküler sistemin değerlendirilmesi
Ödev
vaka
vaka
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller
fizik muayene
muayene
patolojik solunum sesleri
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Temel mesleki bilgilere sahip olur. X
2 Dünyada acil sağlık hizmetlerinin durumu ve ilk ve acil yardım teknikerinin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarını bilir. X
3 Bireysel ve Örgütsel iletişim ilkelerini bilir. X
4 Kalitenin geliştirilmesi ve kalite standartları konusunda bilgi sahibi olur. X
5 Acil durumlarda hasta değerlendirme; birincil ve ikincil muayene prensiplerini bilir. X
6 Hasta taşıma yöntemlerini bilir. X
7 Trafik kazalarında basit kurtarma/çıkarma tekniklerini bilir. X
8 Acil aracın mekanik ve teknik donanımı ile ilgili bilgi sahibidir. X
9 İnsan anatomisi, fizyolojisi, patoloji alanlarında temel bilgilere sahiptir. X
10 Enfeksiyon Kontrol Yöntemlerini bilir. X
Olgusal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Temel Yaşam Desteği uygulamalarını bilir. X
2 İleri Yaşam Desteği uygulamalarını bilir. X
3 Hastane öncesi acil bakımda stres ile başa çıkabilme yollarını bilir. X
4 İlaç uygulama yöntemlerini bilmek X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Temel hava yolu uygulamalarını ve ileri havayolu ve oksijen uygulama yöntemleri X
2 Defibrilasyon ve kardiyoversiyon yapabilme becerisine sahip olmak X
4 Bedensel ve ruhsal sağlığını koruyabilme ve en üst düzeyde tutabilme X
5 Enfeksiyon Kontrol Yöntemlerini bilmek, acil araç ve ekipmanlarının enfeksiyon kontrollerini sağlayabilmek, asepsi-antisepsi koşullarını sağlayabilmek X
6 Travma ekipmanlarının kullanım ve bakım becerisine sahip olmak X
Uygulamalı
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 EKG ritim analizi yapabilmek X
2 Kanama kontrolu yapabilmek X
3 Acil araç kullanımı bilgi ve becerisine sahip olmak X
4 Hasta transportu sırasında hasta veya yaralıların durumlarına uygun pozisyon verebilme becerisine sahip olmak X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir. X
2 Hasta ile ilgili gerekli kayıtları usulüne uygun şekilde tutar. X
3 Hastane öncesi acil bakımda kullanılan ilaç ve sıvıları bilir ve uygulama becerisine sahiptir X
4 Disiplinler arası takım çalışması yapabilen, sosyal sorumluluk bilincine sahip, girişimci bireyler olabilme X
5 Olağan ve olağan dışı durumlarda kişisel ve çevresel güvenlik bilgilerine sahip olma X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Entellektüel ve sosyal açıdan kendisini geliştirmeye yönelik olarak ulusal ve evrensel değerleri ilke edinir X
2 Mesleki ve evrensel değerler doğrultusunda sürekli mesleki gelişim anlayışına sahip olur. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık bilincine sahip olabilme X
2 Türkçe dil bilgisine ve dili kullanma becerisine sahip, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip çağdaş bireyler olabilme. X
3 Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
4 Acil yardım durumunda hem hastayı hem de kendisini psikolojik ve sosyal açıdan korumak için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Ani hastalanma veya yaralanma durumlarında olay yerine hızla ulaşarak, varsa doktor ile birlikte durumu değerlendirir, gerekiyorsa ilk müdahaleyi yapar ve uygun hastane acil servisine doğru yöntemle naklini sağlar. X
2 Hasta transportu sırasında hasta veya yaralıların durumlarına uygun pozisyon verebilme becerisine sahiptir. X
3 Trafik kazalarında basit kurtarma/çıkarma tekniklerini bilir ve uygular. X
4 Bedensel ve ruhsal sağlığını koruyabilme ve en üst düzeyde tutabilme bilgi ve becerisine sahiptir. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Hasta ve yaralının muayenesinde durumunu ortaya koyan tanıya götürücü bulguları tanımlayıp uygun ve doğru teşhisi koyup yerinde ve zamanında acil bakımı başlatabileceksiniz.
2 Olay yeri güvenliğinin sağlanması ve Hastane öncesi acil bakımda hastanın değerlendirilmesini yapmak Birinci Değerlendirme Teknikleri ve Yaşam Bulgularının Öğrenilmesi 1-ERC (Avrupa Resusitasyon Konseyi) ve AHA(Amerikan kalp Birliği) kararları doğrultusunda, hasta veya yaralının bilinç değerlendirmesini yapabileceksiniz. 2-ERC (Avrupa Resusitasyon Konseyi) ve AHA(Amerikan kalp Birliği)kararları doğrultusunda, hasta veya yaralının hava yolu açıklığı ve solunumunu kontrol edebileceksiniz. 3-ERC (Avrupa Resusitasyon Konseyi) kararları doğrultusunda, hasta veya yaralının dolaşım kontrolünü yapabileceksiniz.
3 Hasta veya yaralının ikinci değerlendirmesini yapmak 1. Hasta veya yaralının kısa sürede doğru ve güvenilir olarak öyküsünü alabileceksiniz. 2. Hasta veya yaralının baş, boyun ve yüz muayenesini yapabileceksiniz. 3. Hasta veya yaralının göğüs ve batın muayenesini yapabileceksiniz. 4. Hasta veya yaralının üst, alt ekstremitelerini ve kapiller geri dolum muayenesini yapabileceksiniz.
4 Nörolojik acilleri tanımlayabilecek ve hastane öncesi acil bakımı ile ilgili bilgileri öğrenmek. 1-İnme problemlerini öğreneceksiniz. 2-KİBAS ı tanımlayabileceksiniz. 3-Bilinç değişikliklerini tanımlayabileceksiniz. 4-Epileptik atakları tanımlayacaksınız ve uygun acil yaklaşımı başlatacaksınız.
5 Solunum sistemi hastalıkları ve solunum sistemi hastalıklarını değerlendirme, acil yaklaşım yapmak. 1-Dispneyi tanımlayacaksınız. 2-Astm, KOAH, ve anaflaksi ile ilgili bilgileri öğreneceksiniz ve standart hastane öncesi uygun ve doğru acil bakımı başlatacaksınız.
6 Kardiyovasküler sistem hastalıklarında hastane öncesi acil bakımı başlatmak 1-Kardiyovaskuler sistem değerlendirmesini yapacaksınız. 2-Kardiyovasküler sistem ile ilgili acilleri öğreneceksiniz. 3-Akut göğüs ağrılı hastayı tanımlayacaksınız ve ilgili bilgileri öğreneceksiniz. 4-Göğüs ağrılı hastada hastane öncesi acil bakım bilgilerini öğreneceksiniz. Doğru tedaviyi başlatacaksınız.

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 10 140
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 2 1 2
Laboratuar 2 1 2
Okuma 0 0 0
Ödev 2 1 2
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 1 8 8
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 2 2 4
Yerinde Uygulama 2 1 2
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 2 1 2
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 176
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 6 6
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 7
Genel Toplam - - 183
Toplam İş Yükü / 25.5 7.2
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 7.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.