Türkçe


İLK VE ACİL YARDIM BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ACİL HASTA BAKIMI I ACL115 1 1 6+4 8.0 7.0


S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Hasta ve yaralının muayenesinde durumunu ortaya koyan tanıya götürücü bulguları tanımlayıp uygun ve doğru teşhisi koyup yerinde ve zamanında acil bakımı başlatabileceksiniz.
2 Olay yeri güvenliğinin sağlanması ve Hastane öncesi acil bakımda hastanın değerlendirilmesini yapmak Birinci Değerlendirme Teknikleri ve Yaşam Bulgularının Öğrenilmesi 1-ERC (Avrupa Resusitasyon Konseyi) ve AHA(Amerikan kalp Birliği) kararları doğrultusunda, hasta veya yaralının bilinç değerlendirmesini yapabileceksiniz. 2-ERC (Avrupa Resusitasyon Konseyi) ve AHA(Amerikan kalp Birliği)kararları doğrultusunda, hasta veya yaralının hava yolu açıklığı ve solunumunu kontrol edebileceksiniz. 3-ERC (Avrupa Resusitasyon Konseyi) kararları doğrultusunda, hasta veya yaralının dolaşım kontrolünü yapabileceksiniz.
3 Hasta veya yaralının ikinci değerlendirmesini yapmak 1. Hasta veya yaralının kısa sürede doğru ve güvenilir olarak öyküsünü alabileceksiniz. 2. Hasta veya yaralının baş, boyun ve yüz muayenesini yapabileceksiniz. 3. Hasta veya yaralının göğüs ve batın muayenesini yapabileceksiniz. 4. Hasta veya yaralının üst, alt ekstremitelerini ve kapiller geri dolum muayenesini yapabileceksiniz.
4 Nörolojik acilleri tanımlayabilecek ve hastane öncesi acil bakımı ile ilgili bilgileri öğrenmek. 1-İnme problemlerini öğreneceksiniz. 2-KİBAS ı tanımlayabileceksiniz. 3-Bilinç değişikliklerini tanımlayabileceksiniz. 4-Epileptik atakları tanımlayacaksınız ve uygun acil yaklaşımı başlatacaksınız.
5 Solunum sistemi hastalıkları ve solunum sistemi hastalıklarını değerlendirme, acil yaklaşım yapmak. 1-Dispneyi tanımlayacaksınız. 2-Astm, KOAH, ve anaflaksi ile ilgili bilgileri öğreneceksiniz ve standart hastane öncesi uygun ve doğru acil bakımı başlatacaksınız.
6 Kardiyovasküler sistem hastalıklarında hastane öncesi acil bakımı başlatmak 1-Kardiyovaskuler sistem değerlendirmesini yapacaksınız. 2-Kardiyovasküler sistem ile ilgili acilleri öğreneceksiniz. 3-Akut göğüs ağrılı hastayı tanımlayacaksınız ve ilgili bilgileri öğreneceksiniz. 4-Göğüs ağrılı hastada hastane öncesi acil bakım bilgilerini öğreneceksiniz. Doğru tedaviyi başlatacaksınız.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.