Türkçe


İLK VE ACİL YARDIM BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ACİL HASTA BAKIMI I ACL115 1 1 6+4 8.0 7.0



Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Tanıya Götürücü Vital Bulgular
1-Kan Basıncı
2-Nabız
3-Solunum
4-Ateş ölçme
5-Pulseoksimetri bakma
6-Kapnografi
7-Vucut nemi rengi
8-Kapiller geri dolum
9-AVPU, GKS bilinç kontrolü
10-Ekstremitelerde duyu ve motor kontrolü
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Tanıya Götürücü Vital Bulgular
1-Kan Basıncı
2-Nabız
3-Solunum
4-Ateş ölçme
5-Pulseoksimetri bakma
6-Kapnografi
7-Vucut nemi rengi
8-Kapiller geri dolum
9-AVPU, GKS bilinç kontrolü
10-Ekstremitelerde duyu ve motor kontrolü
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Hasta ve yaralının birincil değerlendirilmesi
1-Hasta ve yaralı değerlendirme amacı
2-Birinci değerlendirmenin aşamaları
3-Bilinç durumunun değerlendirmesi
-AVPU sakalası
4-Havayolu açıklığının sağlanması(yetişkin, çocuk ve bebeklerde)
5-Solunumun değerlendirilmesi bak-dinle-hisset
6-Dolaşımın değerlendirilmesi(yetişkin, çocuk ve bebeklerde)
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Hasta ve yaralının birincil değerlendirilmesi
1-Hasta ve yaralı değerlendirme amacı
2-Birinci değerlendirmenin aşamaları
3-Bilinç durumunun değerlendirmesi
-AVPU sakalası
4-Havayolu açıklığının sağlanması(yetişkin, çocuk ve bebeklerde)
5-Solunumun değerlendirilmesi bak-dinle-hisset
6-Dolaşımın değerlendirilmesi(yetişkin, çocuk ve bebeklerde)
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Hasta veya yaralının ikinci değerlendirmesini yapmak
1. Hasta veya yaralının kısa sürede doğru ve güvenilir
olarak öyküsünü alabileceksiniz.
2. Hasta veya yaralının baş, boyun ve yüz muayenesini
yapabileceksiniz.
3. Hasta veya yaralının göğüs ve batın muayenesini
yapabileceksiniz.
4. Hasta veya yaralının üst, alt ekstremitelerini ve
kapiller geri dolum muayenesini yapabileceksiniz.
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Hasta veya yaralının ikinci değerlendirmesini yapmak
1. Hasta veya yaralının kısa sürede doğru ve güvenilir
olarak öyküsünü alabileceksiniz.
2. Hasta veya yaralının baş, boyun ve yüz muayenesini
yapabileceksiniz.
3. Hasta veya yaralının göğüs ve batın muayenesini
yapabileceksiniz.
4. Hasta veya yaralının üst, alt ekstremitelerini ve
kapiller geri dolum muayenesini yapabileceksiniz.
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Hasta veya yaralının ikinci değerlendirmesini yapmak
1. Hasta veya yaralının kısa sürede doğru ve güvenilir
olarak öyküsünü alabileceksiniz.
2. Hasta veya yaralının baş, boyun ve yüz muayenesini
yapabileceksiniz.
3. Hasta veya yaralının göğüs ve batın muayenesini
yapabileceksiniz.
4. Hasta veya yaralının üst, alt ekstremitelerini ve
kapiller geri dolum muayenesini yapabileceksiniz.
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Nörolojik Muayene, Glaskow Koma Skalası, Nörolojik Acillerde Hastane Öncesi Bakım
1-İnme problemleri
2-KİBAS
3-Bilinç değişiklikleri
4-Epileptik ataklar
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Nörolojik Muayene, Glaskow Koma Skalası, Nörolojik Acillerde Hastane Öncesi Bakım
1-İnme problemleri
2-KİBAS
3-Bilinç değişiklikleri
4-Epileptik ataklar
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Solunum Sistemi Hastalıkları ve Solunum Sistemi Hastalıklarını Değerlendirme ve Acil Yaklaşım; Patolojik Solunum Seslerinin Ayırt Edilmesi.
1-Dispne ile ilgili genel bilgiler
2-Astım ve KOAH a bağlı solunum sıkıntısı
3-Anaflaksi
4-Solunum sıkıntısı olan hastada hastane öncesi acil bakım
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Solunum Sistemi Hastalıkları ve Solunum Sistemi Hastalıklarını Değerlendirme ve Acil Yaklaşım; Patolojik Solunum Seslerinin Ayırt Edilmesi.
1-Dispne ile ilgili genel bilgiler
2-Astım ve KOAH a bağlı solunum sıkıntısı
3-Anaflaksi
4-Solunum sıkıntısı olan hastada hastane öncesi acil bakım
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Kardiyovasküler Sisteme ait belirti ve bulguların Değerlendirilmesi; Nabız, tansiyon, kalp sesleri ve EKG çekimi ve hastane öncesi acil bakım
1-Kardiyovasküler sistemin değerlendirilmesi
2-Kardiyovasküller sistem acilleri
3-Akut göğüs ağrılı hasta
4-Göğüs ağrılı hastada hastane öncesi acil bakım
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Kardiyovasküler Sisteme ait belirti ve bulguların Değerlendirilmesi; Nabız, tansiyon, kalp sesleri ve EKG çekimi ve hastane öncesi acil bakım
1-Kardiyovasküler sistemin değerlendirilmesi
2-Kardiyovasküller sistem acilleri
3-Akut göğüs ağrılı hasta
4-Göğüs ağrılı hastada hastane öncesi acil bakım
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Konularla ilgili vaka çalışması Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.