Türkçe


TURİZM VE OTELCİLİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GRADUATION PROJECT THM406 4 8 3+0 3.0 5.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. RUKİYE KİLİLİ
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. MEHMET NECATI CİZRELİOĞULLARI
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 20
Uzmanlık / Alan Dersi % 20
Destek Dersi % 20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi % 20
Aktarılabilir Beceri Dersi % 20

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Dersin Amacı Bilgisayar bilimi, bilgi sistemleri ve yazılım uygulamaları ile ilgili temel olgu, kavram, ilke, teori ve uygulamaları iyi tanımlanmış senaryolar bağlamında kavrayarak, araç ve tekniklerin seçiminde ve uygulanmasında muhakeme göstermek, böylece, hem işlem hem de ürün bu aktivitenin ayrılmaz parçalarıdır.
Dersin İçeriği Spesifik problemlere uygun kriterleri ve spesifikasyonları tanımlamak ve analiz etmek, çözümleri için stratejiler planlamak, bu bilgi ve anlayışı bilgisayar tabanlı sistemlerin modellemesi ve tasarımında kullanmak, uygun dokümantasyonla birlikte bir yazılım sistemi geliştirmek ve uygulamak. Bilgisayar tabanlı bir sistemin mevcut kullanımı ve gelecekteki gelişimi için tanımlanan ölçütleri ne ölçüde karşıladığını analiz edin.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Mesleki Eğitim Sağlamayı amaçlayan Kursun Katkısı Bir problemin niceliksel boyutlarını anlayın ve açıklayın ve çeşitli problemlere teknik problemler ve çözümleri hakkında sunum becerileri uygulayın. Development · Bir geliştirme ekibinin üyesi olarak ve rehberlik altında etkin bir şekilde çalışabilmek. Time · Zaman yönetimi ve organizasyon becerileri dahil olmak üzere kendi öğrenme ve gelişimini yönetmek. Professional Sürekli mesleki gelişime duyulan ihtiyacı takdir edin

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 1 Öğrenciler, sistem seçimi ve çeşitli proje ekipleri tarafından alınan kararların etkileşimi açısından bilgisayar sistemlerinin analizinin farklı yönlerini taşıyan geliştirme ekibi ile rollerini tanırlar.
2 2 Öğrenciler, güvenli ve ekonomik tasarım için doğru analizleri elde etmedeki etik ve mesleki sorumluluğu ve bunun toplumun refahı üzerindeki etkisini bilir.
3 3 Öğrenciler, yaşam boyu öğrenmeyi başarmak ve sorumluluklarını yerine getirebilmek için İngilizce teknik içerikleri okumanın ve anlamanın önemini kavrarlar.
4 4 Öğrenciler verimli ve profesyonel bir şekilde doğru analizler yapmaya teşvik edilir.
5 5 Öğrenciler yazma, iletişim ve sunum becerilerini geliştirmeye teşvik edilir

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 1 Sorun tanımı (Sorun Bildirimi) Dosya bulunamadı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 2 Mevcut / Mevcut sistemler Dosya bulunamadı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 3 * Önerilen kapsam ve geliştirme

* Kapsam Dosya bulunamadı
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 4 Proje Hedeflerinin Geliştirilmesi Dosya bulunamadı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 5 Yapısal yaklaşım:
* Kapsam Başlatma
* Faaliyet tanımı, sıralama ve süre tahmini (Kullanım
Gantt Grafiği, Ağ Diyagramı) Dosya bulunamadı
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 6 * Kaynak Planlaması
* Maliyet tahmini ve Bütçeleme. Dosya bulunamadı
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 7 * Bilgi Toplama / Literatür Taraması
* Fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimlerin tanımlanması
proje Dosya bulunamadı
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 8 * Sistem Geliştirme Gereksinimleri (Çevre ve / veya Araçlar,
Yardımcı Programlar, Yazılım, Donanım, vb ...) Dosya bulunamadı
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 9 * Zamanlama ve Kaynak Dağıtımı (İsteğe Bağlı) Dosya bulunamadı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 10 Yapısal yaklaşım:
* Mantıksal Veri Akışı (Bağlam, Seviye 0 ve Alt) Şeması Dosya bulunamadı
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 11 * Fiziksel Veri Akış Şeması (İsteğe Bağlı)
* Veri Sözlüğü (Veri Akışı Açıklama Formu, Süreç Açıklama Formu, Eleman Açıklama Formu, Veri Deposu Açıklama Formu,
Veri yapısı). Dosya bulunamadı
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 12 Veritabanı Tasarımı (ERD). Dosya bulunamadı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 13 Çıktı Tasarımı ve Girdi Tasarımı Dosya bulunamadı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 14 İlerleme Raporu (Nihai rapor) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-1-power point,spss,articles,E-book

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili kuramları, olguları, kavramları ve ilkeleri temel düzeyde tanımlayabilir. X
2 Alanındaki yasal düzenlemeleri, meslek standartlarını takip eder. X
3 Alanı ile ilgili mesleki kurum ve kuruluşları sayabilir. X
4 Alanındaki gelişmeleri takip edebilir. X
5 Alanındaki hizmet verme süreçlerini ve işlemlerini sıralayabilir. X
6 Alanında öğrendiği bilgilerini sorun çözmede kullanabilir. X
7 Alanı ile ilgili kuramları, olguları, kavramları ve ilkeleri temel düzeyde tanımlayabilir. X
8 Alanındaki yasal düzenlemeleri, meslek standartlarını takip eder. X
9 Alanı ile ilgili mesleki kurum ve kuruluşları sayabilir. X
10 Alanındaki gelişmeleri takip edebilir. X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanabilir. X
2 Alanındaki yasal düzenlemeleri, meslek standartlarını takip eder. X
3 Alanı ile ilgili mesleki kurum ve kuruluşları sayabilir. X
4 Alanındaki gelişmeleri takip edebilir. X
5 Alanındaki hizmet verme süreçlerini ve işlemlerini sıralayabilir. X
6 Alanında öğrendiği bilgilerini sorun çözmede kullanabilir. X
7 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır. X
8 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri kullanabilir. X
9 Öz değerlendirme yaparak uygulamalardan çıkarımlarda bulunabilir. X
10 Alanı ile ilgili sorunları tespit ederek, çözümler üretebilir. X
Uygulamalı
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Turizm sektörünün gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojisi araçlarını kullanabilir. X
2 Turizm işletmelerinde problemleri tespit edip çözüm üretebilir. X
3 Turizm sektöründe verimli bir şekilde takım çalışması yapabilmek X
4 Konuk çıkış işlemlerinin kontrolünü yapabilmek X
5 Konuk giriş öncesi hazırlıklarının kontrolünü yapabilmek X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını adil biçimde değerlendirir. X
2 Ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır. X
3 Alanındaki işleri ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır. X
4 Alanı ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder. X
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda mesleğini en uygun şekilde kullanabilir. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Kendi kendine öğrenir ve kendi başarısını değerlendirebilir. X
2 Kendini ve zamanını en etkin şekilde yönetebilir. X
3 Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. X
4 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
2 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. X
3 Hizmet alanı, iş ve mesleği ile ilgili olarak bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde yenilikleri takip eder ve iletişim kurar. X
4 Alanı ile ilgili rapor hazırlar, bilgi, tartışma ve analizleri uzmanlara ve alan dışındakilere çeşitli şekillerde sunar X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanındaki işleri yasalar ve meslek standartları çerçevesinde yerine getirir X
2 İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. X
3 Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır X
4 Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 1 Öğrenciler, sistem seçimi ve çeşitli proje ekipleri tarafından alınan kararların etkileşimi açısından bilgisayar sistemlerinin analizinin farklı yönlerini taşıyan geliştirme ekibi ile rollerini tanırlar. 1 (3), 2 (3), 3 (2), 4 (3), 5 (3), 6 (3), 7 (3), 8 (3), 11 (4), 12 (2), 13 (2), 14 (1), 16 (4), 17 (3), 18 (3), 26 (3), 27 (1), 28 (3), 29 (3), 31 (4), 32 (4), 33 (4), 34 (3), 35 (4), 36 (2), 37 (3), 38 (3), 39 (3), 40 (5), 42 (3)
2 2 Öğrenciler, güvenli ve ekonomik tasarım için doğru analizleri elde etmedeki etik ve mesleki sorumluluğu ve bunun toplumun refahı üzerindeki etkisini bilir. 1 (3), 2 (2), 3 (5), 4 (3), 5 (3), 6 (2), 7 (4), 8 (3), 11 (3), 12 (3), 13 (2), 14 (3), 15 (3), 16 (4), 17 (3), 18 (3), 27 (1), 28 (2), 29 (3), 31 (4), 32 (4), 33 (4), 34 (3), 35 (4), 36 (1), 37 (2), 38 (3), 39 (4), 40 (5), 41 (4), 42 (3)
3 3 Öğrenciler, yaşam boyu öğrenmeyi başarmak ve sorumluluklarını yerine getirebilmek için İngilizce teknik içerikleri okumanın ve anlamanın önemini kavrarlar. 1 (3), 2 (3), 3 (3), 4 (2), 5 (3), 6 (2), 7 (2), 8 (3), 11 (4), 12 (3), 13 (3), 14 (2), 15 (4), 16 (3), 17 (3), 18 (3), 26 (4), 27 (3), 28 (2), 29 (5), 31 (4), 32 (4), 33 (3), 34 (1), 35 (4), 36 (1), 37 (3), 38 (4), 39 (4), 40 (5), 41 (2), 42 (3)
4 4 Öğrenciler verimli ve profesyonel bir şekilde doğru analizler yapmaya teşvik edilir. 1 (4), 2 (3), 3 (3), 4 (2), 5 (4), 6 (2), 7 (3), 8 (2), 11 (5), 12 (1), 13 (3), 14 (2), 15 (2), 16 (2), 17 (4), 18 (3), 26 (3), 27 (2), 28 (3), 29 (5), 31 (3), 32 (2), 33 (3), 34 (1), 35 (3), 36 (1), 37 (3), 38 (4), 39 (3), 40 (5), 41 (5), 42 (5)
5 5 Öğrenciler yazma, iletişim ve sunum becerilerini geliştirmeye teşvik edilir1 (4), 2 (4), 3 (5), 4 (5), 5 (2), 6 (3), 7 (3), 8 (3), 11 (3), 12 (3), 13 (3), 14 (2), 15 (3), 16 (4), 17 (4), 18 (4), 26 (4), 27 (2), 28 (4), 29 (3), 31 (2), 32 (2), 33 (2), 34 (3), 35 (4), 36 (4), 37 (4), 38 (4), 39 (5), 40 (5), 41 (4), 42 (3)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 % 30
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 1 % 10
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 1 % 60
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 3 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 3 %0
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %100
TOPLAM 4 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 3 9 27
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 2 6 12
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 2 6 12
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 121
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 2 2
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 6
Genel Toplam - - 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 5.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.