|
|
İLK VE ACİL YARDIM BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
|
Ders Adı
| Kodu
| Yılı
| Yarıyılı
| Süresi (T+U)
| Kredisi
| AKTS Kredisi
|
ACİL HASTA BAKIMI I |
ACL115 |
1 |
1 |
6+4 |
8.0 |
7.0 |
Amaç ve İçeriği |
Dersin Amacı |
Birinci değerlendirme tekniklerini, ikinci değerlendirme tekniklerini uygulamak ve solunum kardiyovasküler ve nörolojik acil gibi tıbbi acillerde, acil bakım uygulama yeterlikleri kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği |
-Dersin Tanıtımı, Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri Derse Giriş,
-Tanıya Götürücü Bulgular
-Olay yeri güvenliğinin sağlanması, Hastane Öncesi Acil Bakımda Hastanın Değerlendirilmesi,
-Birinci Değerlendirme Teknikleri ve Yaşam Bulgularının Öğrenilmesi
-İkinci Değerlendirme Teknikleri; Hasta ve Yaralının Fiziksel Muayenesi İkinci Değerlendirme Teknikleri;
-Nörolojik Muayene, Glaskow Koma Skalası
-Nörolojik Acillerde Hastane Öncesi Bakım esi
-Solunum Sistemi Hastalıklarını Değerlendirme ve Acil Yaklaşım; Patolojik Solunum Seslerinin Ayırt Edilmesi.
-Solunum Sistemi Hastalıkları
-Kardiyovasküler Sistem Hastalıklarının Değerlendirilmesi ve acil bakım
-Kardiyovasküler Sisteme ait belirti ve bulguların Değerlendirilmesi; Nabız, tansiyon, kalp sesleri ve EKG çekimi bulunmaktadır.
|
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı |
Vital bulguları almayı ve yorumlamayı öğrenmek
Hasta ve yaralının Birincil değerlendirmesini yapmak
Hasta ve yaralının İkincil değerlendirmesini yapmak
Kardiyovasküler hastalıkların genel belirtilerini kavrayıp acil bakımda bulunmak
Nörolojik sorunu olan hastayı değerlendirmek
Bilinç bozukluklarında acil bakım uygulamak
Nörolojik hastalıklarda acil bakım uygulamak
Solunum sistemine ait bulguları değerlendirmek
Obstrüktif solunum yolu hastalıklarında acil bakım uygulamak
Akçiğer dokusunda ve plevra hastalıklarında acil bakım uygulamak
Nebülizatör kullanmak
Learning to receive and interpret vital signs
Primary assessment of the patient and the injured
Secondary evaluation of the patient and the injured
Understanding the general symptoms of cardiovascular diseases and performing emergency care
To evaluate the patient with neurological problem
To apply emergency care in consciousness disorders
To apply emergency care in neurological diseases
To evaluate the findings of the respiratory system
To apply emergency care in obstructive respiratory diseases
To apply emergency care in lung tissue and pleural diseases
Using a nebulizer
|
|
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Cyprus Science University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.