Türkçe


GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YİYECEK VE İÇECEK HİZMETLERİ GAS104 1 2 3+0 3.0 5.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı • Bu dersin amacı, Yiyecek içecek işletmelerini sınıflandırabilecek, • Yiyecek içecek işletmelerinde yönetim sürecinin aşamalarını ayırt edebilecek, • Menü tasarımını özetleyebilecek • Satın alma sürecini tanımlayabilecek, • Depolama prosedürünü açıklayabilecek • Uluslararası yiyecek içecek terimlerinden örnekler verebilecek, • Gelir ve maliyet kontrolünün önem ve amaçlarını açıklayabilecek, • Ana akım trendleri tartışabilecektir
Dersin İçeriği Yiyecek içecek hizmet işletmelerini detaylı tanıyabilme. Küçük, orta ve büyük kapasiteli yiyecek işletmelerini tanıyabilme aralarındaki farkları tanıyabilme. Yiyecek içecek hizmet işletmelerinin yönetim, planlama ve organizasyon şekillerini kavrayabilme.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Bu ders gastronomi ve mutfak sanatları öğrencileri için Turizm alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları belirleyebilme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilmeye,konaklama ile ilgili hizmet verme süreçlerini analiz edebilme, planlayabilme, uygulayabilme, denetleyebilme, gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırabilme ve geliştirebilme,konaklama işletmelerinde yer alan departmanlar ve işler ile ilgili detaylı bilgi sahibi olabilmeye dayanır.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.