Türkçe


FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
NÖROFİZYOLOJİK YAKLAŞIMLAR II FTR302 3 6 2+2 3.0 4.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 100
Uzmanlık / Alan Dersi -
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı İnme sonrası , Serebral paralizi , Multipl Skleroz (MS) ve Parkinson gözlenen klinik özellikler ve hareket ve fonksiyon bozukluğunun nedenlerini açıklamak, rehabilitasyonunda uygulanan ölçme, değerlendirme ve nörofizyolojik yaklaşımlarla ilgili temel özelliklerin kavranmasını sağlamak ve uygulamaya yansıtılmasını sağlamak, fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında problem çözme becerisini geliştirmektir.
Dersin İçeriği İnme sonrası , Serebral paralizi , Multipl Skleroz (MS) ve Parkinson gözlenen klinik özellikler ve hareket ve fonksiyon bozukluğunun nedenleriniaçıklamak, bu hastalar rehabilitasyonunda uygulanan ölçme, değerlendirme ve nörofizyolojik yaklaşımlarla ilgili temel özelliklerin kavranmasını sağlamak ve uygulamaya yansıtılmasını sağlamak. Ders aşağıdaki konuları kapsar: İnme sonrası ve Nörolojik hastalıklar Brunnstrome yöntemi Rood ve Margaret Johnstone Yöntemi Todd-Davies yöntemi Bobath yöntemi ve tekniği Kısıtlayıcı-Yoğunlaştırılmış Tedavi (Constraint Induced Therapy)
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Nörogelişimsel tedavi kapsamında uygulanan fizyoterapi metodlarının öğrenilmesine katkı sağlar.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Nörogelişimsel tedavi yaklaşımları hakkında genel bilgi sahibi olur.
2 Brunnstrom, Bobath ve Johnstone yaklaşımlarının hangi durumlarda ne zaman ve ne amaçla kullanılacağını öğrenir.
3 Klinikte karşılaşılan nörolojik vakalarda tüm nörofizyolojik yaklaşımların birlikte kullanıldığı hastaya özgü tedavi programını oluşturabilir.
4 Nörofizyolojik yaklaşımlarla ilgili kanıta dayalı tıp uygulamalarının ilkelerini bilerek uygular.
5 İnme sonrası, CP, MS ve Parkinson klinik problemleri tanımlayabilir, klinik karar verme sürecini uygular, tedavi programını planlar.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Giriş, inme ve inme sonrası (tanım, nöroanatomi, risk faktörleri) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 İnme sonrası, fonksiyonel hareket ve özellikleri
İnme sonrası normal hareket ve fonksiyonu etkileyen problemler
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 İnme sonrası ve Nörolojik hastalıklar
Brunnstrome yöntemi
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 İnme sonrası ve Nörolojik hastalıklar
Brunnstrome yöntemi
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 İnme sonrası ve Nörolojik hastalıklar
Rood ve Margaret Johnstone Yöntemi
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 İnme sonrası ve Nörolojik hastalıklar Todd-Davies yöntemi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Vize Sınavı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 İnme sonrası ve Nörolojik hastalıklar Bobath yöntemi ve tekniği Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 İnme sonrası ve Nörolojik hastalıklar Bobath yöntemi ve tekniği ve hastalıklar Kısıtlayıcı-Yoğunlaştırılmış Tedavi (Constraint Induced Therapy) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Serebral paralizi rehabilitasyonu ve yöntemleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Serebral paralizi rehabilitasyonu ve yöntemleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Multipl Skleroz (MS) rehabilitasyonu ve yöntemleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Parkinson rehabilitasyonu ve yöntemleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Final Sınavı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-İnme sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon 2016 .Editörler . Prof. Dr..A. Ayşe Karduman

2 - Fizyoterapi ve rehabilitasyon 2018 . Editör: Prof. Dr. Z. Candan Algun

3- Video ve slide

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. X
2 Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. X
3 İlgili sorunları bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda tesbit edip çözüm üretirler. X
4 Alanı ile ilgili olarak cihazları tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmede yetkinlik. X
6 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az 1 yabancı dil kullanarak takip eder ve bu gelişmeleri kendi toplumuna uyumlandırarak kullanır. X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Sağlıklı kişiler için koruyucu/geliştirici fizyoterapi programları oluşturur. X
2 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki güncel cihaz ve donanımı güvenli şekilde kullanabilme becerisi kazanır ve bu alandaki gelişmeleri takip eder. X
3 Alanının gerektirdiği kadar bilgisayar, istatistik, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. X
4 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalar yapar; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunur. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Güncel tedavi yaklaşımlarını ve akademik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilir. X
2 Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Etik ilkeler ve mesleki sorumluluklar çerçevesinde hastalarına ve meslektaşlarına karşı adil ve eşitlikçi yaklaşımlarda bulunur. X
2 Çalışmalarının her aşamasında hastalarıyla ve tedavinin gerektirdiği diğer disiplinlerle etkin iletişim kurar, ekip çalışmasının koordineli bir şekilde yürütülmesini sağlar. X
3 Sosyal güvenlik kurumunun kriter ve süreçleri doğrultusunda fizyoterapistin yetki ve görevlerini, hasta haklarını, temel sosyal ve yasal ilkelerini benimser. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Fizyoterapistlik mesleğinin gelişimine katkıda bulunabilmek için kanıta dayalı bilimsel araştırmalar yapabilir ve gelişmeleri takip edebilir. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Nörogelişimsel tedavi yaklaşımları hakkında genel bilgi sahibi olur.1 (4), 2 (4), 4 (4), 5 (3), 6 (4), 7 (4), 8 (3), 9 (4), 10 (3), 11 (4), 12 (3), 13 (3), 14 (3), 15 (3), 16 (4)
2 Brunnstrom, Bobath ve Johnstone yaklaşımlarının hangi durumlarda ne zaman ve ne amaçla kullanılacağını öğrenir. 1 (4), 2 (4), 4 (4), 5 (3), 6 (4), 7 (4), 8 (3), 9 (4), 10 (3), 11 (4), 12 (3), 13 (3), 14 (3), 15 (3), 16 (4)
3 Klinikte karşılaşılan nörolojik vakalarda tüm nörofizyolojik yaklaşımların birlikte kullanıldığı hastaya özgü tedavi programını oluşturabilir. 1 (4), 2 (4), 3 (4), 4 (4), 5 (3), 6 (4), 7 (4), 8 (3), 9 (4), 10 (3), 11 (4), 12 (3), 13 (2), 14 (3), 15 (3), 16 (4)
4 Nörofizyolojik yaklaşımlarla ilgili kanıta dayalı tıp uygulamalarının ilkelerini bilerek uygular.1 (4), 2 (4), 3 (4), 4 (4), 5 (3), 6 (4), 7 (4), 8 (3), 9 (4), 10 (3), 11 (4), 12 (3), 13 (3), 14 (3), 15 (3), 16 (4)
5 İnme sonrası, CP, MS ve Parkinson klinik problemleri tanımlayabilir, klinik karar verme sürecini uygular, tedavi programını planlar. 1 (4), 2 (4), 3 (4), 4 (4), 5 (3), 6 (4), 7 (4), 8 (3), 9 (4), 10 (3), 11 (4), 12 (3), 13 (3), 14 (3), 15 (3), 16 (4)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 % 50
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 1 % 50
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 2 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 2 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 3 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 14 2 28
Okuma 0 0 0
Ödev 1 1 1
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 99
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 2 2
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 1 0
Kısa Sınav Hazırlığı 1 1 1
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 7
Genel Toplam - - 106
Toplam İş Yükü / 25.5 4.2
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 4.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.