Türkçe


FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MANİPULATİF TEDAVİ II FTR204 2 4 2+2 3.0 4.0



Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Eklem ve yumuşak dokuların fonksiyonel anatomisi, biyomekaniği, patomekaniği ve temel değerlendirme prensipleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Transvers friksiyon tekniğinin etki mekanizması ve uygulama prensipleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Üst ekstremite tendon, bağ ve kas yaralanmalarının tedavisinde transvers friksiyon masajı uygulamaları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Alt ekstremite tendon, bağ ve kas yaralanmalarının tedavisinde transvers friksiyon masajı uygulamaları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Manuel tedaviye uyarlanmış bölgesel fonksiyonel anatomi ve biyomekaniklerin gözden geçirilmesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Üst ekstremite mobilizasyon ve manipulasyon uygulamaları ( omuz kompleksi fonksiyonel anatomisi, patomekaniği ve temel değerlendirme prensipleri ve uygulama) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Üst ekstremite mobilizasyon ve manipulasyon uygulamaları ( dirsek kompleksi kompleksi fonksiyonel anatomisi, patomekaniği ve temel değerlendirme prensipleri ve uygulama) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Üst ekstremite mobilizasyon ve manipulasyon uygulamaları ( el bileği kompleksi fonksiyonel anatomisi, patomekaniği ve temel değerlendirme prensipleri ve uygulama) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Alt ekstremite mobilizasyon ve manipulasyon uygulamaları (kalça eklemi fonksiyonel anatomisi, patomekaniği ve temel değerlendirme prensipleri ve uygulama) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Alt ekstremite mobilizasyon ve manipulasyon uygulamaları (diz kompleksi fonksiyonel anatomisi, patomekaniği ve temel değerlendirme prensipleri ve uygulama) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Alt ekstremite mobilizasyon ve manipulasyon uygulamaları (ayak bileği kompleksi fonksiyonel anatomisi, patomekaniği ve temel değerlendirme prensipleri ve uygulama) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Sevikal manipulasyon ve mobilizasyon uygulamaları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Lumbal manipulasyon ve mobilizasyon uygulamaları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Final Sınavı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.