Türkçe


İLK VE ACİL YARDIM BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
İNGİLİZCE II ING102 1 2 3+0 3.0 4.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Hayır
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. SERGEN IRMAK
Öğr. Gör. YASİN ERGİN
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders -
Uzmanlık / Alan Dersi -
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi % 30
Aktarılabilir Beceri Dersi % 70

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı A2 (Elementary) düzeyde temel dil yeterliliğini kazandırmak ve dört temel beceri olan dinleme, konuşma, yazma, okuma yetilerini geliştirip, A2 düzeyde dilbilgisi konularının kazanımı, sıklıkla kullanılan gerekli kelime dağarcığının da kazanımı ile günlük, bilindik konular ve yakın çevre ile ilgili kolay ve doğrudan bilgi alışverişinde ihtiyaç duyulan iletişimi kurmayı sağlamak.
Dersin İçeriği Ders, İngilizce I dersinin devamı niteliğindedir. Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini A2 (Elementary) düzeyde bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Tarih, gün ve sayılar gibi temel konularda ve günlük işler ve görevler hakkında verilecek olan temel yönergeleri anlamak.
2 İnsanları, yerleri ve sahiplikleri basit cümlelerle ifade edebilmek.
3 Alışkanlıklar ve rutinler hakkında soru sorup cevaplayabilmek.
4 Reklamlar, menüler, referans listeleri, zaman çizelgeleri gibi günlük materyallerdeki detaylı bilgileri bulup anlayabilmek.
5 Parantez içinde verilmiş fiiller ile anlama göre boşlukları uygun zaman kalıbı ile uyarlayarak doldurabilmek. (Simple present, present continuous, past simple ve present perfect)
6 Günümüz ve geçmiş yaşantıları hakkında konuşabilmek ve diyaloglar kurabilmek için yeterli kelime hazinesinin kazanımı
7 Olayları ve insanları karşılaştırabilmek.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 7A – At the National Portrait Gallery
Dilbilgisi: Past simple of be: was/were
Kelime bilgisi:Word formation:paint>painter
Telaffuz: Sentence Stress
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 7B – Chelsea girls
Grammar: Past simple: regular verbs
Vocabulary: Past time expressions
Pronunciation: -ed ending
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 7C - A night to remember
Dilbilgisi: Past simple: Irregular verbs
Kelime bilgisi: go, have, get
Telaffuz: Sentence Stress
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 8A – A murder story
Dilbilgisi: Past simple: Regular and Irregular
Kelime bilgisi: Irregular Verbs
Telaffuz: Past simple verbs

8B – A house with a history
Dilbilgisi: There is/ there are, some/ any + plural nouns
Kelime bilgisi: The house
Telaffuz: Sentence stress

8C – A night in a haunted hotel
Dilbilgisi: There was/ there were
Kelime bilgisi: Prepositions: place and movement
Telaffuz: Silent letters
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 9A – What I ate yesterday
Dilbilgisi: Countable/ uncountable nouns; a/an, some/any
Kelime bilgisi: Food
Telaffuz: The letters ea

9B – White gold
Dilbilgisi: Quantifiers: how much/ how many, a lot of, etc.
Kelime bilgisi: Food containers
Telaffuz: Sentence stress

9C – Quiz night
Dilbilgisi: Comparative adjectives
Kelime bilgisi: High numbers
Telaffuz: Sentence stress
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 10A – The most dangerous road
Dilbilgisi: Superlative adjectives
Kelime bilgisi: Places and buildings
Telaffuz: Consonant groups
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 10B – CouchSurf round the world!
Dilbilgisi: Be going to (plans), future time expressions
Kelime bilgisi: Holidays
Telaffuz: Sentence stress


10C – What’s going to happen?
Dilbilgisi: Be going to (predictions)
Kelime bilgisi: Verb phrases
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 TEKRAR
Ünite 7-8-9-10
Çalışma egzersizleri
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 VİZE SINAVI Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 11A – First impressions
Dilbilgisi: Adverbs (manner and modifiers)
Kelime bilgisi: Common adverbs
Telaffuz: Word stress

11B – What do you want to do?
Dilbilgisi: Verbs + to + infinitive
Kelime bilgisi: Verbs that take the infinitive
Telaffuz: Word stress


11C- Men, women, and the internet
Dilbilgisi: Articles
Kelime bilgisi: The internet
Telaffuz: Word stress
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 12A – Books and films
Dilbilgisi: Present perfect
Kelime bilgisi: Irregular past participles
Telaffuz: Sentence stress

12B- I’ve never been there!
Dilbilgisi: Present perfect or past simple?
Kelime bilgisi: More irregular past participles
Telaffuz: Irregular past participles
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-LATHAN-KOENIG, C. OXENDEN, C. SELIGSON, P. ENGLISH FILE ELEMENTARY, OXFORD UNIVERSITY PRESS

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Temel mesleki bilgilere sahip olur. X
2 Dünyada acil sağlık hizmetlerinin durumu ve ilk ve acil yardım teknikerinin bu sistem içindeki görev ve sorumluluklarını bilir. X
3 Bireysel ve Örgütsel iletişim ilkelerini bilir. X
4 Kalitenin geliştirilmesi ve kalite standartları konusunda bilgi sahibi olur. X
5 Acil durumlarda hasta değerlendirme; birincil ve ikincil muayene prensiplerini bilir. X
6 Hasta taşıma yöntemlerini bilir. X
7 Trafik kazalarında basit kurtarma/çıkarma tekniklerini bilir. X
8 Acil aracın mekanik ve teknik donanımı ile ilgili bilgi sahibidir. X
9 İnsan anatomisi, fizyolojisi, patoloji alanlarında temel bilgilere sahiptir. X
10 Enfeksiyon Kontrol Yöntemlerini bilir. X
Olgusal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Temel Yaşam Desteği uygulamalarını bilir. X
2 İleri Yaşam Desteği uygulamalarını bilir. X
3 Hastane öncesi acil bakımda stres ile başa çıkabilme yollarını bilir. X
4 İlaç uygulama yöntemlerini bilmek X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Temel hava yolu uygulamalarını ve ileri havayolu ve oksijen uygulama yöntemleri X
2 Defibrilasyon ve kardiyoversiyon yapabilme becerisine sahip olmak X
4 Bedensel ve ruhsal sağlığını koruyabilme ve en üst düzeyde tutabilme X
5 Enfeksiyon Kontrol Yöntemlerini bilmek, acil araç ve ekipmanlarının enfeksiyon kontrollerini sağlayabilmek, asepsi-antisepsi koşullarını sağlayabilmek X
6 Travma ekipmanlarının kullanım ve bakım becerisine sahip olmak X
Uygulamalı
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 EKG ritim analizi yapabilmek X
2 Kanama kontrolu yapabilmek X
3 Acil araç kullanımı bilgi ve becerisine sahip olmak X
4 Hasta transportu sırasında hasta veya yaralıların durumlarına uygun pozisyon verebilme becerisine sahip olmak X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar verir. X
2 Hasta ile ilgili gerekli kayıtları usulüne uygun şekilde tutar. X
3 Hastane öncesi acil bakımda kullanılan ilaç ve sıvıları bilir ve uygulama becerisine sahiptir X
4 Disiplinler arası takım çalışması yapabilen, sosyal sorumluluk bilincine sahip, girişimci bireyler olabilme X
5 Olağan ve olağan dışı durumlarda kişisel ve çevresel güvenlik bilgilerine sahip olma X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Entellektüel ve sosyal açıdan kendisini geliştirmeye yönelik olarak ulusal ve evrensel değerleri ilke edinir X
2 Mesleki ve evrensel değerler doğrultusunda sürekli mesleki gelişim anlayışına sahip olur. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık bilincine sahip olabilme X
2 Türkçe dil bilgisine ve dili kullanma becerisine sahip, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip çağdaş bireyler olabilme. X
3 Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
4 Acil yardım durumunda hem hastayı hem de kendisini psikolojik ve sosyal açıdan korumak için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Ani hastalanma veya yaralanma durumlarında olay yerine hızla ulaşarak, varsa doktor ile birlikte durumu değerlendirir, gerekiyorsa ilk müdahaleyi yapar ve uygun hastane acil servisine doğru yöntemle naklini sağlar. X
2 Hasta transportu sırasında hasta veya yaralıların durumlarına uygun pozisyon verebilme becerisine sahiptir. X
3 Trafik kazalarında basit kurtarma/çıkarma tekniklerini bilir ve uygular. X
4 Bedensel ve ruhsal sağlığını koruyabilme ve en üst düzeyde tutabilme bilgi ve becerisine sahiptir. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Tarih, gün ve sayılar gibi temel konularda ve günlük işler ve görevler hakkında verilecek olan temel yönergeleri anlamak.
2 İnsanları, yerleri ve sahiplikleri basit cümlelerle ifade edebilmek.
3 Alışkanlıklar ve rutinler hakkında soru sorup cevaplayabilmek.
4 Reklamlar, menüler, referans listeleri, zaman çizelgeleri gibi günlük materyallerdeki detaylı bilgileri bulup anlayabilmek.
5 Parantez içinde verilmiş fiiller ile anlama göre boşlukları uygun zaman kalıbı ile uyarlayarak doldurabilmek. (Simple present, present continuous, past simple ve present perfect)
6 Günümüz ve geçmiş yaşantıları hakkında konuşabilmek ve diyaloglar kurabilmek için yeterli kelime hazinesinin kazanımı
7 Olayları ve insanları karşılaştırabilmek.

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Genel Toplam - - 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 4.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.